משדה הקרב ועד לבית החולים: האפליקציה הרפואית החדשה של צה"ל

במהלך הלחימה בעזה עלה הצורך לשפר את אופן העברת המידע הרפואי אודות נפגעים בקרב • אפליקציה שפיתחו בצבא מאפשרת העברה של המידע בין בין מכישירם מאובטחים, מהמטפל הראשון בשטח, דרך המפנים, ועד לבית החולים

עדכון באפליקציה תוך כדי טיפול בפצוע בשטח. צילום: דובר צה"ל

צה"ל חושף היום (ראשון) אפליקציה חדשה שפותחה עבור צוותי הרפואה, ושנועדה להבטיח העברה של מידע רפואי אודות הפצועים משדה הקרב, לאורך כל הדרך עד להגעתם לבית החולים.

תיעוד מהשטח: כך עובר המידע הרפואי משדה הקרב לבית החולים | דובר צה"ל

מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה מלווים אנשי חיל הרפואה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה את הכוחות הלוחמים בשדה הקרב. לכל פלוגה מתמרנת מטפל בכיר, רופא או פרמדיק. התיעוד הרפואי של פצועים בשטח הוזן עד כה באופן ידני בדף כתוב.

בחודש נובמבר תוך כדי המלחמה, פותחה אפליקציה ייחודית אשר מותקנת על טאבלט שנמצא ברשות דרגי הטיפול השונים בשטח. באפליקציה מזין המטפל מידע על מצבו של הפצוע ועל הטיפול שניתן לו בשטח, המידע מועבר באמצעות כרטיסי NFC בין דרגי הטיפול בדרך עד לבית החולים אליו יפונה בארץ.

רופאה מעבירה מידע למש״קית ר״ם 2 בבית חולים לאחר פינוי פצועים, צילום: דובר צה"ל

בדרך זו המידע עובר במלואו ובצורה מדויקת ביותר בין המטפלים השונים, כך ניתן לתעדף פצועים באופן יעיל יותר, לדעת מה היו המדדים של הפצועים בדרכם לבית החולים ומה הטיפול שניתן להם בשטח עד להגעתם לצוותים הרפואיים בבתי החולים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר