מינורי בלבד: צה"ל מפרסם תיעוד מנבטים - כך נראה הנזק מהמתקפה האיראנית על ישראל

מתוך מאות שיגורים רק טילים בודדים חדרו לשטח המדינה וגרמו לנזק קל בלבד לתשתית בבסיס נבטים ובמרחב החרמון • "תפקוד הבסיס לא נפגע, המטוסים ימשיכו למלא את משימות ההגנה והתקיפה" • בתוך כך, תא"ל דניאל הגרי עדכן הערב בהצהרתו כי "איראן שיגרה כ-60 טונות חומר נפץ, התוכנית שלה נכשלה"

תיעוד מהפגיעה בבסיס נבטים // דובר צה"ל

התוכנית של איראן נכשלה: חיל האוויר יחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות, יירטו אמש (בין שבת לראשון) בהצלחה עשרות איומים אוויריים אשר שוגרו מאיראן לעבר שטח ישראל. עשרות ממטוסי חיל האוויר היו פרוסים בשמיים במשימת הגנה על שמי המדינה, ויירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט.

תיעוד מיירוטי כטב"מ וטילי שיוט על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר // דובר צה"ל

מתוך מאות שיגורים, אומר דובר צה"ל, רק מספר טילים בודדים חדרו לשטח מדינת ישראל וגרמו לנזק קל בלבד לתשתית בבסיס נבטים, בסמוך למסלול הסעה ובציר במרחב החרמון.

350 שיגורים - 60 טון של חומר נפץ

בצה"ל מעדכנים כי "תפקוד בסיס נבטים לא נפגע, המטוסים המשיכו להמריא ולנחות ולמלא את משימות ההגנה והתקיפה - גם במהלך הלילה, ולאורך היום. כוחות צה"ל פרוסים בכלל הזירות, ערוכים וממשיכים בהגנה על מדינת ישראל".

99% הצלחה. מפת היירוטים של טילי השיוט, הבליסטיים והכטב"מים, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הערב בהצהרה לתקשורת כי "בשעות האחרונות קיימנו הערכת מצב, לאורה החלטנו כי הנחיות פיקוד העורף יישארו בעינן. ההתנהלות המופתית של הציבור אמש ולאורך כל המלחמה ראויה להערכה גדולה".

על המתקפה אמש אמר הגרי: "צה"ל, יחד עם קואליציה אזורית חזקה, מנע וסיכל את המתקפה האיראנית. איראן והשלוחות שלה סיכנו את כל המזרח התיכון, וגרמו לו לעמוד מלכת. איראן חסמה אמש את המרחב האווירי של מדינות האזור. היא שיגרה 350 שיגורים שונים, שהם 60 טון של חומר נפץ".

תיעוד הפגיעה בחרמון, צילום: דובר צה"ל

הוא הוסיף: "איראן רצתה לפגוע בתשתיות אסטרטגיות תוך ניסיון לפגוע בבסיס נבטים של חיל האוויר. התוכנית של איראן נכשלה - מספר טילים בודדים בלבד חדרו לשטח הארץ ופגעו נזק קל בלבד".

הגרי התייחס למלחמה שעדיין מתרחשת ברצועת עזה: "כוחותינו נלחמים במחנות המרכז. בימים הקרובים נגייס שתי חטיבות מילואים. גם לאחר היממה האחרונה ולמרות ההצלחה המבצעית, אנחנו לא שוכחים לרגע את 133 החטופות והחטופים שעדיין מוחזקים בעזה. השבתם היא החובה העמוקה שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר