"פעל באופן מוצדק": הלוחמים שמתייצבים לצד חברם שהרג פלשתיני שהתגייר

יותר מ-100 לוחמי מילואים חתמו על עצומה שבה קראו לשחרר את הלוחם שירה למוות בדוד בן אברהם • "מעולם לא נפל פגם במעשיו. אנו משוכנעים שפעל באופן מוצדק לאחר שהרגיש איום ממשי לחייו וקוראים לשחרר אותו ממעצר ללא דיחוי" כתבו הלוחמים

דוד בן אברהם (בשמו הקודם: סאמח זיתון) בעת שחרורו מבית הכלא הפלשתיני

האירוע הטרגי בגוש עציון: בשבוע שעבר הגיע דוד בן אברהם, פלשתיני שהתגייר לפני כמה שנים, לצומת אלעזר שבגוש עציון. שני לוחמי מילואים עיכבו אותו לאחר שעורר את חשדם. אחד הלוחמים זיהה סכין בכליו של בן אברהם, ודרש ממנו להרים ידיים. בן אברהם הרים ידיו, אך ייתכן שבשלב מסוים החליט להוריד אותם. הלוחם השני פתח באש לפלג גופו התחתון. בן אברהם נפצע ולאחר זמן קצר נקבע מותו.

יותר מ-100 לוחמי מילואימניקים חתמו על עצומה בה הם יוצאים להגנתו של הלוחם שירה והרג את דוד בן אברהם: "אנו, לוחמי כיתת הכוננות של גוש עציון מבקשים להביע את תמיכתנו החד משמעית בחברנו, שתרם רבות לביטחון התושבים בגוש עציון במשך שנים ארוכות", נכתב בעצומה שהופצה בקרב לוחמי מילואים בגזרה.

סאמח זייתון הידוע בשמו: דוד בן אברהם - חשדו שרצה לבצע פיגוע, צילום: חיים פרג

 "אנחנו מכירים היטב את הלוחם כאדם ערכי ביותר, שמעולם לא נפל פגם במעשיו ומעולם לא עשה שימוש בנשק שלא במסגרת תפקידו וסמכותו ומעולם לא פגע בתושבים הפלשתינים. אנו משוכנעים שפעל באופן מוצדק לאחר שהרגיש איום ממשי לחייו. משך מעצרו פוגע בכולנו ובתחושת הביטחון האישי שלנו ומהווה בעינינו עוול כבד" הוסיפו במכתבם.

סיפור יוצא דופן

דוד בן אברהם (סאמח זייתון-בשמו המקורי) הוא נכדו של תושב ערבי, שהציל יהודים בטבח אירועי תרפ"ט וביקש לעבור גיור מקובל. לאחר שלא קיבל אישור מרשויות הגיור הישראליות,  התגייר דרך בית הדין של הרב קרליץ בבני ברק ושינה את שמו לדוד בן אברהם. 

בן אברהם לאחר שחרורו מהכלא הפלשתיני,

בערב יום כיפור בשנת 2019 נעצר דוד על ידי הרשות הפלשתינית, כשהוא נפגש עם בנו בסמוך ליישוב כרמי צור. במשך 58 ימים הוחזק בכלא בחברון בתנאים קשים שכללו שהייה בצינוק, תוך כדי התעללות, כשאנשי דת דורשים ממנו לחזור בו מהגיור. "לא הסכמתי בשום אופן", אמר לאחר מכן לכתבת יפעת ארליך, "בחרתי להיות חלק מהעם היהודי ואין לי שום כוונה לחזור בי. לא נתנו לי מים, שלוש פעמים התעלפתי ואז הוציאו אותי מהצינוק ולקחו אותי לבית החולים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר