לאחר פרשת החטיפה והרצח: חמישה עובדים ישראלים יתווספו לרישום המקרקעין במנהל האזרחי הפלשתיני

בהמשך לפרסום ב"ישראל היום", ובעקבות עתירה לבגץ של ארגון "עד כאן", שונו נהלי המנהל האזרחי "יום היסטורי להתיישבות כולה" • העובדים הישראלים לא יהיו כפופים למנגנוני הרש"פ וכך יוכלו להתבצע עסקאות רכישה של יהודים ביו"ש ללא חשש לחייהם או לחיי המוכרים

גלעד אך "יום היסטורי להתיישבות כולה. מדובר בשינוי שהיה אמור להתרחש לפני שנים".

בית המשפט העליון ביושבו כבג"ץ דן היום (חמישי) בעתירת ארגון "עד כאן" נגד המנהל האזרחי, בעקבות חטיפות ורצח של מוכרי קרקעות פלשתינים אשר ניסו למכור אדמה באזור יהודה ושומרון ליהודים ע״י הביטחון המסכל של הרש"פ.  מנכ"ל ארגון "עד כאן": "אנחנו שמחים שהלחץ שלנו לאורך השנים הביא את המינהל להתעשת"

הפרשה פורסמה לראשונה ב"ישראל היום". בסדרת תחקירים של ארגון "עד כאן", אשר במהלך השנים נחשף כי פעמים רבות מי שהעביר את המידע לרש"פ היו לא אחרים מאשר עובדי המנהל הפלסטינים, אשר נחשפו לעסקאות מתוקף תפקידם ופנו למנגנוני הביטחון של הרש"פ. האחרונים, חטפו, עינו ולעיתים רצחו את המוכרים.

המאחז עוז ציון במבט מכיוון בורקה, צילום: פלאש 90

בעקבות החשיפות, נדרש מבקר המדינה לדון בסוגיה ובדו"ח מבקר המדינה לשנת 2020 התפרסמה חוות דעת שב"כ בעניין, אשר טענה כי העברת המידע מהעובדים הפלסטינים במנהל, לרש"פ הינה מחוייבת המציאות ואין דרך לעצור אותה. במכתב שהוציא סגן ראש המנהל האזרחי בנושא לאחר חטיפת פלסטיני עובד המנהל ע"י הביטחון המסכל טען כי פנה לגורמי האכיפה ולא זכה למענה.

בעקבות עתירת ארגון "עד כאן" טענו נציגי המינהל כי נעשו שינויים בדרכי ההעסקה והפעילות של המינהל וכן כי ישנם תהליכים בימים אלו לקליטה של 5 תקנים של עובדים ישראליים , אשר לא יהיו כפופים למנגנוני הרש"פ וכך יוכלו להתבצע עסקאות רכישה של יהודים ביו"ש ללא חשש לחייהם או לחיי המוכרים. לאור תשובת המנהל האזרחי, בארגון "עד כאן" החליטו למשוך את העתירה ולעקוב אחר השינויים בשטח.

יו"ר עמותת "עד כאן" גלעד אך, צילום: אריק סולטן

גלעד אך מנכ"ל ארגון עד כאן אמר: "הפעילות שלנו לאורך השנים מוכיחה את עצמה. אנחנו שמחים שהלחץ שלנו לאורך השנים הביא את המינהל להתעשת, להכניס נהלי עבודה טובים יותר והכנסה של עובדים ישראלים למנגנון. אנחנו מצפים מהמנהל האזרחי להסדיר את האירוע כולו ולדאוג שהרשות הפלסטינית לא תפגע במוכרי או סוחרי קרקעות פלסטינים. נמשיך לעקוב'. זהו יום היסטורי להתיישבות כולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר