יוסי כהן מגיב לתחקיר על "השתיקה הישראלית" מול חמאס: "לא מדויק"

ראש המוסד לשעבר התייחס לתחקיר של ה"ניו יורק טיימס", שבו נטען כי חמאס הפנה מאות מיליוני דולרים לרכישת נשק, וישראל ידעה - אך לא עשתה דבר • "עבדנו באופן מאומץ כדי להביא את מקורות המימון של חמאס"

"יהיה צפוף". יוסי כהן (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ'

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, הגיב בראיון לגל"צ הבוקר (ראשון) על התחקיר ב"ניו יורק טיימס" שלפיו חמאס הפנה מיליוני דולרים לרכישת נשק, וישראל ידעה - אך לא פעלה. "התחקיר לא מדויק", טען כהן.

טילים, מטעני חבלה, רימונים וקלאצ'ניקובים: העמדות שהקים חמאס - בתוך בתים אזרחיים \\ דובר צה"ל

"כותבי התחקירים מעבר לים לא פנו לקבלת תגובה", אמר. "עבדנו באופן מאוד מאומץ כדי להביא את מקורות המימון של חמאס, אבל לא אוכל להרחיב. אני יכול להגיד שהתחקיר לא מדויק".

לפי הדיווח בעיתון האמריקני, ב-2018 קיבלו בכירים ישראלים גישה למסמכים מסווגים, שתיארו לפרטי פרטים את מה שנראה כקרן השקעות שבה השתמש חמאס לצורך מימון פעולותיו.

יוסי כהן (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

עוד אמר בראיון כי הוא מסכים עם הגישה של משפחות החטופים:  "ישראל צריכה לאמץ גישה אקטיבית לעסקה. אנחנו לא יודעים מה חמאס או הג'יהאד האסלאמי ידרשו. חייבים להמשיך ללחוץ, גם בארץ וגם בזירה הבינלאומית. החטופים נמצאים במצב לא טוב. ארגונים בינלאומיים לא תומכים ולא עוזרים בצורה שאנחנו היינו רוצים. אנחנו חייבים להמשיך עם הגישה הפרו-אקטיבית, לא צריך להמתין שמישהו יציע לנו עסקה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר