דיווח בארה"ב: ראש המוסד ייפגש עם ר"מ קטאר באירופה; בכיר אמריקני: "לדוחא תפקיד משמעותי במו"מ"

דובר צה"ל: השיגורים מלבנון - כטב"מים שנפלו באצבע הגליל • חיזבאללה קיבל אחריות על הירי • אחרי ארבעה ימים של שקט: צבע אדום בנתיב העשרה • צה"ל השמיד מסלול תעופה ששימש את חיזבאללה

עזתים בורחים מחאן יונס ומצפון הרצועה אחרי שניסו לחזור בניגוד להוראות צה"ל // רשתות ערביות

היום ה-111 למלחמת חרבות ברזל: במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) דווח על תקיפות צה"ל בחאן יונס שבדרום הרצועה וכן ביו"ש. הבית הלבן: "מודאגים מתקיפה שבוצעה לעבר מתקן אונר"א בחאן יונס, נמשיך לאסוף מידע על התקרית".

פרויקט "כוונת על חמאס", צילום: ללא קרדיט

פרויקט מיוחד: מאחורי הפלישה ב-7 באוקטובר עמדה שרשרת מפקדים ומנהיגים שנושאים באחריות לאירועי הטבח ההמוני. מי חוסל ומי נשאר בחיים? כוונת על חמאס

עדכונים שוטפים

04:30: לקראת ההחלטה שתתקבל היום בבית הדין בהאג: מזכיר המדינה האמריקני שוחח הלילה (בין חמישי לשישי) עם שר החוץ הדרום אפריקני והדגיש את המחויבות של ארה"ב לכך שישראל "תוודא שמתקפה כמו זו של 7 באוקטובר לא תחזור על עצמה". כמו כן, השניים שוחחו על הצורך להגביל את הפגיעה באזרחים עזתים והעלו את הצורך "לקדם את הבנייה של מדינה פלשתינית", כך על פי הודעת הבית הלבן. בית הדין ימסור את החלטתו היום ב-14:00, והקראת ההחלטה צפויה לארוך כחצי שעה. 

00:20: לאחר שדלפה הקלטה משיחה של נתניהו עם משפחות החטופים, בה רה"מ יוצא נגד חלקה של קטאר במו"מ לשחרור החטופים, סגן דובר משרד החוץ האמריקני, התייחס לאמירות ואמר כי: "קטאר היא שחקנית מפתח חסרת תחליף ופרטנר באזור לא רק כשזה נוגע לקונפליקט הנוכחי, אלא גם לעדיפויות אחרות שהיו לארצות הברית באזור. אנחנו מצפים להמשיך להעמיק את השותפות שלנו איתם ולעבוד איתם בנושאים מרכזיים".

00:00: ארה"ב יצרה ערוץ תקשורת מיוחד, שבו מהיא מקבלת מישראל מידע על תקריות שבהן נהרגו אזרחים פלשתינים או הותקפו מתקנים אזרחיים - כך מדווחת רויטרס על סמך שיחה עם שני פקידים אמריקניים.

לפי הדיווח, הערוץ הוקם מוקדם יותר החודש, בעקבות פגישת מזכיר המגינה אנתוני בלינקן עם חברי קבינט המלחמה. במהלך הפגישה, השמיע בלינקן דאגה לנוכח "הדיווחים הקבועים" על תקיפות ישראליות שגרמו לאבידות גדולות בנפש או פגעו במתקנים אזרחיים. בלינקן ביקש לבנות ערוץ תקשורת מיוחד שבו תוכל ארה"ב לברר עם ישראל על אירועים רגישים. מאז מעלה ארה"ב בערוץ החדש כל תקרית בעייתית. לדברי בכיר אמריקני, במקרים מסוימים הודתה ישראל בטעויות, באחרים מסרה מידע שלא היה גלוי לפני כן.

23:54הוול סטריט ג'ורנל: הודו פורסת כוח ימי בים האדום עקב איומים על נתיבי השיט מהחות'ים.

23:35: משלחת מטעם הרשות הפלשתינית תגיע ביום ששי לביה"ד לצדק בהאג כדי להשתתף בדיון שבו צפויה להימסר ההחלטה בעניין התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל סביב המלחמה בעזה. במשרד החוץ הפלשתיני הודיעו כי תיערך מסיבת עיתונאים משותפת של המשלחות הפלשתינית והדרום אפריקנית עם סיום הליכי הקראת ההחלטה.

23:30: לאחר הפגיעה השנייה במערך הבקרה האווירית סמוך למירון, חיזבאללה טוען שהיום בבוקר פגע במכ"ם ישראלי במוצב ליד ראש הנקרה. בצה"ל טענו כי המתקן לא נפגע והתיעוד שפורסם לא מהימים האחרונים. 

23:19: דיווחים בעזה על ששה הרוגים פלשתינים בהפצצה שפגעה בבית במחנה נוסיראת במרכז הרצועה. דובר משרד הבריאות של חמאס, אשרף אלקודרה, מסר כי בסביבת ביה"ח נאסר בח'אן יונס היה ירי פגזים כבד ובוצעו תקיפות אוויריות. הוא ציין כי ביממה האחרונה "נהרגו 200 פלשתינים ב 21 מעשי טבח שבוצעו נגד משפחות ברצועה" וכי הצבא מכתר בתי חולים בחאן יונס.

אלקודרה האשים כי "הכיבוש מבצע רצח עם באמצעות הפצצות, הרעבה ומניעת טיפול רפואי".לפי המשרד, מספר ההרוגים בעזה מתחילת המלחמה עומד על 25,900 בני אדם.

ארגון פלשתיני דיווח כי בשל כמות ההרוגים הרבה ועל רקע הקושי להגיע לבתי קברות בעקבות ההפצצות המתמשכות, הוקמו 120 קברי אחים מאולתרים ברצועה.

21:55: המשטרה עצרה 2 מפגינים בחשד להפרות הסדר בתל אביב לפני זמן קצר ירדו מפגינים לכביש איילון דרום דרומית למחלף ההלכה והכביש נחסם לזמן קצר.כוחות המשטרה הגיעו למקום ופינו את המפגינים.

המשטרה החרימה שרשראות, ואבוקות מבד ספוגות בבנזין, צילום: ללא קרדיט

במהלך הפינוי עצרו השוטרים 2 חשודים, בחשד להפרת הסדר, ניתנו 5 דו"חות בגין הנחת דבר העלול לסכן עוברי דרך, הוחרמו מגפונים, תיקים עם ציוד לרבות שרשראות, ואבוקות מבד ספוגות בבנזין.

20:42: קבינט המלחמה מכונס בשעה זו ובמקביל משפחות החטופים חוסמות את נתיבי איילון

20:18: יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי ב׳קול ברמה׳ על סוגיית עסקת החטופים: ״בעסקה הקודמת לפני חודש וחצי, התייעצתי וקיבלתי את דעת מועצת החכמים לתמוך בעסקה וכך הורתי לשרים שלנו לעשות. היו שתקפו אותי על כך אבל היום כולם מבינים שזה היה נכון. הבאנו למעלה ממאה חטופים חיים. כשתהיה הצעה מעשית על השולחן והיא תהיה הרבה יותר קשה מבחינת המחירים - נדון לגופו של עניין. מה שאוכל לומר, שכל החלטה שתחייב אותנו לעצור את המלחמה ולהוציא את כל כוחות צה״ל מהרצועה ושהחמאס ימשיך לשלוט שם - אני אתנגד״.

20:00: הרמטכ״ל למפקדים במילואים בחאן יונס: גם כשהמילואים בחוץ צריך לטפל בהם - שיידעו שהם חוזרים, וחוזרים בטוב. אנחנו נטפל בכל מה שצריך קדימה. הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בחאן יונס עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס ומפקדים נוספים.

הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בחאן יונס עם מפקד פיקוד הדרום | דובר צה"ל

19:41: בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "חמאס מוכן לשחרר את בני הערובה של הכיבוש אם הכיבוש ישחרר את כל האסירים הפלשתינים העצורים אצלו, והסכם על עסקה מלאה לחילופי שבויים יהיה רק בעצירת התוקפנות על עמנו. אנו מתייחסים ברצינות להצעות המתווכים. ארגון חמאס לא מחפש ערבויות איך להגן על עצמו. על האויב לסיים את המצור על עזה ולהתיר הכנסת סיוע וצורכי שיקום הרצועה ללא מגבלות"

19:20: ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס את קבינט המלחמה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס את קבינט המלחמה | לע"מ

18:37: הנשיא ביידן מתכוון לשלוח בימים הקרובים את ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, לביקור באזור על מנת שיסייע בתיווך עסקה בין חמאס לישראל שתכלול את שחרור החטופים והפסקת אש ארוכת טווח, כך דווח היום ב״וושינגטון פוסט״. לידיעה המלאה

18:31: שר הביטחון יואב גלנט, ביקר היום ביחידת יהל״ם של חיל ההנדסה הקרבית, הפועלת לחקר ולהשמדת תוואי התת-קרקע ומוקדי הטרור ברצועת עזה. הוא קיבל סקירה על פעילות היחידה במלחמה ולאחר מכן, הביע את הערכתו בפני לוחמי היחידה בסדיר ובמילואים על פעילותם בכל מוקדי הלחימה: ״חמאס קורס אל תוך המנהרות שחפר לעצמו - המקומות שהיו הבטוחים ביותר הפכו למלכודת, ביומיים האחרונים למעלה מ-100 מחבלים שעלו מהמנהרות נעצרו או הסגירו עצמם״

דובר צה"ל

18:24: שר החוץ ישראל כ"ץ במכתב לשרת החוץ של פינלנד, לאחר שאמרה כי "זמנה של ישראל להגנה עצמית עבר": "די יספיק כשכל 136 החטופים יוחזרו, האיום של חמאס ינוטרל, וישראלים יוכלו לחיות בשלום ובביטחון. עד אז, נמשיך לממש את זכותנו הריבונית להגן על עמנו, כמו כל אומה בנסיבות דומות".

18:10: טנקים של צה"ל תקפו בשעה האחרונה שתי תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב. מטוס קרב של צה"ל תקף תשתית טרור נוספת של הארגון במרחב כפר כילא ועמדת תצפית של הארגון במרחב בליידא.

לפני זמן קצר צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב א-דהירה שבדרום לבנון.

תיעוד מתקיפת הטנק במרחב טיר חרפא | דובר צה"ל

17:54: לשכת ראש הממשלה הוציאה הכחשה לפרסום בעיתון "הארץ", לפיו הקליטה ואישרה את הפצת השיחות של נתניהו עם נציגי משפחות החטופים: "בניגוד לפרסום ב׳הארץ׳, לא התקיימה שום התייעצות בין לשכת ראש הממשלה לצנזור טרם פרסום ההקלטות מפגישת ראש הממשלה עם נציגי משפחות החטופים, ולשכת ראש הממשלה לא אישרה את הפרסום. לשכת ראש הממשלה לא הקליטה, אישרה או הפיצה את ההקלטות וכל טענה אחרת היא שקרית".

16:43: ישראל הסירה את הסיווג מעל יותר מ-30 מסמכים ממשלתיים וצבאיים במטרה להדוף את העתירה הדרום-אפריקנית בבית הדין בהאג, כך מדווח ה"ניו יורק טיימס". המסמכים אמורים להוכיח לשופטים כי ישראל אינה מבצעת רצח עם ברצועת עזה, כפי שטוענת העותרת, אלא להפך – עושה כל מאמץ כדי להקטין את מספר הנפגעים הפלשתינים בעזה. רובה של העתירה נסמכת על אמירות מתסיסות ומסיתות של שרים בממשלת ישראל. חלק מקו ההגנה של ישראל הוא להוכיח שאחת היא מה אמרו הפוליטיקאים – מה שקובע הוא ההנחיות והפקודות שניתנו בשטח.

16:30: דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני: ארצות הברית הזהירה את איראן מפני המתקפה של דאעש באזכרת קאסם סולימני.

15:41: שרת החוץ של פינלנד יוצאת בביקורת חריפה על ישראל: "הזמן שלה להגנה עצמית עבר", אמרה אלינה ולטונן בראיון לרשת RND הגרמנית. ולטונן מתחה ביקורת על הנזק שנגרם לאזרחים בעזה והוסיפה: "הרשו לי להיות ברורה - די, פשוט די. האוכלוסייה האזרחית בעזה זקוקה להפסקת אש הומניטרית מיד". (דוד ברון)

15:29: סוכנות הידיעות בלומברג: ארה"ב ובריטניה יטילו סנקציות נוספות על החות'ים. (דוד ברון)

15:25: מנהיג החות'ים: מדינתנו תמשיך במבצעיה עד שמזון ותרופות יגיעו לאנשים בעזה. (דוד ברון)

15:10: צה״ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, בהן מסלול תעופה ששימש את הארגון: מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. ככל הנראה מדובר בשדה התעופה ששר הביטחון יואב גלנט חשף לפני המלחמה.

15:03: צבע אדום בנחל עוז.

15:50: נתניהו בנטיעות באוגדת עזה: "חמאס בא לעקור אותנו - הניצחון המוחלט פירושו חיסולו. נמשיך לבנות את היישובים, את המושבים, את הקיבוצים. אנחנו נפריח אותם הרבה מעבר למה שהיה, ואנחנו מחוייבים להשיג את הניצחון המוחלט".

ראש הממשלה נתניהו בנטיעות טו' בשבט, צילום: עמוס בן גרשום

14:35: בהערכת מצב מיוחדת בנושא השבויים והנעדרים שקיים הבוקר שר הביטחון יואב גלנט, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר, מפקד המאמץ לנושא השו״ן אלוף (מיל׳) ניצן אלון, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה ועוד - רה"מ בנימין נתניהו לא נכח.

13:43: חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לצפון וטוען: "שיגרנו שני כטב"מים מתאבדים לעבר עמדת הגנה אווירית ומשגר של כיפת ברזל באזור כפר בלום".

13:16: משרד הבריאות בעזה, שמצוי בשליטת חמאס, דיווח כי 20 נהרגו ו-150 נפצעו בתקיפה אווירית בכיכר כווית במרכז הרצועה.

מהקרבות ב-ח'אן יונס // רשתות ערביות

12:49: אחרי שאתמול הצליחו לראשונה לחסום את מעבר כרם שלום למעבר סחורות לעזה, גם כעת מעבר המשאיות נחסם על ידי משפחות החטופים.

כרם שלום שוב נחסם, יממה לאחר שרק 9 משאיות נכנסו לעזה // השימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

11:38: כוחות הביטחון פעלו הלילה במבצע לסיכול טרור בג׳נין, עצרו מבוקשים והשמידו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים. בנוסף, חוסל מחבל שירה על כוחותינו בביר אל באשא. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יו"ש וחטיבת הבקעה והעמקים, יותר מ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס. (לילך שובל)

הפעולה בג'נין: אחד מהעצורים - משוחרר מעסקת החטופים // רשתות ערביות

11:05: הזמר והשחקן עידן עמדי, שנפצע קשה בלחימה, מדבר לראשונה מאז פציעתו. לידיעה המלאה

10:42: צבע אדום בנתיב העשרה.

תיעוד פלשתיני מרצועת עזה 25.01.2024 // רשתות ערביות

10:39: שני כטב"מים התרסקו צפונית לכפר בלום בעמק החולה - לא דווח על נפגעים. כוחות צהל קיבלו התרעה, אך לא נשמעה אזעקה. (עידן אבני)

09:39: דובר צה"ל: כוחות אוגדה 98 פושטים על אתרים צבאיים ומחסלים עשרות מחבלים במרחב חאן יונס. בנוסף, לוחמי חטיבת הצנחנים פשטו ביממה האחרונה על יעדי טרור בשכונת אל-אמל, חיסלו מחבלים רבים בירי צלפים והשמידו תשתיות ואמצעי לחימה. (לילך שובל)

תקיפת מבנה צבאי ממנו ביצעו מחבלים ירי לעבר לוחמים ופעולות תקיפה נוספות ברחבי הרצועה // דובר צה"ל

09:12: דיווח בניו יורק טיימס: במסגרת התביעה בהאג, הציגה ישראל מסמכים מסווגים, לרבות סיכומי ישיבות קבינט, בהן הורה נתניהו על אספקת סיוע לרצועה.

09:04: בצה"ל מעדכנים כי בהמשך לדיווחים על זיהוי חשוד במרחב חניתה שבגבול לבנון, לאחר סריקות של כוחות צה"ל במרחב הוסר החשש לחדירה. (עידן אבני ולילך שובל)

מסוקים מעל שמי הצפון בעקבות חשש לחדירת מחבלים

08:33: פרסום ראשון: חמאס דורש הפסקת אש וערבויות שיישאר בשלטון - בישראל מבהירים: מדובר בקו אדום. (שירית אביטן כהן) לידיעה המלאה

08:17: חשד לחדירת מחבלים בגזרה המערבית של גבול לבנון: כוחות רבים של צה"ל הוקפצו למרחב, כבישים נחסמו בגליל המערבי. הכוחות סורקים את מרחב חניתה. (עידן אבני ולילך שובל)

06:13: העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי ישראל הורידה את הדרישה להרחיק את בכירי חמאס מרצועת עזה במסגרת הפסקת אש, וכרגע היא לא נמצאת על שולחן המשא ומתן. מקורות מצרים מסרו לעיתון כי מה שמעכב את ההסכמה היא דרישת חמאס לקבל ערבויות מהמתווכים לכך שבסוף התהליך תושג הפסקת אש קבועה.

ההרס בשכונת אל-רימאל ברצועת עזה 25.01.2024 // רשתות ערביות

03:20: הבית הלבן: "מודאגים מתקיפה שבוצעה לעבר מתקן אונר"א בחאן יונס. למרות שעדיין אין לנו את כל הפרטים על מה שקרה - כל אובדן חיים הוא טרגדיה", אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווטסון. "נמשיך לאסוף מידע על התקרית".

02:25: דיווחים גם על פשיטות של כוחות הביטחון ברמאללה.

פעילות כוחות הביטחון הלילה בג'נין // רשתות ערביות

02:03: דיווחים פלשתיניים: צה"ל תוקף בחאן יונס. פשיטה של כוחות הביטחון גם באזור שכם.

תיעודים פלשתיניים: עזתים מתפנים מחאן יונס בעקבות הפצצות צה"ל // רשתות ערביות

00:43: דובר החות'ים: "תקפנו ספינות אמריקניות בים האדום. היתה פגיעה ישירה באחת מהן. שתי ספינות נוספות נסוגו".

תיעוד: צה"ל תקף עמדות של חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר