הותר לפרסום: לאחר מאבק של חמישה ימים נקבע מותו של רס"ן במיל' דור זימל

דור נפצע באורח אנוש בירי הכטב"ם בערב אלערמשה בשבוע שעבר, ומאז היה מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בביה"ח גליל בנהריה • הלוויתו תיערך מחר, ערב החג, בשעה 12:00 באבן יהודה, שם התגורר בשנתיים האחרונות עם בת זוגו • הוא הותיר אחריו את ארוסתו, את הוריו, אחות תאומה ואח קטן

סרן במיל' דור זימל ז"ל. צילום: ללא

רס"ן במיל' דור זימל נפטר היום (ראשון) בבית החולים גליל בנהריה, כך התיר לפרסום דובר צה"ל. דור נאבק במשך חמישה על חייו לאחר שנפצע באורח אנוש בירי הכטב"ם בערב אלערמשה בשבוע שעבר, ומאז היה מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים גליל בנהריה.

הפגיעה במתנ"ס בערב אל-ערמשה שהובילה לפציעתו

הלוויתו תיערך מחר, ערב החג, בשעה 12:00 באבן יהודה, שם התגורר בשנתיים האחרונות עם בת זוגו שיר שגיב. במהלך המלחמה הוא הציע לה נישואים והשניים היו אמורים להתחתן בקרוב. הוא הותיר אחריו את ארוסתו, את הוריו, אחות תאומה ואח קטן שעושה כעת טירונות בקורס צוללות בחיל הים.

אלון, אביו של דור, סיפר עליו אתמול בשיחה עם "ישראל היום": "דור היה סמ"פ בנחל. בשבעה לאוקטובר הוא גייס את עצמו ואסף את כל החבר'ה של הפלוגה. מאז הוא היה בגבול הצפון. הוא ילד מדהים, אריה. סטודנט למשפטים וממשל בבינתחומי. היה ראש המטה של מתן כצמן, ראש המועצה באבן יהודה. הוא שילב בין המילואים לבין הלימודים לבין העבודה עם מתן".

רס"ן במיל' דור זימל ז"ל, צילום: מתוך הרשתות החברתיות

על הפציעה סיפר האב: "הוא השתחרר מהמילואים בפברואר וחזר תוך כמה שבועות. יצא מהמילואים עם צו 8 לפעם הבאה. בשעה 13:15 התחיל כל הסיפור. טיל ראשון פגע במתנ"ס שבו היו החיילים בערב אלערמשה. הם היו שם בהפוגה לפני פעילות. נחו, אכלו קצת, שיחקו פינג פונג. דור נפגע מהטיל הראשון. הפגיעה שלו היתה קשה מאוד. הגיעו כוחות חילוץ ואז נורו עוד כטבמי"ם".

"היה קושי לחלץ את הפצועים. אלי התקשרו לקראת השעה 15:00 ואמרו לי שדור בבית חולים. בכלל לא הייתי מודע לאירוע.דור זה דמות שצריכים ללמוד עליה בספרי היסטוריה, בפו"מ, שילדים בגן ייצרו חייל הם ידעו שזה דור. צריך לקרוא רחובות על שמו. זה דמות שהשפיעה על כל כך הרבה אנשים".

דור ובת הזוג, צילום: באדיבות המשפחה

לאחר מותו, הוא ספד לו היום בפייסבוק: "אחרי חמישה ימי מאבק, דור דור שלנו האריה בחר את בחירתו ונדם. תודה לכל מי שתמך בו ובמשפחה בימים קשים אלו. נלווה אותו יחד כל עם ישראל מחר ב 12:00 בבית העלמין באבן יהודה. תנוח על משכבך בשלום אריה שלנו".

דור וויסמן, חברו של זימל, ספד לו: "אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל. לא מעכל, הכל בא כל כך במפתיע. מי שלא יודע מי היה דור זימל, בשבילי הוא יותר מאח. זה בן אדם שהחיבור איתו היה כל כך על אוטומט שזה הדהים את שנינו. דור זימל הוא הבן אדם שידחוף אותך לקצה, שלא יוותר לך לא לשניה בשבילו לוותר זה לא אופציה ולא היה, הוא יכנס עד הסוף וילך עד הסוף בשביל האנשים שחשובים לו, ירים אותם שקשה להם ויחבק אותם שקשה להם".

"עברנו לילות שלמים של מסיבות,שתייה, עישונים, משחקים בסוני, מוזיקה שיחות ונפש אל הבוקר מי שיכול להבין זה לגמרי בן משפחה. חלק מהלב שלי לא נמצא ולא יחזור להיות כמו שהיה. העולם איבד היום גיבור על, ממש מלאך שלא היה בזמן שלו ללכת
חשבתי שנחגוג כולנו נשבור את האולם. היום אני אשבור את העולם בשבילך, אני נשבע.
תנוח על משכבך בשלום דור, אני אוהב אותך, אתה תמיד איתנו ,תשמור עלינו מלמעלה שלא נאבד תקווה אף פעם".

דור וויסמן יחד עם דור זימל ז"ל, צילום: באדיבות המצולם

ממועצה מקומית קדימה צורן, שם גרים הוריו של דור, נמסר: "קדימה צורן אבלה וכואבת עם כל עם ישראל על נפילתו של דור זימל בנם של אלון ושרון זימל ואח לליאור ותום, תושבי היישוב. דור זימל הי"ד קצין בנח"ל, נפצע אנושות באירוע הכטב"מ בערב אל-ערמשה בצפון ולאחר מספר ימים נקבע מותו. כל עם ישראל התפלל לרפואתו.
דור היה אמור להינשא בחודש הקרוב לבחירת ליבו, שיר שגיב. המועצה מלווה את המשפחה. יהי זכרו ברוך".

ראש מועצת אבן מתן כצמן יהודה ספד לדור: "בכאב עצום ובלתי נתפס אני מבקש להודיע כי רס"ן דור זימל נפל בקרב על הגנת העם והארץ. דור ז"ל, בנם של אלון ושרון, ואח לליאור ותום, היה אמור להתחתן עם אהובת ליבו שיר בחודש יוני הקרוב. מלח הארץ, קצין מצטיין, חבר, אהוב על כל מי שהכיר אותו. מותו אבדה בלתי נתפסת. בשנה האחרונה דור היה ראש מטה הבחירות שלי, עוזרי האישי במועצת אבן יהודה והפך לאח הקטן. בדרכו שלו, תרם את איבריו להצלת אחרים. דור, לא נשכח אותך ונעשה הכל להיות ראויים לך. ההלוויה תתקיים בחלקה הצבאית בבית העלמין באבן יהודה בשעה 12:00".

בתחילת פברואר דור סיים את סבב המילואים הראשון שלו, וכתב בפוסט בפייסבוק: "116 ימים. חשבתי הרבה על איך והאם לסכם, והחלטתי שאין טעם. הרי לעולם לא אצליח להעביר את כל החוויות; הטובות הרעות, אלו שאדחיק ואלו שלא ארצה לשכוח. גם אם הייתי יכול, איך אפשר לסכם כשלא סיימנו? ישנם חטופים בעזה, לוחמים ערים לילות כימים, משפחות מתפרקות ועסקים שקורסים. אז לקחתי הפסקה, הפסקה מהמלחמה עצמה, ובמהלכה אתמודד עם מלחמה אחרת, קצת יותר מוכרת אך בכל זאת כל כך שונה. אחזור לארוסתי שבתכלס - בינינו היא הגיבורה (רק עליה אני יכול לדבר בלי סוף), אחזור ללימודים לחברים ולעבודה, ובקיצור - לטירוף שנקרא 'שגרה'. כל זה כאמור, רק כפגרה, עוד חודש וחצי לוחמיי ואני נדרשים חזרה בצפון, להגן על גבולה הצפוני של המדינה".

"ועל אף סערת הרגשות, כל מה שאני רוצה להגיד זה תודה. תודה על הזכות להגן על המדינה, תודה על הזכות להינשא לשיר שגיב האחת והיחידה, תודה על משפחה תומכת ומכילה, תודה על חברים שבלימודים מבטיחים לעזור ותודה למאה וארבעים לוחמים ומפקדים שאת הפלוגה המסייעת מרכיבים, שמייצגים את המעט מתוך האחוז האחד של המתנדבים, שעל אף הקשיים לא עזבו אותי לרגע, גם כשהבקשות שלי דרשו מהם לסכן את חייהם. אוהב את כולכם, ניפגש בקרוב".

ביה"ח 'לגליל' בנהריה, צילום: סוכנות ג'יני

נכון לעכשיו מאושפזים במרכז הרפואי  לגליל בנהריה שני חיילים פצועים מהאירוע בערב אל-עראמשה: גבר בן 51 המאושפז במחלקה הנוירוכירורגית, במצב בינוני עד קשה (עם הגעתו אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי במצב קשה, עבר ניתוח נוירוכירורגי ובהמשך נגמל מהנשמה), ובן 29 המאושפז במצב בינוני במחלקה כירורגית.

שאר הפצועים מהאירוע בערב אל-עראמשה שוחררו או הועברו לאישפוז בבתי חולים אחרים.

בנוסף, עדיין מאושפזים במקום גם חייל מילואים בן 32, שהובא בתאריך 13.4 ממרחב חניתה במצב קשה, עם פגיעות רסיסים עקב התפוצצות כטב"ם, ואושפז בתחילה במחלקה לטיפול נמרץ כללי. בימים האחרונים חל שיפור משמעותי במצבו, והוא מאושפז כעת במחלקה כירורגית במצב בינוני ויציב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר