"נגיע אליו חי או מת": דובר צה"ל חשף תיעוד של סינוואר נמלט עם משפחתו לפני ארבעה חודשים

סינווואר נראה לראשונה מאז תחילת המלחמה מובל בידי אחיו למנהרה בחאן יונס וצועד עם אשתו ושלושת ילדיו • בכירים בישראל התייחסו לתיעוד ואמרו כי "זה לא הסרטון היחיד שנמצא בידינו"

תיעוד הברילה של יחיא סינוואר// דובר צה"ל

דוהר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, פרסם הערב (שלישי) תיעוד של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, ממצלמת אבטחה שהתקינו מחבלי חמאס במנהרות בחאן יונס. סינוואר השתמש במנהרה כנתיב מילוט. הגרי ציין כי "בסרטון שצולם ב-10 באוקטובר רואים את סינווואר נמלט דרך המנהרה למקום מסתור". 

יחיא סינוואר במנהרה תחת חאן יונס בתחילת המלחמה, צילום: דובר צה"ל

עוד ציין הגרי כי "בעזה יש את חאן יונס 'של למעלה', ויש את חאן יונס תחתית - רשת מנהרות תת קרקעיות של עשרות קילומטרים, ובה גם מתחמים שיועדו עבור שהיית בכירי חמאס. בימים האחרונים, בפעילות של יחידות מיוחדות, נחשפו עשרות מטרים בהם נמצא וידאו ממצלמת אבטחה של חמאס. בווידאו נראה רב המרצחים יחיא סינוואר בורח עם ילדיו, מובל על ידי אחיו. הוא נמלט עם משפחתו, מתחת לאדמה, בתוך מנהרות שנבנו מראש".

מחבל חמאס שמילט את סינוואר, צילום: צילום מסך

הגרי הוסיף כי "התפקיד שלנו זה הגיע לסינוואר, חי או מת. זו המשימה שלנו וכך נמשיך לעשות. אנחנו נחושים ללכוד אותו, ואנחנו נלכוד אותו. אנחנו ממשיכים לתפוס מחבלים, לחקור אותם ולחשוף עוד מודיעין".

סינוואר נכנס לאחר משפחתו למנהרה,

בסרטון סינוואר נראה צועד ביחד עם אשתו ושלושת ילדיו במנהרה בדרום הרצועה. בכירים בישראל התייחסו לתיעוד ואמרו כי "זה לא הסרטון היחיד. אנחנו מחזירים בתיעודים נוספים". לדבריהם, חלק מהתיעודים הם מתקופה מאוחרת יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר