קצין איראני בכיר: אם ישראל תפציץ, נהיה מוכנים לתקוף את מתקני הגרעין שלה

הגנרל אחמד חאק טאלאב, הממונה על מתקני הגרעין של איראן, איים: אם ישראל תתקוף במתקנים של הרפובליקה האסלאמית, "היא תיתקל בתגובה" • רמז למוכנות לפרוץ לפצצה? "נשקול לסטות משיקולי העבר ולשנות את דוקטרינת הגרעין"

הכור הגרעיני בבושהר. צילום: אי.פי

איום חריף מטהרן: אם המשטר הציוני יתקוף מתקן גרעיני בשטחנו, הוא יתקל בתגובתנו נגד מתקני הגרעין שלו", כך מזהיר קצין בכיר במשמרות המהפכה. 

לדברי הבריגדיר-גנרל אחמד חאק טאלאב, הממונה על אבטחת פרויקט הגרעין של הרפובליקה האסלאמית, המתקנים בה מוגנים לחלוטין לנוכח החשש מתקיפה ישראלית נגדם. על פי סוכנות הידיעות תסנים, שמביאה את דבריו, הכוחות מזוינים של איראן נמצאים בכוננות מלאה. "מתקני הגרעין של האויב זוהו והמידע הנחוץ לגבי המטרות מוכן למקרה של צורך בתגובה". חאק טאלאב הוסיף כי "בצבא כבר מחזיקים את האצבע על ההדק".

הקצין הבכיר איים עוד כי במקרה של הפצצה ישראלית, אין לפסול את שינוי הדוקטרינה הגרעינית. "אם המשטר משיקולי העבר מהמדיניות הגרעינית, בהחלט אפשר להעלות על הדעת בחינה מחדש של דוקטרינת הגרעין האיראנית ולסטות משיקולי העבר", אמר. מהדברים משתמע לכאורה כי הרפובליקה תנסה לפרוץ לפצצה גרעינית. 

סרכזות להעשרת אורניום באיראן, צילום: רויטרס

בסוף פברואר דיווחה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי איראן הקטינה את כמות האורניום המועשר שברשותה. על פי דוח סבא"א, כמות האורניום המועשר ברמה של 60% ירדה ב-6.8 ק"ג, וכעת יש לטהרן 121.5 ק"ג של החומר.

עם זאת, לרפובליקה האסלאמית עדיין יש די חומר מועשר עבור שלוש פצצות. לפי ההערכות, איראן תזדקק לפחות משבועיים כדי להעשיר את האורניום ל-90%, הנדרשים לשימוש צבאי.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר