2 פלשתינים נורו למוות אחרי שתקפו מתיישבים, צה"ל: "לא ירי של חיילים"

רועי הצאן הישראלים טוענים שכוח צה"ל שהגיע למקום נקלע לסכנת חיים וביצע את הירי • בצה"ל מכחישים וטוענים שהירי הקטלני בוצע לאחר שהחיילים עזבו את הנקודה

דיווח ראשוני: פורעים מהכפר עקרבא תקפו רועי צאן ליד ישוב גיתית בבקעת הירדן

קרב גרסאות: שלושה ימים בלבד לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל, פלשתינים תקפו רועי צאן ישראלים באזור ישוב גיתית. שני פלשתינים נורו במקום למוות. בעוד רועי הצאן טוענים כי החיילים שקפצו לנקודה הם שירו בפלשתינים, בצה"ל מדגישים הירי התבצע לאחר פיזור העימות על ידי החיילים.

מתחקיר ראשוני של צה"ל נמסר כי בסביבות השעה 18:30 התקבל דיווח על תקיפת רועה צאן ישראל סמוך לחסם גיתית. במקום התפתחה התקהלות שכללה זריקת אבנים. לפי הצבא, החיילים ביצעו ירי לאוויר בלבד - ולאחר שהתקהלות פוזרה נשמעו קולות ירי נוספים. 

בצבא אומרים כי לאחר מכן זיהו החיילים את הפלשתינים מוטלים על הקרקע. בצה"ל מדגישים כי החיילים לא הרגישו מאויימים בשום שלב, ובזמן הירי בפלשתינים לא היו חיילים בנקודה.

העימות בין המתיישבים לפלשתינים, צילום: ללא

רועי הצאן הישראלים מסרו כי "יותר מ-50 פלשתינים מהכפרים עקרבא ומג'דל בני פאדל תקפו לפני זמן קצר באלות ואבנים רועי צאן יהודים מחווה חקלאית הסמוכה לישוב גיתית בבקעת הירדן. הרועים דיווחו למוקד הביטחון שהקפיץ למקום כוחות צה"ל".

עוד הוסיפו, כי הירי הקטלני בוצע על ידי החיילים: "כוח צבאי שהגיע לנקודה ניסה להניס את הפורעים, אך נתקל בקבוצה נוספת של ערבים שהגיע מהכפר. לאחר שנקלע לסכנת חיים ביצע ירי לעבר הפורעים שיידו לעברו אבנים וסלעים מטווח אפס. על פי דיווחים בכפר, שני פורעים חוסלו".

דיווחים פלשתיניים שונים מאשרים כי שניים נהרגו במהלך העימותים. מארגון השמאל יש דין נמסר כי "מבדיקה ראשונית עולה שלפנות ערב פלשו עשרות מתנחלים חמושים לח'רבת א-טוויל שבעקרבא שמדרום-מזרח לשכם. המתנחלים עשו שימוש בנשקים וירו ירי חי. שני פלסטינים נהרגו במקום ואחרים נפצעו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר