ששת הנופלים בתקרית. צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים: כך אירע הפיצוץ שגרם למותם של ששת לוחמי ההנדסה

הפגז ככל הנראה פגע בעמוד, שהביא את הפתיל הרועם של מערכת החבלה לפעול, וכתוצאה מכך נגרם הפיצוץ • בצפון: חיזבאללה שיגר בין ארבעה לשישה כטב"מים, רובם יורטו • אחד מהם נפל בבסיס הפיקוד וגרם לנזק קל מאוד

מתחקיר ראשוני של התקרית שבה נהרגו אתמול ששת לוחמי ההנדסה באל-בורייג', עולה כי הפיצוץ אירע בעת שהשטח היה מוכן להשמדת תוואי המנהרות. מרבית הכוחות יצאו מהמרחב, ומי שנותר במקום אלו לוחמי ההנדסה שהכינו את השטח לקראת הפיצוץ עצמו.

בשלב זה, אחד מהטנקים במרחב זיהה איום, שיפר את מיקומו כדי שלא לסכן את הכוחות, וביצע ירי לעבר היעד לאחר שקיבל אישור לכך. במהלך הירי השני של הטנק, הפגז ככל הנראה פגע בעמוד, שהביא את הפתיל הרועם של מערכת החבלה לפעול, וכתוצאה מכך לפיצוץ. הפיצוץ הלא מתוכנן התרחש כחצי שעה לפני המועד המתוכנן, בשלבים האחרונים של הכנת המרחב. בצה"ל מסבירים כי כעת מתקיימות בדיקות נוספות של אנשי המקצוע להבנת האירוע, והוא עודנו מתוחקר.

הנזק לבסיס הפיקוד // שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

באשר לאירועים החריגים היום בפיקוד הצפון, כעת ניתן לומר כי כמה כלי טיס בלתי טיס בלתי מאוישים נורו היום לבסיס פיקוד הצפון שבצפת. על פי ההערכות, חיזבאללה שיגר בין ארבעה לשישה כטב"מים, רובם יורטו. אחד מהם נפל בבסיס הפיקוד וגרם לנזק קל מאוד, ללא נפגעים. בתגובה חיסל צה"ל את החוליה שירתה את הכלים עם כטב"מים נוספים שהיו מוכנים לשיגור, כמו גם מטרות נוספות של חיזבאללה. על פי פרסומים זרים, צה"ל חיסל גם את מי שפיקד על הפעולה, ובכך מעריכים כי מערך הכטב"מים של חיזבאללה נפגע באופן משמעותי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו