בכיר חמאס אוסמה חמדאן: חמאס לא ינהל משא ומתן תחת אש; הרמטכ"ל: "אנחנו מכינים מתקפה בצפון"

רה"מ לבלינקן: לא מוכן לעסקה שתביא לסיום המלחמה • מחר יתכנס הקבינט המורחב לדון על הצעדים הבאים במלחמה, בדגש על פעולה ברפיח, ובהתבסס על תשובת חמאס • משפחות שכולות הקימו "מאהל גבורה" בירושלים: "הדרך לניצחון עוברת ברפיח" • דיווח סעודי: אבו מאזן סרב להיפגש עם בלינקן • דיווח ערבי: ההצעה הישראלית לעסקת חטופים מתקרבת לעמדות חמאס

נתניהו בפגישה נרחבת עם בלינקן ובכירים אמריקנים. צילום: שגרירות ארה"ב

היום ה-208 למלחמה: בחמאס מאותתים - הבהרנו שעמדתנו שלילית לגבי טיוטת המשא ומתן הנוכחית. מדינת קולומביה הודיעה שתפסיק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בשל פעולותיה בעזה. מחר (חמישי) יתכנס הקבינט המורחב לקראת תשובת חמאס על העסקה שהוצעה לו על ידי המתווכים. הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי קיים היום סיור והערכת מצב בגבול לבנון עם מפקד פיקוד הצפון: "אנחנו מכינים מתקפה בצפון". נתניהו הבהיר למזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן: לא אהיה מוכן לעסקה שתכלול את סיום המלחמה.

עדכונים שוטפים

04:02: דיווחים ערביים: תקיפות ישראליות במחנה נוסריאת ברצועה.

03:54: דיווח ברויטרס: 57 דמוקרטים בבית הנבחרים חתמו על מכתב הקורא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לנקוט בכל צעד אפשרי כדי להניא את ממשלתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מהתקפה כוללת על רפיח.

02:54: דיווח: נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ קרא לעצור את ההפגנות הפרו פלשתיניות בקמפוסים ברחבי המדינה. "ניו יורק הייתה תחת מצור אמש", אמר לתומכים בעצרת קמפיין בוויסקונסין, ושיבח את השוטרים על מעצרם של כ-300 מפגינים בקולומביה ובסיטי קולג' בניו יורק אותם כינה "משוגעים משתוללים ומתומכי חמאס".

02:52: דיווח בוושינגטון פוסט: לדברי מונגו בירץ', ראש תוכנית האו"ם לפעולות מוקשים בשטח הפלשתיני מספר הפצצות של שנפלו על עזה ולא התפוצצו מאז אוקטובר האחרון הוא "חסר תקדים" וייקח שנים רבות לפנות. ההערכה היא ש-10 אחוזים מכלל התחמושת שהוטלה על עזה לא התפוצצה.

02:42: דיווחים ערביים: 30 משאיות סיוע נכנסו לרצועה דרך מעבר בית חאנון.

00:52: דיווח ב"פוליטיקו" המזח בעזה שנבנה ע"י צבא ארה"ב יתחיל לפעול כבר בסוף השבוע הקרוב, כך על פי גורמים אמריקנים ואירופים. המשמעות: סיוע הומניטרי יתחיל לעבור דרכו כבר בשבת או ביום ראשון. לפי הגורם האמריקני בעיות מזג אוויר או בעיות לוגיסטיקה יכולות לעכב את פתיחת המזח.

00:44: דיווחים ערביים: תקיפה בעיירה שבעא שבדרום לבנון.

23:49: אירוע חריג בטולכרם: מנגנוני הביטחון הפלשתיניים ירו למוות במחבל של הג'יהאד האסלאמי. (שחר קליימן)

22:35: מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב ובמרחב מרווחין שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך היום תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא שבדרום לבנון.

22:12: בכיר חמאס אוסמה חמדאן לרשת אל-מנאר: "הבהרנו שהעמדה שלנו שלילית לגבי הטיוטה של המשא ומתן הנוכחי".

22:01: המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו בהודעה כי שיגרו כטב"מ לעבר מטרה ברמת הגולן.

22:00: בכיר חמאס אוסמה חמדאן: "אם ישראל תנהל מבצע קרקעי ברפיח, אז המשא ומתן ייעצר. חמאס לא ינהל משא ומתן תחת אש. עוד אומר בכיר חמאס אוסמה חמדאן לרשת אל-מנאר: הקשר עם מוחמד דף ויחיא סינוואר הוא קבוע. המגעים נמשכים ויש עדכון קבוע בשטח.

20:45: מדינת קולומביה הודיעה שתפסיק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בשל פעולותיה בעזה. נשיא קולומביה גוסטבו פטרו מתח בעבר ביקורת קשה על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וביקש להצטרף לתביעת דרום אפריקה נגד ישראל באשמת "רצח עם", בבית הדין הבינלאומי בהאג.

20:40: תיעוד: משפחות החטופים חוסמות את דרך בגין.

תיעוד: משפחות חטופים חוסמות את דרך בגין// משה בן שמחון

19:59: מחר (חמישי) יתכנס הקבינט המורחב לקראת תשובת חמאס על העסקה שהוצעה לו על ידי המתווכים. הקבינט יקבל מחר את ההחלטות על הצעדים הבאים במלחמה, בדגש על פתיחת הפעולה הצבאית ברפיח, בהתבסס על תשובת חמאס. 

19:50: הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי קיים היום סיור והערכת מצב בגבול לבנון עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 146, תת-אלוף ישראל שומר ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל בגבול לבנון: "מכינים מתקפה בצפון"// דובר צה"ל

"המתקפה בעזה תלך חזק", אמר הלוי. "המטרות שלה זה גם בעוטף עזה להחזיר את התושבים בביטחון וזה להביא את החטופים חזרה הביתה. מגננה התקפית בצפון, אתם עושים את זה בצורה מעולה, ואנחנו מכינים מתקפה בצפון".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בסיור והערכת מצב בגבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

עוד מדבריו: "אנחנו לוקחים את האירוע הקשה של שבעה באוקטובר, התעשתנו, יצאנו חזק קדימה ואומרים פה לאזור אמירה מאוד ברורה על הנוכחות כאן קדימה. לעולם המילואים יש בזה חלק נכבד. יש למדינת ישראל, אני אומר את זה בשמי, אני אומר את זה בשם צה"ל, אני מרשה לעצמי להגיד בשם מדינת ישראל, ממשלת ישראל, הערכה עצומה לנוכחות הארוכה הזו פה".

19:42: משפחות שכולות הקימו "מאהל גבורה" בירושלים: "הדרך לניצחון עוברת ברפיח".

דניאל שטיינברג, אביו של אל״מ יהונתן שטיינברג ז״ל, ששימש מח"ט נח"ל ונהרג ב-7 באוקטובר: "אנחנו לא תאבי מלחמות, אבל יודעים שתפקידו של הצבא הוא לדאוג לביטחון. לאחרונה כולנו חשים בדשדוש שמביא לדכדוך. יש עלינו לחץ עולמי, עולם הדואג לאינטרסים שלו. לא נוכל לתת למצב הזה להימשך. לא לכך חינך יהונתן את פקודיו. לא לקרוא לאילוץ ניצחון. אם לא עכשיו אין אימתי. עלינו לחזק את מקבלי ההחלטות להגשים את שהבטיחו לנו בתחילת המלחמה - מיטוט חמאס וזה אומר להיכנס מיידית לרפיח".

19:39: מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורי פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל שפעלו במרכז הרצועה.
כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 חיסלו את המחבלים שביצעו את השיגורים, תקפו את מרחב השיגור ותשתית טרור במרחב וחיסלו שני מחבלים שפעלו בתשתית טרור בסמוך הכוחות במרכז הרצועה.

19:35: לראשונה מפרוץ המלחמה: מעבר ארז נפתח להכנסת סיוע הומניטרי. לאחר בידוק ביטחוני עברו דרך מחסום ארז 30 משאיות סיוע הומניטרי שהגיעו מירדן, כשהן נושאות מזון וציוד רפואי למרחב צפון הרצועה.

משאיות במעבר ארז. לראשונה מפרוץ המלחמה, צילום: דובר צה"ל

מתנועת "צו 9" נמסר בתגובה: "מעבר ארז שנהרס במהלך טבח השבעה באוקטובר, ודרכו נכנסו מחבלי הנוחב'ה לרצוח ולאנוס את אזרחי ישראל, נפתח היום אחרי שיפוץ והרחבה עבור מתן סיוע ואספקה בדיוק בשבילם. אין מילים להוסיף".

19:35: משפחות חטופים חוסמות בשעה זו את דרך בגין

19:04: מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל: "בשעה שסטודנטים קיצונים מפגינים אנטישמיות מתועבת בקמפוסים, ואילו איראן ורשת הטרור שלה ממשיכות לנסות להרוס את מדינת ישראל היהודית ולפגוע בבעלת בריתה ארה"ב, על הנשיא ביידן להפסיק להתערב בניהול ההגנה של ישראל ולהתחיל בגביית מחירים כבדים מטהרן כדי לשנות את המאזן האלים".

19:01: המנהיג העליון באיראן, האייתוללה עלי חמינאי, במסר לסעודיה: "נורמליזציה עם הישות הישראלית לא תפתור את בעיות המזרח התיכון. מי שסבור כך טועה. נורמליזציה עם הכיבוש תפנה את הבעיה לממשלות שנרמלו איתו את היחסים. העמים יתקוממו כנגד הממשלות האלה, שמעלימות עין מהפשעים ומושיטות יד לשלום לישות הזאת".

18:55: שר הביטחון גלנט עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן במעבר הסחורות בכרם שלום: "מחויבים להשבת החטופים וערוכים לביצוע כל משימה במרחב רפיח". השניים ביקרו בקיבוץ ניר עוז וסיירו בין הבתים שנפגעו במתקפת החמאס. 

גלנט ובלינקן, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

18:02: בכיר בלשכה המדינית של חמאס, סוהייל אל-הינדי, אמר אחר הצהריים (רביעי), לסוכנות הידיעות AFP כי חמאס ימסור את תשובתו "בקרוב מאוד", אך הבהיר כי ארגון הטרור ממשיך להתעקש על הפסקת אש קבועה ונסיגה של צה"ל מהרצועה.

17:45: טיל נ"ט פגע פגיעה ישירה בבית פרטי בשתולה בגליל המערבי. אין נפגעים באירוע. 

17:12: בכיר בחמאס לתקשורת הערבית: הארגון דבק בהפסקת אש קבועה בעזה כתנאי לעסקת חטופים.

17:02: ירי לצפון: אזעקת צבע אדום נשמעה במטולה. 

16:25: מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שלח היום (רביעי), מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בדרישה "למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך החקירה על אירוע ה-7 באוקטובר". 

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, צילום: אורן בן חקון

במכתב אל נתניהו, ציין המבקר כי מזכירות הממשלה והמטה לביטחון לאומי מסרבים להעביר מסמכים בנוגע למחדל השביעי אלא רק כאלה מתקופת שנתיים לפני המחדל, ולא שנים קודם לכן. לידיעה המלאה.

15:44: רה"מ לבלינקן: לא אהיה מוכן לעסקה שתכלול את סיום המלחמה. רה"מ הציג לבלינקן את מרחב הגמישות שנתן לצוות המו"מ בעסקה ואמר שישראל כבר הלכה כברת דרך. ישראל תהיה מוכנה להמתין עם רפיח אבל לא לבטל כליל. השניים דנו גם בשותפות של קטאר בשיחות. נתניהו ביקש מהצד האמריקני לדרוש מקטאר ללחוץ על חמאס להגיע לעסקה. (שירית אביטן)

15:19: אתר הגרדיאן הבריטי מדווח היום כי "ארה"ב וסעודיה ניסחו סט של הסכמות בנושאי ביטחון ושיתוף בטכנולוגיה, שנועדו להיות קשורים להסדר רחב יותר במזרח התיכון - שיכלול את ישראל והפלשתינים". אולם, לפי הפרסום, "בהיעדר הפסקת אש ברצועת עזה ולנוכח התנגדות ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו להקמת מדינה פלשתינית - ומה שנראה כנחישות לפתוח במתקפה ברפיח - הסעודים דוחפים לתוכנית צנועה יותר - תוכנית B שלא תכלול את ישראל". (שחר קליימן)

15:09: נתניהו לבלינקן: אם חמאס לא יקבלו את דרישותינו, לא יהיה הסכם וישראל תכנס לרפיח. נתניהו הוסיף כי לא יסכימו לעסקה שתסיים את המלחמה. (שחר קליימן)

ראש הממשלה ואנתוני בלינקן, היום, צילום: חיים צח /לע"מ

14:56: משרד החוץ הירדני פרסם היום הודעת גינוי נגד "מתנחלים ישראלים קיצונים שתקפו שיירות סיוע עם מזון וקמח לרצועת עזה" - אחת מהן היתה בדרכה למעבר כרם שלום והשנייה היה אמורה להגיע לראשונה למעבר ארז. (שחר קליימן)

14:46: דיווח סעודי: יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן סירב להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. לפני הגעתו לישראל, מזכיר המדינה ביקר בירדן ובסעודיה, שם התקיימה פסגה בינלאומית עם שורה של מנהיגי מדינות. באותה פסגה השתתף גם אבו מאזן, אשר הצטלם בפגישה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. גם בלינקן הצטלם עם הנסיך הסעודי, אך לא התפרסמה תמונה כלשהי שלו עם יו"ר הרשות. (שחר קליימן)

אבו מאזן ובלינקן, ינואר 2023, צילום: אי.פי

14:35: הסתיימה הפגישה המורחבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן 

14:23: ראש האופוזיציה יאיר לפיד למזכיר המדינה אנתוני בלינקן: ״אין לנתניהו שום תירוץ פוליטי לא ללכת לעיסקה להחזרת החטופים. אם צריך אדאג שיהיה לו רוב בממשלה״ 

בלינקן ולפיד -השניים דנו במאמצים הבינלאומיים לקידום עסקת חטופים., צילום: אלעד גוטמן

14:02: ראש הממשלה נתניהו ושורה של בכירים ישראלים נועד עם מזכיר הממשל האמריקני אנתוני בלינקן ושורה של בכירים אמריקנים. (שירית אביטן)

14:00: רשת "אל־ערביה" מצטטת מקור בחמאס שלפיו "ההצעה הישראלית לעסקת חטופים מתקרבת לעמדתנו, אבל עדיין יש בה "מוקשים". (שחר קליימן)

13:15: העיתון הלבנוני אל-אח'בר מדווח כיצד תראה הפסקת האש והעסקה להשבת החטופים. לידיעה המלאה.

12:40: מקורות בחמאס חשפו בפני העיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד חלק מהתנאים שלהם לקבלת ההצעה החדשה: בין היתר ארגון הטרור דרש להוסיף את המילה "מלאה" לגבי הסעיף שבו ישראל מביעה מוכנות להסיג את כוחותיה מרצועת עזה - במקום "מדורגת". כמו כן, בחמאס דורשים לאפשר את חזרת העזתים כולם ללא תנאים של של ישראל, ולקבל ערבויות להפסקת אש. מקור בחמאס הכחיש שהארגון ויתר על התנאי להפסקת אש מלאה. (שחר קליימן)

ההרס ברצועת עזה, צילום: אי.אף.פי

11:57: משרד הביטחון פרסם היום (רביעי) את רשימת השרים וחברי הכנסת שיפקדו את בתי העלמין ברחבי הארץ ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשפ"ד. ראש הממשלה נתניהו יהיה נציגה הבכיר של הממשלה בטקס המרכזי בהר הרצל בירושלים, שר הביטחון גלנט ינכח בטקס בבית העלמין בקרית שאול בתל אביב.  לידיעה המלאה.

11:30: בשעה זו, פגישת ראש הממשלה ומזכיר הממשל האמריקני אנתוני בלינקן בארבע עיניים. לאחר מכן תורחב הפגישה ויצטרפו השר לעניינים אסטרטגיים, ראש המל"ל ועוד. מהצד האמריקאי ישתתפו: שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזה"ת והשליח המיוחד לנושאים הומניטריים במזה"ת.

ראש הממשלה ואנתוני בלינקן, היום, צילום: חיים צח /לע"מ

11:17: גורם בחמאס, אבו זוכרי מגיב לדברי בלינקן: "דבריו נועדו להפעיל לחץ על חמאס, הארגון עדיין לומד את ההצעה להפסקת האש" (רויטרס)

11:06: מקורות מסרו לאל-ערבי אל-ג'דיד כי המשלחת של חמאס נפגשה עם ראש המודיעין עבאס כאמל ביום שני האחרון לפני שעזבה. על פי הדיווח הקבוצה תחזור בתקופה הקרובה כדי להגיש את התשובה הסופית. (שחר קליימן)

10:32: מזכיר הממשל האמריקני אנתוני בלינקן נפגש מחוץ למלונו עם משפחות חטופים ומוחים שבאו לתמוך בו. "החזרת יקירכם נמצא במרכז של כל הדברים שאנחנו מנסים לעשות, ולא ננוח עד שכולם - נשים, גברים, אזרחים ,חיילים, צעירים וזקנים יחזרו הביתה". צפו:

בלינקן עם משפחות חטופים מחוץ למלון קמפינסקי שבת״א. קרדיט: מירב כהן מור

10:47: בזמן ביקור בלינקן בארץ, פעילי תנועת צו 9 חוסמים  את משאיות הסיוע לחמאס באיזור צומת ניר יצחק בדרכן למעבר כרם שלום.

פעילי תנועת צו 9 חוסמים את משאיות הסיוע לחמאס באיזור צומת ניר יצחק בדרכן למעבר כרם שלום, צילום: ללא קרדיט

10:07: מקור מצרי אומר הבוקר כי המגעים להודנה נמשכים ויש "אווירה חיובית". לפי המקור המצרים מקיימים התייעצות עם כל הצדדים (שחר קליימן)

09:56: העיתון הלבנוני אל-אח'באר מדווח היום כי ההצעה המצרית לא כוללת הפסקת אש מוחלטת ונסיגה מלאה של כוחות צה''ל מרצועת עזה, גם לא בשלב השני. לפי העיתון, ההצעה החדשה כוללת הבעת גמישות מצד ישראל לגבי בחירת שמות המחבלים שישוחררו. על פי המאמר, הניסוח בהצעה מדבר על "מאמץ להשיג הודנה בת קיימא, ולהאריך אותה שוב אם חמאס ישחרר עוד חטופים". (שחר קליימן)

09:21: במסגרת הנסיונות להגיע להפסקת אש, שר החוץ של צרפת יוצא לקהיר, לביקור שלא תוכנן מראש. כך אמר מקור דיפלומטי צרפתי. (רויטרס)

09:01: מזכיר הממשל האמריקני אנתוני בלינקן נפגש בשעה זו עם הנשיא יצחק הרצוג. נשיא הרצוג: אנו מייחלים לחזרתם המיידית, והיא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית. על הקהילה הבינלאומית לקבל החלטה בפה אחד כי שחרור החטופים הינו בעדיפות עליונה. בלינקן: הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס. יש הצעה על השולחן, וכפי שאמרנו, בלי עיכובים, בלי תירוצים. עכשיו זה הזמן. הזמן עבר מזמן להחזיר את החטופים הביתה למשפחותיהם". (יורי ילון)

הנשיא הרצוג ואנתוני בלינקן, צילום: מעיין טואף / לע״מ

08:46: השרה סטרוק בגלי צה"ל: ''ממשלה שמוציאה אנשים לקרב למען המטרות שהממשלה הגדירה ובעצם זורקת את מטרות המלחמה לפח בכדי לשחרר מס' מסויים של חטופים בעוד רוב החטופים נשארים בעזה ללא סיכוי לשחרור מלבד בעצירת המלחמה - אין לה זכות קיום''. (יהודה שלזינגר)

שרת ההתיישבות אורית סטרוק בדרכה לישיבת הממשלה, צילום: ג

08:19: השר בני גנץ יפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן יחד עם השר גדי איזנקוט ושגריר ישראל בארה״ב מייק הרצוג, בקיבוץ יד מרדכי.

08:18: ראש האופוזיציה יאיר לפיד ייצא היום לביקור מדיני קצר באיחוד האמירויות (אבו דאבי). לפיד יתמקד בביקורו בעיקר בסוגיית היום שאחרי בעזה, והמאמצים הבינלאומיים להחזרת החטופים (שירית אביטן)

08:11: אזעקות נוספות בחורפיש ומתת שבגליל מערבי (עידו אבני)

08:08: מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בחמישה מרחבים בדרום לבנון, ביניהן עמדות תצפית ותשתיות טרור. (לילך שובל)

08:04: שני גברים הובאו אמש למרכז לרפואה דחופה זיו שבצפון לאחר שנפגעו קל מהדף של ירי נ"ט. השניים, תושבי הכפרים שיבלי ועראבה, היו באזור רמות נפתלי במסגרת עבודתם על משאית עופות. ככול הידוע הם שהו מחוץ למשאית שחטפה פגיעה ישירה. ולאחר שנבדקו שוחררו לביתם. (עידן אבני)

07:59: אזעקות בנוטעה שבגליל המערבי בחשד לירי רקטות וטילים

05:25: משטרת ניו יורק פשטה על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה, לאחר שבמשך יממה התבצרו בו מפגינים פרו-פלשתינים. החל פינוי המוחים מהמקום ובוצע מעצר של יותר מ-20 אנשים.

05:03: ה"דיילי מייל" הבריטי מפרסם כי אחת מההתארגנויות הפרו-פלשתיניות המרכזיות שעומדות מאחורי ההפגנות באוניברסיטת קולומביה בארה"ב, Students for Justice in Palestine (SJP), קיבלה מימון של למעלה מ-3 מיליון דולר בשנה מ"ארגוני צדקה" הקשורים לחמאס.

פעילי תנועת SJP באוניברסיטת קולומביה בארה"ב, צילום: דייויד מריאס

04:18: רשת הטלוויזיה האמריקנית CBS מדווחת: ממשל ביידן שוקל להעביר לארה"ב קבוצה של פלשתינים מרצועת עזה ולקלוט אותם במעמד של פליטים, כולל אופציה למעמד קבע. כחלק מהדרישות - עליהם להיות בעלי בני משפחה בארה"ב ולעבור תשאול ובידוק טרם ההחלטה. אם התוכנית אכן תצא לפועל, נאמר כי יהיה צורך בתיאום מול גורמים במצרים, שיצטרכו לארח את את תושבי הרצועה המיועדים לעבור לארה"ב עד לסיום הבידוק וקבלת מעמד פליט בארה"ב. הדיווח מתבסס על מסמך פנימי בין סוכנויות ממשל שונות.

03:20: תקיפה אמריקנית בתימן: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי כוחותיו "השמידו כלי שיט בלתי מאויש באזור שנשלט על ידי החות'ים, שליחי איראן בתימן". לטענתם, "כלי השיט היווה איום מיידי לארה"ב, לכוחות הקואליציה ולספינות מסחריות באזור. הפעולות ננקטו כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המרחב הימי הבינלאומי לאזור בטוח".

01:05: בכיר בחמאס טוען כי למרות מאמצי צה''ל, הרוב המכריע של רשת המנהרות ברצועת עזה לא נפגע. (שחר קליימן)

השמדת מתחם מנהרות ברצועת עזה במהלך חרבות ברזל (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

00:39: בשעה זו: מעבר אלנבי נחסם לתנועת משאיות סיוע לחמאס. למרות צו שטח צבאי סגור שהוטל על המקום, פעילי תנועת צו 9 חוסמים את המעבר למאות המשאיות שאומרות לצאת מירדן לכיוון עזה. (איליה יגורוב)

00:23: מקורות מצריים מוסרים הלילה לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי משלחת ישראלית שכוללת בכירים משב"כ, המוסד וצה"ל הגיעה לקהיר, לביקור דחוף שנמשך שלוש שעות. על פי הפרסום, המשלחת קיבלה מסמך מתוקן ובו ההערות והתיקונים שדרש חמאס לבצע בתגובה הישראלית להצעה המצרית. בעיתון הקטארי העריכו כי תגובתו הסופית של חמאס לתפיסה הישראלית תוצג בסוף השבוע. לכתבה המלאה (שחר קליימן)

00:18: סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת על תקיפה של חיל האוויר בפאתי הכפר עיתרון בדרום לבנון. (שחר קליימן)

00:05: ג'ו ביידן פרסם פוסט ברשת X וטען: "חמאס הוא כעת המכשול היחיד להפסקת אש מיידית ולהקלה עבור תושבי עזה". את הדברים הוא אמר למנהיגי מצרים וקטאר בשיחות שקיים איתם אתמול בנוגע למשא ומתן של עסקת החטופים.

00:04: אל-ג'זירה הכריזה על סרט תיעודי חדש בשם "יחיא סינוואר: האיש שגרם לעולם לעמוד על רגל אחת". הסרט מציג את סינוואר כמנהיג שלא ניתן להביסו. העזתים הגיבו: "האיש שגרם לעולם לעמוד על רגל אחת מסתתר במנהרות כמו עכברוש". (שחר קליימן)

22:27: האזעקות בגליל המערבי: שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. בצהל השיבו אש. (עידן אבני)

22:14: אזעקות נשמעו בשלומי ובראש הנקרה. מדובר באעקות הראשונות בצפון זה יותר מיממה: האזעקה הקודמת הופעלה בגליל העליון אתמול ב-17:00.

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, לילך שובל, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטע בר, דור מלול | ארה"ב, רונית זילברשטיין, יהודה שלזינגר, מישל מכול, חנן גרינווד, סוניה גורודיסקי, מרב סבר, איליה יגורוב, עידן אבני, ארז לין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר