"מבקשים להתפלל עליו": דור התארס בזמן המלחמה ונפצע אנוש מפגיעת כטב"מ בצפון

דור הציע נישואים לחברתו במהלך המלחמה • אביו מספר עליו ל"ישראל היום": "הסטודנטים שלמדו איתו, החיילים שלו, המפקדים, המ"פ שלו, המג"ד שלו – כולם פה איתנו, לא עוזבים אותנו" • על מצבו: "הרופאים אומרים שמה שנותר זה להתפלל"

כטב"ם מתפוצץ במתנ"ס בגליל// השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

סרן במיל' דור זימל נפצע באורח אנוש מירי הכטב"ם בערב אלערמשה ביום רביעי האחרון. דור, תושב אבן יהודה בשנתיים האחרונות, התגייס ב-7 באוקטובר ומאז, למעט הפוגה של מספר שבועות, היה במילואים בצפון.

במהלך המילואים הוא הציע לחברתו נישואים, והשניים אמורים להתחתן בקרוב. אלא שכעת דור מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הגליל בנהריה. בני משפחתו, ארוסתו, חברים, חייליו ומפקדיו, נמצאים כל העת לידו. לדור אחות תאומה ואח קטן הנמצא כעת בטירונות.

סרן במיל' דור זימל, צילום: מתוך הרשתות החברתיות

אלון, אביו של דור, סיפר בשיחה עם "ישראל היום": "דור הוא סמ"פ בנחל. ב-7 באוקטובר הוא גייס את עצמו ואסף את כל החבר'ה של הפלוגה. מאז הוא היה בגבול הצפון. הוא ילד מדהים, אריה. סטודנט למשפטים וממשל בבינתחומי. היה ראש המטה של מתן קצמן, ראש המועצה באבן יהודה. ג'ינגל בין המילואים לבין הלימודים לבין העבודה עם מתן. דור נולד בקרית מוצקין, הוא ואחותו התאומה. לאחר מכן גרנו בטבעון ובתשע שנים האחרונות בקדימה-צורן".

דור וארוסותו שיר בעת הצעת הנישואים, צילום: באדיבות המשפחה

"דור גר עם בת הזוג שלו בשנתיים האחרונות באבן יהודה. במהלך נובמבר הוא יצא מהמילואים והציע לה נישואים. הוא סיפר שהוא הולך להציע נישואים לשיר. אמרו לו בדרך שיש פוסט בפייסבוק של משפחת מסיקה מאבן יהודה, שהבן שלהם נהרג בשבעה לאוקטובר. ההורים בדיוק קמו משבעה והאבא שעובד בבורסה ליהלומים פרסם, שהחייל הראשון שרוצה להציע נישואים יתנו לו טבעת אירוסין על חשבונם. הלכנו לאסוף את דור מנהריה וסיפרנו איזה סיפור לשיר. עד שהגענו לאבן יהודה כבר היתה טבעת והיתה הפקה. עשו להם הפקה בארסוף, הכל בהתנדבות".

סרן במיל' דור זימל, צילום: מתוך הרשתות החברתיות

על הפציעה סיפר האב: "הוא השתחרר מהמילואים בפברואר וחזר תוך כמה שבועות. יצא מהמילואים עם צו 8 לפעם הבאה. בשעה 13:15 התחיל כל הסיפור. טיל ראשון פגע במתנ"ס שבו היו החיילים בערב אלערמשה. הם היו שם בהפוגה לפני פעילות. נחו, אכלו קצת, שיחקו פינג פונג. דור נפגע מהטיל הראשון. הפגיעה שלו היתה קשה מאוד. הגיעו כוחות חילוץ ואז נורו עוד כטב"מים. היה קושי לחלץ את הפצועים. אלי התקשרו לקראת השעה 15:00 ואמרו לי שדור בבית חולים. בכלל לא הייתי מודע לאירוע. אנחנו כרגע בשלב שמתפללים. דור זה דמות שצריכים ללמוד עליה בספרי היסטוריה, בפו"מ, שילדים בגן ייצרו חייל הם ידעו שזה דור. הוא דמות שהשפיעה על כל כך הרבה אנשים. הסטודנטים שלמדו איתו, החיילים שלו, המפקדים, המ"פ שלו, המג"ד שלו – כולם פה איתנו, לא עוזבים אותנו".

האב מבקש להתפלל לרופאת דור. "הרופאים אומרים שמה שנותר זה להתפלל. הוא במצב שצריך רק להתפלל. מאות אלפים מתפללים בכל העולם. להתפלל לרפואת דור זימל בן שרון ואלון".

הפגיעה במתנ"ס בערב אל-ערמשה שהובילה לפציעתו

בתחילת פברואר דור סיים את סבב המילואים הראשון שלו, וכתב בפוסט בפייסבוק: "116 ימים. חשבתי הרבה על איך והאם לסכם, והחלטתי שאין טעם. הרי לעולם לא אצליח להעביר את כל החוויות; הטובות הרעות, אלו שאדחיק ואלו שלא ארצה לשכוח. גם אם הייתי יכול, איך אפשר לסכם כשלא סיימנו? ישנם חטופים בעזה, לוחמים ערים לילות כימים, משפחות מתפרקות ועסקים שקורסים. אז לקחתי הפסקה, הפסקה מהמלחמה עצמה, ובמהלכה אתמודד עם מלחמה אחרת, קצת יותר מוכרת אך בכל זאת כל כך שונה. אחזור לארוסתי שבתכלס - בינינו היא הגיבורה (רק עליה אני יכול לדבר בלי סוף), אחזור ללימודים לחברים ולעבודה, ובקיצור - לטירוף שנקרא 'שגרה'. כל זה כאמור, רק כפגרה, עוד חודש וחצי לוחמיי ואני נדרשים חזרה בצפון, להגן על גבולה הצפוני של המדינה".

"ועל אף סערת הרגשות, כל מה שאני רוצה להגיד זה תודה. תודה על הזכות להגן על המדינה, תודה על הזכות להינשא לשיר שגיב האחת והיחידה, תודה על משפחה תומכת ומכילה, תודה על חברים שבלימודים מבטיחים לעזור ותודה למאה וארבעים לוחמים ומפקדים שאת הפלוגה המסייעת מרכיבים, שמייצגים את המעט מתוך האחוז האחד של המתנדבים, שעל אף הקשיים לא עזבו אותי לרגע, גם כשהבקשות שלי דרשו מהם לסכן את חייהם. אוהב את כולכם, ניפגש בקרוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר