אביו של החטוף שנורה על ידי הכוחות: "דורשים לראות סרטון מצולם מהתקרית ולהכיר בו כחלל צה"ל"

אבי לולו שמריז, אביו של אלון, ביקש לבדוק אם יש תיעוד מהאירוע הקשה • לטענתו בצה"ל מסרבים להכיר בבנו כחלל: "הבן שלנו היה גיבור והרגו אותו כמו כלב" • מצה"ל נמסר: "בקשת המשפחה התקבלה והיא נבחנת על ידי הגורמים הרלוונטיים"

אלון שמריז ז"ל. צילום: ללא קרדיט

"מה עוד הבן שלי היה צריך לעשות כדי שלא ירו בו?": אבי לולו שמריז, אביו של אלון שמריז ז"ל, שנמלט מחוטפיו ונורה למוות בשגגה בידי חיילי צה"ל דורש לראות סרטון מצולם מהתקרית הקשה. 

אלון שמריז, החטוף שנורה למוות בשוגג בסג'עייה, הובא למנוחות \\ צילום: שמואל בוכריס

"אנו דורשים לראות אם יש סרט מצולם", אמר הבוקר (שני) בראיון לגלי צה"ל, והוסיף: "זו לא הייתה פשלה, אלא הוצאה להורג, בניגוד לכל כללי הפתיחה באש ולמה שצה"ל מלמד. מי יורה באנשים שמרימים ידיים? מה עוד הבן שלי היה צריך לעשות כדי שלא ירו בו? הוריד את הבגדים כדי שיראו שאין לו מטען, החזיק דגל לבן. אם יש מישהו צריך לתת את הדין, שיתן את הדין!".

הגרי: "החטופים שנהרגו עשו הכל כדי שנציל אותם" \\ דובר צה"ל

בהמשך סיפר על פנייתו להכיר בבנו כחלל צה"ל. "אנחנו מוכנים להתנחם, הבן שלנו היה גיבור והרגו אותו כמו כלב. ביקשנו שיכירו בו כחלל צה"ל זה הנחמה היחידה שעוד אפשר. שהצבא ייקח אחריות ויהפוך אותו לגיבור. בינתיים הצבא ענה בשלילה, אגף כוח אדם מסרב להכיר בו ואנחנו מחכים לשר הביטחון, אבל היא כנראה עסוק מדי. הבן שלי עשה בדיוק מה שלימדו אותו בצבא, הוא הוביל חטופים לחוף מבטחים".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל משתתף בצערה של משפחת שמריז. בקשת המשפחה התקבלה והיא נבחנת על ידי הגורמים הרלוונטיים. מענה יועבר במישרין למשפחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר