גורם מודיעיני ל"ישראל היום": חשש כבד שצה"ל היה חשוף לריגול נגדי עמוק של חמאס לפני המלחמה

את הדברים אומר קצין ותיק באמ"ן על רקע הגילויים המודיעיניים האחרונים • "למחבלי הנוח'בה היה מידע על אתרים רגישים ביותר של צה"ל, כזה שגם בתוך הצבא נשמר בסודי סודות"

פלשתינים חוגגים עם מחבלי חמאס ברחובות עזה ב-7 באוקטובר. צילום: רויטרס

קצין ותיק באמ"ן, המגויס מאז פרוץ המלחמה, אומר על רקע הגילויים המודיעיניים האחרונים כי יש חשש כבד שצה"ל היה חשוף לריגול נגדי עמוק של חמאס לפני המלחמה. לדבריו, "ועדת החקירה תהיה חייבת לשאול מניין היה להם כל כך הרבה מידע פנימי על הנעשה בבסיסים הסודיים ביותר של צה"ל".

מחבלי חמאס חוזרים לרצועת עזה לאחר שחדרו לשטח ישראל (ארכיון)

דברי הקצין נאמרים על רקע חשיפתם של שני ערבים ישראל מהצפון, שניסו לסייע לחמאס, וכן לאחר גילוי חוות השרתים של חמאס, מתחת למטה המרכזי של אונר"א בעזה בשבוע שעבר.

הקצין הוותיק אמר ל"ישראל היום" כי "למחבלי הנוח'בה היה מידע על אתרים רגישים ביותר של צה"ל, כאלה שגם בתוך הצבא נשמרו בסודי סודות. חייבים לברר איך המידע הזה הגיע אליהם. מדובר בפרטים שמפקדים בצה"ל לא מספרים עליהם גם לחברים שלהם".

"מחדל מודיעיני כפול של שב"כ". מחבלי חמאס בדרך לישראל (ארכיון), צילום: איי.אף.פי.

הוא הסביר כי המשמעות היא כי "מחדל מודיעיני כפול של שב"כ, שאחראי על שני התחומים. שב"כ צריך היה לאסוף מידע על תוכניות חמאס וידוע שכשל בכך. אבל שב"כ אחראי גם על מניעת ריגול נגדי, שמשמעותו לא לאפשר לאויב לאסוף מידע מתוך ישראל. אנו יודעים כעת שחמאס ידע עלינו המון, ברמה שהיא מעבר לאיסוף מידע מרחפנים ותצפיות. כלומר יש מקום לחשוד ברצינות שהיה ריגול נגדי רחב, שעדיין איננו יודעים כיצד נעשה. ייתכן שהייתה מעצמה שסייעה לחמאס. זה נושא שאסור לטייח אותו ויהיה חייב להיחקר אחרי המלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר