הטרור הכה שוב באותו מקום: שני נרצחים בפיגוע בתחנת הדלק בעלי

המחבל מחמד מנצארה מקלנדיה נהג ברכב עם לוחית רישוי צהובה והיה חמוש בM-16 ומחסנית צולבת • הוא חוסל על ידי בעל מסעדת חומוס אליהו בה התרחש הפיגוע ביוני האחרון • הפרמדיקים שהגיעו לזירה: "כשהגענו למקום ראינו בתחנת הדלק רכב שבתוכו ישב פצוע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ובסמוך שכב על הכביש גבר נוסף"

תיעוד נטרול המחבל בתחנת הדלק בעלי // צילום: מצלמות אבטחה

הערב (חמישי) התקבל דיווח על ירי בתחנת הדלק בעלי במהלכו הגיע המחבל מחמד מנאצרה בן 31, תושב מחנה הפליטים קלנדיה, עם רכב בעל לוחית רישוי צהובה כשהוא חמוש ברובה M-16 וירה לעבר אזרחים באזור. שני ישראלים, אוריה הרטום (16.5)  ויצחק צייגר (57) נרצחו בפיגוע. המחבל חוסל בזירה על ידי אביעד גזבר, בעל מסעדת חומוס אליהו, בה נרצחו ארבעה ישראלים לפני תשעה חודשים.

זירת הפיגוע בעלי, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

המחבל מחמד מנאצרה בן ה-31 שוחרר בשנת 2019 מבית הכלא עופר בו שהה בגין עבירות אמל"ח. הוא מזוהה עם הפת"ח, היה קצין במנגנוני המשטרה הפלשתינית וישב פעמיים בכלא הישראלי. ממסגדים במחנה הפליטים קלנדיה יצאו כריזות המספידות את מותו של המחבל מוחמד מנאצרה ומכנות את הפיגוע פעולת גבורה

הנשק של המחבל שחוסל. צילום: TPS,

זירת הפיגוע בעלי סמוך לחומוס אליהו || TPS

במד"א דיווחו כי שני גברים, בני 57 ו-17 נרצחו בפיגוע. חובש בכיר במד"א אברהם אפלבאום סיפר: "מדובר בזירה קשה מאוד שהחזירה אותי לפיגוע הקודם שהיה במקום רק בחודש יוני האחרון וגם לשם הגעתי בין הראשונים. היום הגעתי מהר למקום וראיתי רכב שבתוכו יושב גבר בשנות העשרים מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא ללא נשימה וללא דופק בסמוך לרכב שכב גבר נוסף כבן 57 מחוסר הכרה עם פצעי ירי. נער כבן 17 שהיה ברכב לא נפגע". 

המחבל מחמד מנצארה, צילום: רשתות ערביות

פאראמדיק מד"א שמואל ריינוס סיפר: "סרקנו את הזירה והגענו לפצועים ומיד התחלנו בבדיקות רפואיות שני הגברים היו ללא נשימה וללא דופק, ותוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם. מדובר בפיגוע קשה מאוד."

הפיגוע בתחנת הדלק בעלי, צילום: TPS

בדובר צה"ל הודיעו: "לפני זמן קצר מחבל הגיע לתחנת הדלק בעלי שבחטיבת בנימין ופתח בירי. המחבל חוסל. הכוחות חוסמים צירים ומנהלים מרדף אחר חשודים נוספים במרחב". הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע הלילה. 

הרמטכ"ל בהערכת מצב בזירת הפיגוע, צילום: דוברות בנימין
זירת הפיגוע בעלי, צילום: נדב גולדשטיין/TPS

כאמור, המחבל חוסל על ידי אביעד גזבר, בעל מסעדת חומוס אליהו בה התרחש הפיגוע במהלכו נרצחו ארבעה אזרחים ביוני האחרון. גזבר שב לחופשת ריענון בביתו בעלי לאחר שגויס לשירות מילואים בחאן יונס. 

בעל החומוסייה בעלי שנטרל את המחבל, צילום: נדב גולדשטיין/TPS

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״הלב כואב ודואב לנוכח הפיגוע בסמוך לעלי, בו נרצחו אזרחים ישראלים חפים מפשע על ידי טרוריסטים בני עוולה וצמאי דם. אני מבקש להביע הערכה גדולה לאביעד גזבר שפעל בתושיה רבה וחיסל את המחבל הנפשע, בכך הוא מנע פיגוע גדול עוד יותר והציל חיים רבים. בשם העם כולו אני מחבק את המשפחות אשר חרב עליהן עולמן, ומחזק את ידי צה״ל וכוחות הביטחון במאמצם הנחוש להגנה על כלל אזרחיות ואזרחי ישראל, בדרום, בצפון, ביו"ש ובכל הארץ. יהי זכרם ברוך.״

אריאל אלמליח יו"ר היישוב עלי: "מדובר בפיגוע קשה. לאחר הפיגוע לפני שנה בתחנת הדלק בעלי התרחש במקום פיגוע נוסף. כעת כוחות הביטחון יחד עם רבש"ץ הישוב עלי מבצעים סריקות במקום. לצערנו הכתובת הייתה על הקיר". 

הרכב בו נסע המחבל, צילום: TPS

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ בזירת הפיגוע: "אנחנו עם שני נרצחים בפיגוע קשה וכואב. הטרור כאן ובעזה הוא אותו טרור עם אותם מחבלים ואותן שאיפות. חובה לעלות להתקפה מוחצת נגד הטרור ביהודה ושומרון. יש להיכנס למרכזי הערים, להרוס תשתיות ולמגר מחבלים עד תום בדיוק כמו בעזה".

השתתפו בהכנת הידיעה: איציק סבן ודנה בן שמעון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר