ראש הממשלה החליט: תא"ל רומן גופמן ימונה למזכירו הצבאי

תא"ל גופמן, שנפצע באורח קשה ב-7 באוקטובר בהגנה על העיר שדרות, נבחר לתפקיד • התראיינו לתפקיד גם מפקד אוגדה 99 תא"ל ברק חירם ומפקד פיקוד ההכשרות והאימונים אלוף דוד זיני

תא"ל רומן גופמן. צילום: אייך מרגולין, ג'יני

בתום סבב מינויים מתוקשר - התקבלה ההחלטה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחר היום (שני) למנות את תא"ל רומן גופמן, למזכיר הצבאי. זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. הקצין יועלה לדרגת אלוף. במקביל, האלוף אבי גיל יסיים קדנציה בת שלוש שנים. מצה"ל נמסר שמועד חילופי בעלי התפקידים ייקבע בהתאם להערכת המצב.

על התפקיד התמודדו גם מפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, שננזף פיקודית ע"י הרמטכ"ל בעקבות הוראתו להפגיז בית ובו בני ערובה בבארי. באירוע מצאו את מותם 12 אזרחים. כמו כן, התראיין גם מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני. שם נוסף שהועלה בהקשר לדיון השיבוצים הוא תא"ל דדו בר-כליפא, שמשמש כיום מפקד אוגדה 36.

הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

תא"ל גופמן, שידוע בעיקשותו על ההכרח בהפעלת כוחות היבשה ואימונם, נפצע ב-7 באוקטובר בקרב נגד מחבלים שחדרו לשדרות. הוא מפקד בימים אלו על חטיבת השילו"ח, שיטות לחימה רב-זרועיות חדשניות ובחדשנות טכנולוגית, באגף התכנון. קודם לכן, פיקד על המרכז לאימוני יבשה ואף שימש מפקד אוגדה 210 במרחב הגולן והחרמון. גופמן עלה בצעירותו מבלארוס, הוא מתגורר באשדוד, נשוי ואב לשלוש בנות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר