נתניהו על תרגיל חטיפת הפלשתיני: "אטימות לב"; גנץ תקף: "משתמש באירוע לצרכים פוליטיים"

ראש הממשלה נתניהו ביקר את צה"ל: "עושה עוול לציבור שלם" ודרש תשובות • יו"ר המחנה הממלכתי: "ראש הממשלה פועל ממניעים פוליטיים" • חיילי המילואים שנדרשו להשתתף בתרגיל דרשו להדיח את אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס: "צה"ל מכין עצמו למלחמה, לא ייתכן שההכנה הזו כוללת מלחמה באחינו המתיישבים"

"הישמעאלי החטוף": האזינו לתרגיל שדימה חטיפת ערבי בידי מתיישבים || צילום: יוסי זליגר, קרדיט שיחה: תורת לחימה

הדי התרגיל שדימה חטיפת פלשתיני על ידי מתיישבים ממשיכים. יממה לאחר התרגיל שנוהל על ידי אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס ראש הממשלה נתניהו דורש תשובות ותחקיר מצה"ל בעניין התרגיל שדימה חטיפה של ערבי בידי מתיישב. "התרחיש הפיקטיבי הזה מנותק מהמציאות, לא ראוי ועושה עוול לציבור שלם ויקר של המתיישבים בזמן שרבים מהם נלחמים בחירוף נפש ואף נופלים למען הגנת ישראל. איני מוכן לקבל אטימות לב כזאת כלפי אחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ביקר את דבריו של ראש הממשלה: "ההחלטה לתרגל חטיפת פלשתנים על ידי אנשי ההתיישבות במסגרת ״ביום אויב״ הייתה טעות. צה״ל תחקר אותה והתנצל וטוב שכך. ההחלטה של ראש הממשלה להשתמש באירוע כדי לפגוע בצה״ל ובלכידות ממניעים פוליטיים מיותרת, ומצריכה גם היא תחקיר והתנצלות שלו, בפני צה״ל וכל אזרחי ישראל". 

גנץ ונתניהו (ארכיון), צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

במקביל, חיילי מילואים מגדוד חוד 9221 פנו לרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי במכתב בו הם דורשים את הדחתו של האחראי, דהיינו אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס. בפנייה לרמטכ"ל הם מציינים: "גדוד המילואים שלנו נקרא לתרגיל של פיקוד מרכז במסגרתו תורגל תרחיש הזוי ומנותק של אירוע חטיפת פלשתיני בידי מתיישבים. אנו מזועזעים מהסיטואציה בה בחרו בפיקוד מרכז להעמיד אותנו בפניה".

 

 

המכתב שנשלח לרמטכ"ל. "המומים ומתביישים, עשו בנו שימוש ציני ובזוי", צילום: ללא

במכתב לרמטכ"ל, תחת הכותרת "נדרשת התערבותך לשיקום האמון בדרג הפיקודי הבכיר שנפגע קשות עקב תרגול אירוע חטיפה הזוי", כותבים עוד חיילי המילואים: "מהיכרותינו את המתיישבים בגזרתנו מזה ארבעה חודשים בהם הם מרעיפים עלינו חום והאבה, נוכחנו לדעת כי מדובר באזרחים שהם מלח הארץ שרבים מהם לוחמים כעת בעזה, בצפון הארץ וביו"ש". 

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, צילום: דובר צה"ל

המילואמיניקים מצדדים בקו שנוקטים המתיישבים ביהודה ושמורון נגד האלוף פוקס. לדבריהם, "אנו רואים בתרחיש הזה שיתוף פעולה של פיקוד מרכז עם עלילות הדם כנגד תושבי יהודה ושומרון. אנו מתביישים בפני המתיישבים היקרים ומתביישים ברוח שהביאה את פיקוד מרכז לצאת לתרגיל. התאכזבנו והתביישנו לגלות כי אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס היה בשטח וניהל את האירוע, לקח חלק בפיקוד על המתרחש והיה אחראי לתרחישים שתורגלו. אנו קוראים לך הרמטכ"ל להוציא התנצלות פומבית ובנוסף עליך לקיים תחקיר עומק בנושא ולהדיח את האחראי לכך בפיקוד מרכז". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר