בסיס גלילות. צילום: עמי שומן

לא רק הספר באמזון: מפקד 8200 השאיר אחריו עקבות דיגיטליים במשך שנים

בעיתון ה"גרדיאן" הבריטי פרסמו את חלקו השני של התחקיר על יוסי שריאל • לפי הנאמר בכתבה, שריאל השתמש בשמו לטובת עריכת ערכים בוויקיפדיה, וכן ברשתות החברתיות • בנוסף שמו ותפקידו נחשפו בשוגג במסמך ממשלתי שפורסם ב-2022

שובל עקבות: עיתון ה"גרדיאן" הבריטי פרסם אתמול (שלישי), את חלקו השני של התחקיר על מפקד 8200, יוסי שריאל ששמו וזהותו נחשפו עקב התנהלות לא זהירה שלו.

על פי התחקיר שריאל הותיר אחריו עקבות דיגיטליים רבים שהובילו לחשיפתו. בין היתר שמו של שריאל - מפקד 8200 - נחשף במסמך ממשלתי שפורסם באינטרנט לפני כשנתיים, וכן ברשתות החברתיות ובערכים אותם ערך בעצמו בוויקיפדיה.

טקס חילופי מפקדים ביחידת 8200 (ארכיון) // דבור צה"ל

בחלקו הראשון של התחקיר, בשבוע שעבר, נודע כי זהותו נחשפה באמצעות פרטי האימייל אותם סיפק בצמוד לספר שפרסם למכירה באמזון. כעת עולים פרטים המצביעים על כך שעמדתו של שריאל כמפקד היחידה המובחרת נחשפה בשוגג במסמך ממשלתי שפורסם באינטרנט לפני שנתיים.

בנוסף זיהה העיתון גם חשבונות ברשתות החברתיות ששימשו את שריאל ועקבות מפעילותו בוויקיפדיה בשפה העברית, שם השתמש בשמו האמיתי. שריאל, כך עולה, ערך דפים במגוון נושאים, החל בלואי ה-14 הצרפתי ועד לערך שכותרתו "בעיית הפליטים הפלשתינים".

הספר של הקצין וכתובת המייל, צילום: הוצאת eBookpro

במסמך הזמין באינטרנט לפחות מאז פברואר 2022, שמו ותפקידו - "יוסי שריאל מפקד 8200" - נכללו בטעות בפנקס הישיבות שערך בכיר במשרד הבינוי והשיכון. מצה"ל מסרו לעיתון כי המסמך פורסם על ידי משרד הממשלה "ללא תיאום עם צה"ל ו[שריאל] לא היה מודע לכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו