כוחות מיוחדים פועלים בביה"ח בחאן יונס, דובר צה"ל: "עשויות להיות שם גופות חטופים"

לוחמי צה"ל נכנסו הבוקר למתחם בית החולים נאצר לאחר שהתקבל מידע מודיעיני על פעילות של חמאס בשטחו • כמה חשודים עוכבו לחקירה • משפחות החטופים עודכנו על הפשיטה - בשלב זה אין מידע קונקרטי

דובר צה"ל באנגלית: "יש לנו מידע אמין כי חטופים הוחזקו בבית החולים נאסר ברפיח" // צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל פועלים משעות הבוקר (חמישי) נגד יעדים של ארגון הטרור חמאס בבית החולים נאצר שבחאן יונס. גורמים בצה"ל אישרו לרויטרס כי אחת הסיבות לפעילות החריגה והנקודתית בבית החולים היא מידע אודות הימצאות גופות חטופים בשטח בית החולים. משפחות החטופים עודכנו בדבר הפעילות. בית החולים נאצר הוא הגדול והמרכזי ביותר בדרום הרצועה. 

 

הפעולה יצאה לדרך לאחר שהגיע מידע מודיעיני מבוסס המעיד על פעילות טרור של חמאס בשטח בית החולים, וכן כדי לשלול הימצאות של גופות חטופים במתחם. כמו כן, אחת המטרות בפעילות היא גם להגיע למחבלים שהיו מעורבים בטבח 7 באוקטובר. עד כה עוכבו כמה חשודים.

בהמשך להודעת דובר צה"ל נמסרה הודעה למשפחות החטופים באמצעות קציני הקשר כי בשלב זה אין מידע קונקרטי על הימצאות גופות בבית החולים. במידה ויימצאו ממצאים רלוונטים המשפחות יעודכנו באופן מיידי.

עשן וקולות ירי בבית חולים נאסר בחאן יונס // רויטרס

לוחמי צה"ל פועלים בעזה, צילום: דובר צה"ל

לפעולה, הנחשבת לחריגה יחסית, קדם מאמץ לפינוי חוסים מבית החולים על מנת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים. לטובת הפעולה נפתח מעבר מיוחד לפינוי האוכלוסייה האזרחית השוהה במרחב בית החולים נאצר, לכיוון האזור ההומניטרי. הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה וכן תודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי.

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי וכנגד ארגון הטרור חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסיה האזרחית לבין מחבלי הארגון".

עזתים מתפנים מבית החולים נאצר בחאן יונס בעקבות פעילות צה"ל // רשתות ערביות

"חמאס מתחבא מאחורי אזרחים פצועים"

אחרי שבועות של טענות ל"מצור" על בית החולים הגדול ביותר הפועל ברצועה כעת. הגרי מסר לתקשורת הזרה: "כמו שהוכחנו במקרים של בתי החולים שיפא, רנתיסי, אל-אמל ובתי חולים רבים אחרים ברצועה, חמאס משתמש בהם כמוקדי טרור. מחבלי חמאס ככל הנראה מתחבאים ברגע זה מאחורי אזרחים פצועים בבית החולים נאסר ונראה שחמאס השתמש בבית החולים כדי להחביא גם את החטופים שלנו".

הגרי הסביר כי "אחת ממשימות הצבא היא להבטיח שבית החולים ממשיך את תפקידו החשוב בטיפול במאושפזים. הדגשנו שאין חובה על חולים או על אנשי צוות לפנות את המקום. אנחנו שולחים מכלי חמצן ודלק לבקשת בית החולים, כדי להבטיח שימשיך בתפקידו החיוני, ללא הפרעה".

פעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

מתבצע פינוי

במקביל להודעת דובר צה"ל, בכלי התקשורת הערביים דווח כי חלק מהחיילים עלו לקומות העליונות "ופיזרו כלבי גישוש בשטחו". עוד דווח כי הכוחות עצרו כמה צעירים פלשתינים ורופאים בעת יציאתם מבית החולים. במקביל דווח על ירי פגזים בסביבת המרכז הרפואי ועל פעילות של דחפורים בחלקו הדרומי.

במשרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, טענו מוקדם יותר היום כי המחלקה האורתופדית בבית החולים נפגעה מתקיפה אווירית. לפי משרד הבריאות העזתי, בבית החולים נאסר נמצאים 1,500 פליטים. מנהל הכירורגיה בבית החולים נאצר אמר כי מתבצע פינוי של מחלקות היולדות, הילדים והכירורגיה למבנה הישן של ביה"ח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר