"כשהבנו שמדובר בו, הלב התפוצץ לרסיסים": דניס יקימוב שנפל בעזה הובא למנוחות

יקימוב, תושב פ"ת בן 33 במותו, אב לילדה קטנה, סיים לימודי הנדסת תוכנה בבאר שבע • הוא לחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבת ביסל"ח ונפל בחאן יונס • חבריו למסייעת: "אוהבים אותך דניס - מבטיחים להשלים את המשימה" • אביו סרגיי: "אני גאה בך, נתת את החיים שלך למען אדמת ישראל, שהאדמה תהיה רכה כנוצה עבורך" • בתו הקטנה דנלינה: "היית החבר שלי בעולם הזה"

רס"ם דניס יקימוב מובא למנוחות בבאר שבע// איליה יגורוב

רס״ם (במיל׳), דניס יקימוב, בן 33 במותו, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבת ביסל"ח, שנפל אתמול (שבת), בקרב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה - הובא למנוחות. הוא הותיר אחריו את אביו, בת קטנה, שני אחים ואחות ואת זוגתו. יקימוב, תושב פ"ת, סיים לימודי הנדסת תוכנה במכללת סמי שמעון בבאר שבע ועבד בחברת הייטק. 

רס"מ (במיל') דניס יקימוב ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בתו הקטנה דנלינה ספדה לו: "היית החבר שלי בעולם הזה. אני אוהבת אותך מאוד מאוד. רציתי לראות אותך. אני אף פעם לא אראה אותך. רק בתמונות. היית האבא הכי טוב בעולם".

בתו של דניס ז"ל בידי האם, צילום: דודו גרינשפן

אביו סרגיי ספד לו בכאב: "קצת קשה לי, אני מצטער אני אדבר ברוסית (עובר לרוסית, א.י). בני היקר, היית עמיד, בריא, חזק, חתיך אמיתי ומאוד חכם. נתת את החיים שלך למען אדמת ישראל, עשית כמיטב יכולתך, כל הכבוד לך. אני גאה בך, שהאדמה תהיה רכה כנוצה עבורך, הקרבת את עצמך, אתה אלוף. אתה חזק, אומרים בעברית 'איזה גבר', מאוד קשה לי, אבל אין מה לעשות זה הגורל. אני מאוד שמח ומודה לכולכם שהגעתם להיפרד ממנו בדרכו האחרונה. אני מאוד מודה לכם אתם אנשים טובים מאוד".

אחיו איגור הספיד אותו: "אני כבר מתחיל להתגעגע אליך. אתה מלח הארץ. סליחה. אבל החיים לא עוצרים. השארת מאחוריך את הדבר הכי יקר שהיה לך, הבת שלך. נשמור עליה כמו ששמרת עלינו. הקרבת הכל למעננו". דימה, אח נוסף, ספד לו: "מילים לא יכולות לתאר מה היית בשבילנו. נהרגת בהגנה על המולדת. כמו גיבור אמיתי. היית מודל לחיקוי. תמיד נדאג לילדה שלך".

"היית האבא הכי טוב בעולם". לוויית דניס יקימוב ז"ל,

אחותו דיאנה סיפרה שיוציאו לאור את הספר שלו, אפילו שלא יהיה לו סוף. "הייתי קוראת כל סיפור שלך. אפרסם את הספר שלך וזה יהיה קורע לב שלא יהיה לו סוף".

חבריו לגדוד 17 סיפרו: "דניס נהרג הלילה תוך שהוא נלחם עם הכוח שהוביל את ההסתערות והלחימה בחאן יונס באזור שורץ מחבלים שניסו למנוע מאתנו להתקדם. לצערנו, תוך כדי ההתקפה, צרור שנורה לעבר הכוח מטווח קרוב פגע בדניס. כאשר דווח בקשר על 'פרח', פצוע לכוחותינו, כולנו קיווינו לסוף טוב יותר. כשהפצוע הפך להרוג הלב שלנו נשבר, כשהבנו שמדובר בדניס, הלב התפוצץ לרסיסים". 

"מצאנו ציור של הילדה הקטנה שלך בארנק"

חבריו הלוחמים המשרתים עימו במסייעת ספדו לו מוקדם יותר: "משפחת מסייעת 17 מרכינה ראשה על מות חברנו האהוב והאמיץ דניס יקימוב ז"ל אשר נפל אמש במהלך הקרב לכיבוש חאן יונס. דניס מוותיקי וטובי חיילי הפלוגה, פעל כחלק מהכח המסתער ולצערנו נפגע מאש המחבלים. אנו משתתפים בצער המשפחה ומי ייתן ונשמתו תהיה צרורה בצרור החיים. מאחלים המשך בריאות והצלחה לכל אחינו הלוחמים. אוהבים אותך דניס ומבטיחים להשלים את המשימה. חבריך ומפקדיך ממסייעת 17".

עוד סיפרו עליו חבריו הלוחמים: "כולנו זוכרים איך בסיבוב הראשון בעזה שהסתיים לא מזמן, לצד לחימה במספר גזרות במשך שלושה חודשים, סיפרת לנו שאתה כותב ספר על התקופה המאתגרת הזאת וכל החיילים בפלוגה רצו להיכלל בו. 'דניס כבר כתבת עליי היום?', 'דניס באיזה פרק אני מופיע?', 'דניס כתבת שהורדתי מחבל?' אני מבטיח לך דניס, שאם משפחתך תבחר בכך, אנחנו נדאג שהספר יראה אור.

מסע הלווייה של דניס יקימוב ז"ל, צילום: דודו גרינשפן

"דניס אהוב שלנו, לנו המפקדים והחברים היה לעונג גדול להיות וללחום לצידך. חשוב לנו שכל מי שמכיר אותך, המשפחה שלך, הילדה הקטנה שלך שציירה לך ציור שמצאנו בארנק, החברים ובכלל כל עם ישראל, שכולם ידעו, שאתמול איבדנו גיבור".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', פרסם הודעה לזכרו: "העיר באר שבע אבלה וכואבת על נפילתו של תושב העיר, רס״ם (במיל׳) דניס יקימוב, לוחם בגדוד 17 - חטיבת ביסל״ח, בקרב ברצועת עזה. אנו מרכינים ראש ומשתתפים בצערה הכבד של משפחתו ויקיריו. יהי זכרו ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר