נוצרים־גרמנים שמסייעים לניצולי שואה: סיפור משפחתו של אוריה באייר, שנפל בקרב בעזה

אוריה, לוחם מגלן בן 20, נפצע קשה בקרב בחאן יונס בשבוע שעבר, ואתמול נקבע מותו • משפחתו מפעילה בית אבות לניצולי שואה כדי לכפר במעט על זוועות הנאצים

רס״ל אוריה באייר. צילום: דובר צה"ל

רס"ל אוריה באייר, לוחם מגלן, בן 20 ממעלות תרשיחא, נפטר אתמול בבית החולים לאחר שנפצע בקרב בדרום רצועת עזה ביום חמישי האחרון. אוריה הותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות.

סיפור משפחתו של אוריה הוא יוצא דופן. משפחת באייר היא משפחה של נוצרים גרמנים שעלו לישראל והקימו בה בית אבות עבור ניצולי שואה במטרה לסייע להם ולכפר במעט על הזוועות שעברו בידי הנאצים.

תיעוד: הלחימה בחאן יונס ממצלמות הקסדה של לוחמי מגלן | דובר צה"ל

כאמור, המשפחה איננה יהודית והם אינם זכאים לאזרחות אך בניה מתגייסים לצבא ורבים מהם משרתים כלוחמים וקצינים ביחידות מובחרות.

באייר נפצע בשבוע שעבר בתקרית באזור חאן יונס בעזה, ופונה במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הרופאים נלחמו על חייו אך כאמור נאלצו לקבוע את מותו. הלווייתו תתקיים בבית העלמין הצבאי במעלות תרשיחא.

עיריית מעלות תרשיחא: "אנו משתתפים בצערה של משפחת באייר היקרה עם נפילתו בקרב בחזית הדרום של בן העיר מעלות תרשיחא, אוריה באייר ז"ל, לוחם יחידת מגלן, בן גדעון ונלי שיבדל"א, שנפל בקרב גבורה מול האויב המר בדרום הרצועה. קהילת העיר מעלות תרשיחא מחבקת את ההורים היקרים ואת משפחת המנוח בשעתם הקשה ושולחת את תנחומיה הכנים. מי ייתן ולא תדעו עוד צער ודאבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר