מנהל בית חולים בג'בלייה מודה: "חמאס הפך את בתי החולים למתקנים צבאיים, הבכירים נוהגים להסתתר בהם"

מנהל בית החולים שהובא לחקירה בשב"כ מתאר במהלכה את השיטה של חמאס : הסתרת בכירים בבתי החולים ברצועה על חשבון האזרחים שבה • ״מנהיגי חמאס הם פחדנים. הם השאירו אותנו בשטח בעוד שהם מתחבאים במקומות מסתור. הם החריבו אותנו״ • צפו בתיעוד חקירתו

אחמד כחלות, מנהל בית החולים ׳כמאל ע׳דואן׳ בג׳באליה שבצפון הרצועה // צילום: תקשורת שב"כ

צה"ל ושב"כ פירסמו היום (שלישי) תיעוד מחקירתו של אחמד כחלות, מנהל בית החולים "כמאל ע׳דואן" בג׳בלייה שבצפון הרצועה, בו הוא מודה שחמאס הפך את בתי החולים ברצועה למתקנים צבאיים בשליטתם.

כחלות, שנעצר ב-12 בדצמבר בבית החולים ברצועה, מתאר בחקירתו כיצד חמאס משתמש בבתי חולים לצרכיו הצבאיים, וביניהם: הסתרת פעילים, פעילות צבאית, שינוע אנשי צוות ואף מקום שבי לחייל חטוף. "יש לחמאס משרדים בתוך בתי החולים. יש מקומות לבכירים, לכולם קווי טלפון פרטיים בתוך המבנה, ומקום ייעודי לחקירות".

"הצטרפתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת אלוף", הוא מספר בחקירת השב"כ. בבית החולים ישנם כ-16 אנשי צוות שהם פעילים צבאיים של "עז א-דין אלקאסם" - רופאים, אחים, פראמדיקים ופקידים. הם מתחבאים בבתי חולים, כי הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח, לא ייפגעו בהם כשהם בתוכם".

על רקע המשבר ההומניטרי בקרב אזרחי רצועת עזה, הוא מספר על סדר העדיפויות של בכירי החמאס: "פעם התחננתי שיקחו פצוע לבית החולים שיפא, לטיפול, הם סירבו. המשימה שלהם חשובה יותר״. הוא מתאר כיצד חמאס משתמש באמבולנסים פרטיים, שלהם צבע שונה, והם חסרי לוחית רישוי. "השתמשו בו להבאת החייל החטוף ולהעברת גופות. הוא הולך ובא ולא מוריד פצועים".

בסופו של דבר הביע את כעסו על מנהיגי החמאס: "הם פחדנים. הם השאירו אותנו בשטח בעוד שהם מתחבאים במקומות מסתור. הם החריבו אותנו״.

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר