הירי לאשקלון: פגיעה ישירה במבנה בעיר - נזק כבד במקום, אין נפגעים

חמאס פרסם סרטון של החטוף נדב פופלוול • בחיזבאללה טוענים: פגענו בבסיס בגליל • תקיפות מסיביות בג'בליה • דיווח: מצרים מסרבת להעביר סיוע הומניטרי לרצועה דרך מעבר רפיח

צוות הקרב של הנח"ל ברצועה. צילום: דובר צה"ל

היום ה-218 למלחמה: הותר לפרסום כי סמ"ר אריאל צים, בן 20 ממודיעין, נפל בהיתקלות עם מחבלים בשכונת זייתון בעזה.

כטב"מ נפץ התפוצץ באצבע הגליל. בחיזבאללה טוענים: פגענו בבסיס בית הלל. לפי דיווחים פלשתיניים, צה"ל פתח בתקיפות נרחבות בצפון רצועת עזה. נפילות בשטחים פתוחים באתר דודאים ובבארי כתוצאה מהשיגורים לעבר באר שבע.

עדכונים שוטפים

1:50: פגיעה ישירה זוהתה במבנה באשקלון, אין נפגעים.

פגיעה במבנה באשקלון, צילום: דוברות עיריית אשקלון

1:10: לאחר שלושה שבועות: אזעקות הופעלו באשקלון

23:40: אזעקות נשמעו באצבע הגליל

22:15: ממשל ביידן מציע לישראל מודיעין רגיש שיסייע לצה"ל לאתר את ראשי חמאס ולמצוא את המנהרות החבויות של ארגון הטרור, בתמורה להימנעות ממבצע מלא ברפיח, כך מדווח ה"וושינגטון פוסט". לפי ארבעה גורמים, שעימם שוחח העיתון, האמריקנים הציעו סיוע גם באספקת אלפי אוהלים למפונים הפלשתינים ובבניית מערכות לאספקת מזון, מים ותרופות. (דוד ברון)

21:58: משפחות חטופים חוסמות את איילון צפון. (ירון דורון)

21:39: ברצועה מדווחים על 70 תקיפות של צה"ל על אזור ג'בליה. (שחר קליימן)

תקיפות צה"ל בעזה, 11 במאי 2024, צילום: רויטרס

21:25: פיצוצים מתקיפות צה"ל ברצועה נשמעו גם ברחובות. (אפרת פורשר)

20:25: בחיזבאללה טוענים: פגענו בבסיס בית הלל. (עידן אבני)

20:24: דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מאשר: "בשעה האחרונה מטוסי קרב תוקפים מטרור טרור ברחבי ג'בליה, זאת כחלק מהיערכות שלנו לפעולה צבאית במרחב". לדברי הגרי, "איתרנו מנהרה משמעותית בזייתון שדרכה תכנן חמאס לבצע פיגוע נגד כוחותינו". (לילך שובל)

צילום: דובר צה"ל

20:11: הותר לפרסום: סמ"ר אריאל צים, בן 20 ממודיעין, נפל בהיתקלות עם מחבלים בשכונת זייתון בעזה. הלווייתו תתקיים מחר ב-11:00 בבית העלמין במודיעין. (לילך שובל)

סמ"ר אריאל צים שנפל בעזה, צילום: דובר צה"ל

19:36: כטב"מ חיזבאללה לא יורט - והתפוצץ באצבע הגליל. (עידן אבני)

התרסקות כטב"ם, ארכיון, צילום: ללא קרדיט

19:34: דיווחים פלשתיניים: שישה הרוגים בתקיפה בדיר אל-בלח. תקיפות נרחבות בבית להיא שבצפון רצועת עזה. (שחר קליימן)

19:33: צה"ל: חיסלנו מחבל שפעל במתקפת 7 באוקטובר. (לילך שובל)

19:32: דיווח ערבי: מצרים מסרבת להעביר סיוע הומניטרי לרצועה דרך מעבר רפיח. (שחר קליימן)

19:32: דובר צה''ל בערבית: הוקם בית חולים שדה שמיני ברצועת עזה, בתיאום עם מתפ"ש והקהילה הבינלאומית (שחר קליימן)

19:11: אזעקות באצבע הגליל ובגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין, שלוש התרעות הופעלו בתוך דקות. (עידן אבני)

19:08: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר בתקיפות נרחבות בג'בליה בצפון רצועת עזה (שחר קליימן)

18:49: לאחר הודעת חמאס, כי שיגרו אתמול את הרקטות לעבר באר שבע ממבנה בו שהו כוחות צה"ל, סרטון הופץ ברשתות הערביות:

תיעוד השיגורים אתמול לעבר באר שבע // רשתות ערביות

18:31: השיגורים לעבר באר שבע: נפילה בשטח פתוח באזור אתר דודאים. נפילה נוספת בבארי בשטח פתוח, כרגע לא ידוע על נפגעים. (איליה יגורוב) 

18:19: בני משפחות חטופים הפגינו בסמוך לקריה:

אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר: "נתניהו מפקיר את בני משפחותינו למוות משיקולים פוליטיים, כל עוד הוא לא בשלטון הם לא יחזרו, נתניהו לא רוצה אותם בבית".

מירב סבירסקי, אחותו של החטוף איתי סבירסקי שנרצח בשבי על הסרטון שחמאס פרסם בו מתועד נדב פופלוול: "זו עדות מצמררת שממחישה שלחטופים נגמר הזמן, בקרוב מאוד גם אלה שבחיים לא ישרדו"

18:17: דיווח עזתי: צה"ל פועל מזרחית למחנה הפליטים ג'בליה, צפונית לרצועת עזה

18:15: מקור מצרי בכיר: קהיר הזהירה את ישראל מהמשך השליטה במעבר רפיח והטילה עליה את האחריות להידרדרות המצב ההומניטארי ברצועת כזה. (שחר קליימן)

טנק ישראל בצד העזתי של מעבר רפיח, צילום: דובר צה"ל

18:13: אזעקה בנגב סמוך לבאר שבע

17:58: חמאס: שיגרנו את הרקטות אתמול לעבר באר שבע מתוך מבנים שכוחות ישראלים כבר היו בו.

שיגורים לעבר באר שבע, חמאס, צילום: רשתות ערביות

15:50: מקורות לרשת אל-חדת' הסעודית: מצרים, קטאר ומדינות ערב סירבו להצעה ישראלית להשתתף בניהול רצועת עזה. המתווכים אף הודיעו לארה"ב שהם מתנגדים לכך שישראל תמשיך לשלוט ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה. עוד דווח כי קהיר הביעה זעם על חסימת כניסת סיוע דרך מעבר רפיח. (שחר קליימן)

15:30: ברקע הרחבת הפעילות ברפיח: הערכה בישראל היא כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לא נמצא ברפיח, אלא במנהרות באזור חאן יונס, כך מדווח האתר ״טיימס אוף ישראל״ מפי שני גורמים רשמיים בישראל שמעורים בפרטים.

15:00: אזעקות הופעלו בכרם שלום.

14:00: לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל מעמיקים את הפעילות במרחב שכונת זייתון: הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים וחיסלו מחבלים חמושים מטווח קצר. באחת מהסריקות שביצעו הלוחמים במרחב, אותרו אמצעי לחימה שהוסתרו במרפאה, בהם רובים מסוג קלאצ'ניקוב, וסטים וציוד צבאי נוסף. (לילך שובל)

אמצעי הלחימה שאותרו במרפאה בזייתון, צילום: דובר צה"ל

13:58: חמאס מפרסם סרטון של חטוף נוסף: נדב פופלוול.

נדב פופלוול בסרטון שפרסם חמאס, צילום: ללא

13:15: פיקוד מרכז האמריקני מפרסם כי מפקד הפיקוד הגנרל מייקל קורילה סיים את ביקורו בסעודיה. בהודעה האמריקנית נכתב כי קורילה נפגש עם מפקדים סעודים בכירים ודיפלומטים אמריקנים. (שחר קליימן)

11:20: דיווחים פלשתיניים: שני הרוגים וכמה פצועים בעקבות תקיפת רכב במרכז רפיח. (שחר קליימן)

10:30: בשבועות האחרונים זוהתה פעילות של חמאס באזור ג'בלייה וניסיון שלו לחזור לפעול שם ולהתארגן, בצה"ל פועלים על מנת לפרק את הניסיון,  על פי ההערכות יש שם בין 100 ל-150 אלף מחבלים. במקביל נמשכת הפעולה בזייתון, אתמול הייתה פעולה עצימה שם. נמצא שם לא מעט אמל״ח בעיקר בבתי ספר; במקביל פעולה ברפיח: לוחמי צק״ח 401 השמידו את אתר השיגור לבאר שבע. זוהו פיצוצי משנה.

בצה"ל מבינים כי הצעד הכי משמעותי כרגע הוא למצוא חלופה לחמאס. החלופה היא בין המנעד של שלטון צבאי עם משמעויות כלכליות וביטחוניות גדולות ועד גורם אחר שיחליף אותו. הגורם ציין כי אין כוח ריבוני אחר שהוא לא חמאס כרגע וצריך לקבל החלטה. כל עוד זה לא יקרה, צה״ל יחזור. הצבא עדיין בתוך משך הזמן שתכנן מלכתחילה. (לילך שובל)

10:14: במהלך הלילה נפגע במטולה בית מירי נ"ט, אין נפגעים. (עידן אבני)

09:44: דיווח על תקיפה בשכונת זייתון שבעיר עזה. 

09:33: דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הפיץ הבוקר כרוז לעזתים בצפון רצועת עזה, וקרא להם להתפנות. בין השכונות שהתבקשו להתפנות היו אזור ג'באליה, ושכונות א-סלאם, א-נור, תל זעתר, בית להיא, עזבא ועוד. סא"ל אדרעי קרא להם להתפנות מיידית לכיוון מערב העיר עזה. כמו כן, הוא קרא לתושבים בשכונות נוספות במזרח רפיח להתפנות לאזור ההומניטארי. (שחר קליימן)

08:52: לפי דיווחים בעזה 20 פלסטינים נהרגו הלילה בתקיפות במרכז הרצועה. (שחר קליימן)

08:50: חיזבאללה קיבל אחריות על שיגורים לעבר הצפון במהלך הלילה. (שחר קליימן)

06:47: משפחות החטופים בעלי אזרחות אמריקנית נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, על מנת לדון במו"מ לעסקת חטופים. מטעם מטה המשפחות נמסר כי סאליבן חזר והדגיש שהשבת החטופים היא בראש סדר העדיפויות של ממשל ביידן, וכי ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, פועל לקידום מטרה זו.

06:15: דיווח ברויטרס: אוסטרליה תומכת בבקשה הפלשתינית להפוך לחברה באו"ם. שרת החוץ, פני וונג, אמרה כי המהלך הוא חלק מ"בניית המומנטום להבטחת שלום במלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה". היא מסרה: "כולנו יודעים שהצבעה אחת לא תביא לסיום הסכסוך, אבל כולנו צריכים לעשות מה שאנחנו יכולים כדי לבנות מומנטום לקראת שלום".

פני וונג, שרת החוץ של אוסטרליה, צילום: רויטרס

05:53: כוחות הביטחון פועלים בשעה זו גם בעיר קלקיליה לסיכול טרור. הפלשתינים מדווחים על שני עצורים.

04:13: דיווחים פלשתינים: עשרות הרוגים ופצועים הלילה בתקיפות ברצועה.

03:49: דיווחים פלשתיניים: כוחות הביטחון פועלים בשעה זו במבצע לסיכול טרור בנפת ג'נין.

כוחות הביטחון בפעילות לסיכול טרור בנפת ג'נין, הלילה // רשתות ערביות

03:31: דיווחים פלשתיניים: צה"ל תוקף באינטנסיביות יותר משלוש שעות ברצף באיזורים נרחבים ברצועה. יותר מ-15 מחבלים חוסלו.

02:36: דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: משרד החוץ הצרפתי מסר כי מדינתו קוראת לישראל לעצור את המבצע הצבאי ברפיח, המאיים להוביל לאסון כבד שייפגע בפלשתינים ברצועה. "אנו קוראים לרשויות בישראל להפסיק את המבצע הזה ללא כל דיחוי ולחזור למשא ומתן, הדרך היחידה להוביל לשחרור מיידי של החטופים ולהשגת הפסקת אש מתמשכת".

תיעוד מתקיפות צה"ל בצפון הרצועה לפני שעה קלה, צילום: רשתות ערביות

01:53: ארגון הטרור חיזבאאלה טוען: "המג'אהדין שלנו תקף בניין שבו הוצבו חיילים במטולה ופגע בו ישירות. המבצע בא בתמיכה בעם הפלשתיני ברצועת עזה ובתגובה להתקפות על כפרי הדרום בלבנון, כמו על פגיעה באזרחים".

01:45: דיווחים ערביים: תקיפות של חיל האוויר, ארטילריה כבדה וחיל הים במזרח ומרכז רפיח. הפלשתינים מדווחים על מחוסל ומספר פצועים.

תקיפות צה"ל ברצועה 11.05.2024 // רשתות ערביות

01:41: מועצת הביטחון של האו"ם קראה לחקירה "עצמאית ומיידית" של קברי האחים שהתגלו בסמוך לבתי החולים נאסר ושיפא בעזה והביעו "דאגה עמוקה מהדיווחים". בהודעת המועצה נמסר: "יש צורך במתן דין וחשבון על הפרות של הדין הבינלאומי ויש לאפשר לחוקרים גישה ללא הפרעה לכל המיקומים כדי לבצע חקירות יסודיות, שקופות וחסרות פניות כדי לבסס את הנסיבות".

01:30: תקיפות נרחבות בצפון הרצועה, מצפון לבית לאהיא, בג'בליה, מזרחית לג'בליה ומצפון לעיר עזה. בנוסף, הפלשתינים מדווחים על חילופי אש כבדים בזייתון. לטענתם, חיל הים תוקף בחופי רפיח.

תקיפות נרחבות של צה"ל בצפון הרצועה // רשתות ערביות

00:45: רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות ארטילריה בא-לבונה שבדרום המדינה.

00:27: איחוד האמירויות נגד רה"מ נתניהו: "מגנים את הצהרותיו בדבר השתתפות שלנו בניהול האזרחי של רצועת עזה". לידיעה המלאה (שחר קליימן)

00:05: ממשל ביידן הודיע ​​כי הוא מקבל את הבטחות ממשלת ישראל שלפיהן היא אינה מפרה את החוק האמריקני או הבינלאומי בעת המלחמה בעזה. לידיעה המלאה

ביידן, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר