דיווח פלשתיני: כלי טיס תקף בג'נין, הרוגים ופצועים במקום; דיווחים על תקיפות נרחבות ברפיח

קבינט המלחמה מתכנס בשעה זו • בחדשות 13 פורסם כי נתניהו דחה את בקשת ראש המוסד לנסוע לקטאר לקדם עסקה • מטה החטופים הודיע: טל חיימי, תושב ניר יצחק שהוגדר כחטוף מאז 7 באוקטובר, נרצח וגופתו נמצאת בידי חמאס • כמו כן, הותר לפרסום כי ג'ושוע לואיטו מולל, סטודנט מטנזניה שנחטף, גם כן נרצח בעזה

דובר צה"ל: "אין שינוי במדיניות, לפני כל כניסה למרחב חיל האוויר תוקף"

היום ה-68 למלחמת "חרבות ברזל": גורמים במו"מ לשחרור החטופים: "חמאס לא הגיב לפניות שהעבירה אליו קטאר". אחר הצהריים נקברו רבים מחללי האירוע הקשה בסג'עייה, בהם מפקד גדוד 13 של גולני, סא"ל תומר גרינברג. באירוע נפל גם אל"ם יצחק בן בשט, בן 44, משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני.

עדכונים שוטפים

00:20: דיווחים פלשתינים: חיל האוויר תקף שני בתים במרכז רפיח, 13 הרוגים במקום. (שחר קליימן)

00:08: דיווחים פלשתיניים: תקיפת כלי טיס בג'נין, כמה נפגעים פלשתינים במקום. לפי הסהר האדום, פונו שלושה הרוגים ושני פצועים באורח אנוש מזירת התקיפה בג'נין. הכוחות פועלים כבר יותר מ-40 שעות במרחב מחנה הפליטים והעיר ג'נין וזו הפעם השנייה שכלי טיס תוקף מהאוויר במבצע הזה. (שחר קליימן וחנן גרינווד)

מחבלים פלשתיניים רצים ברחובות ג'נין, הלילה, צילום: אי.פי.אי

23:45: אחרי שהתחייבה שתמשיך להעביר כסף לרצועת עזה - קטאר הודיעה כי תעניק סיוע הומניטארי לרצועת עזה בסך 50 מיליון דולר. זאת, בנוסף על מאה מלגות לימוד לצעירים פלשתינים. כך דווח בסוכנות הידיעות "סווא".

23:36: בחדשות 13 פורסם הערב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את בקשתו של ראש המוסד דדי ברנע לנסוע לקטאר לצורך מגעים לקידום עסקה לשחרור חטופים. ממטה משפחות החטופים נמסר: "תדהמה בקרב משפחות החטופים מדחיית נסיעתו של ראש המוסד לגבש מתווה שחרור. המשפחות דורשות הבהרה מיידית מראש הממשלה וחברי הקבינט ויציאה מיידית מהקיפאון במשא ומתן. התחושה היא שמידי ערב מתקיים טקס רולטה רוסית של רצח חטופים בשבי חמאס. קצה נפשנו באדישות ובקיפאון".

23:06: בקריית אתא נערכה קבלת פנים לתושבת העיר ספיר כהן ששוחררה משבי החמאס. כהן סיפרה: "10 מחבלי חמאס גלגלו אותי מהשמיכה והובילו את סשה ואותי בנפרד. העלו אותי על אופנוע ובדרך תושבים בעזה עמדו עם מקלות, צרחו וזרקו עליי סיגריות וניסיתי להגן על עצמי". (הידיעה המלאה)

22:50: המוקד לפליטים ולמהגרים: ג׳ושוע לואיטו מולל, סטודנט צעיר לחקלאות בן 21 בלבד הגיע לישראל שבועיים לפני ה-7.10. ג׳ושוע עבד ברפת בנחל עוז בבוקר הטבח הנורא. הערב התבשר אביו, לואיטו, כי ג׳ושוע נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס. שאלותיו של אביו, אודות מקור המידע - נותרו ללא מענה עד כה והוא מסרב להאמין לבשורה המרה. אנחנו שותפים לכאב של לואיטו ומשפחת מולל כולה. אנחנו מקווים שרשויות המדינה יספקו ללואיטו הסבר למקור המידע. נמשיך ללוות את משפחת מולל.

22:28: פעילי התארגנויות הטרור בגנין הודיעו על עימותים חמושים עם הצבא לאחר כניסת כוחות לעיר ולסביבת מחנה הפליטים שלה. דווח על השלכת מטעני חבלה וירי לעבר כמה צירים.

"10 מחבלי חמאס גלגלו אותי מהשמיכה": ספיר כהן בקבלת פנים לאחר ששוחררה משבי החמאס // צילום: יח"צ

22:13: עדכונים מהשעות האחרונות מהרצועה: דווח על הפצצה בג'בליה וחידוש לחימה בחלקים בצפון הרצועה כולל תקיפות בשכונת דרג' בעיר עזה. לפי דיווחים מהרצועה, בתקיפה ליד בית ספר בשכונת שייח' רדוואן בעיר עזה נהרגו שישה פלשתינים. כמו כן דווח על חידוש תקיפות בכמה צירים בח'אן יונס ובמערב העיר. בדיווחים ברשתות החברתיות צוין כי 13 פלשתינים נהרגו באזור רפיח בתקיפת בית משפחות עאשור ואבו מטר. כמו כן דווח על נפגעים בתקיפת בית משפחת אבו סבאר.

21:55: מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה אמר הערב בהצהרה מצולמת כי "מי שבונה על סידורים בעזה בלי חמאס ופלגי ההתנגדות חי באשליות". כמו כן ציין כי הארגון פתוח לדון בכל רעיון או יוזמה שעשויים להוביל להפסקת הלחימה בעזה.

21:45: אתר צה"ל נפרץ בשעות הערב, כולל העמוד עם נתוני הפצועים, חלק מהעמודים הושחתו והחלפו בטקסטים שמהללים מחבלים וקראו להמשיך את המלחמה. האתר חזר לפעילות תוך זמן קצר. כמו כן, נפרצו גם האתרים של דואר ישראל, אלעל ועוד.

21:21: דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עונה על הביקורת אחרי הקרב בסג'עייה: אין שינוי במדיניות, לפני כל כניסה למרחב חיל האוויר תוקף. אם היינו יודעים כמה ימים לפני שבאותו בניין יש מחבלים ודאי שהיינו תוקפים אותו. ברגע שהלוחמים נתקלים באש בתוך המבנה, אי אפשר לתקוף אותו מהאוויר כדי לחלץ". 

21:14: הדסה, ארגון נשים ציוניות באמריקה, הבעלים של בתי החולים הדסה בירושלים, במכתב דחוף לנשיאת הצלב האדום: "אין משמעות לביקורך בישראל מחר אם הצלב האדום אינו מבקר ומטפל בחטופים הישראלים בעזה. אנו דורשים מכם למלא את התפקיד שלשמו הוקמתם ולדאוג לחטופים עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי".

21:07: רובי חן, אביו של איתי שחטוף בעזה, שהשתתף בפגישה עם הנשיא ביידן אמר: "הוא עודד אותנו ונתן מקום לתקווה, הם סיפרו לנו על האפשרות להביא עוד עסקה".

20:35: ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בשירות הביטחון הכללי: "אני רוצה להביע הערכה עצומה גם להקרבה, גם לנופלים וגם לעבודה שאתם עושים. אני יודע שהשילוב בין העבודה שלכם לצה"ל ולפעמים גם המוסד נותנת לנו את האפשרות להתקדם להשגת היעדים של המלחמה".
ראש השב"כ רונן בר אמר: "בעזה - השילוב של הטכנולוגיה ורגליים על הקרקע נותן לנו עליונות מודיעיניות שתאפשר לנו להשיג את שתי המשימות: גם לאפשר את התנאים להחזיר את החטופים וגם למוטט את החמאס". 

ללא קרדיט

20:30: קיבוץ ניר יצחק ומטה משפחות החטופים מודיע על הירצחו של החטוף טל חיימי. "טל (41) הוא דור שלישי למקימי קיבוץ ניר יצחק והיה מחובר בכל נימי נפשו לקיבוץ ואחד מעמודי התווך של הקהילה. משפחתו וחבריו מספרים שתמיד היה הראשון לסייע, לתת יד, ולהשרות רוגע וביטחון לכל מי שסביבו. רק לפני כשלושה חודשים טל איבד את אימו, אסתי, לאחר מאבק במחלה קשה. טל הותיר אחריו את אשתו אלה, שלושה ילדים - תאומים בני 9 וילד בן 6, אביו זהר ואחותו אור". לידיעה המלאה

טל חיימי, צילום: מטה החטופים

20:24: מח"ט גולני אלוף משנה יאיר פלאי במסר ללוחמי החטיבה ברקע האסון הכבד אמש בסג'עייה ולקראת המשך הלחימה בעזה: ״חטיבת גולני, כאן קודקוד. אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמת ׳חרבות ברזל׳ הנמשכת כבר חודשיים. מובילים את האוגדה ואת צה"ל בראש החץ".

"בשבוע וחצי האחרונים, אנחנו נלחמים בגדוד המרצחים של שג'עייה. אתמול בערב, ספגנו מכה. מכה כואבת. איבדנו חברים טובים, לוחמים ומפקדים גיבורים, עזי נפש, שבגופם מנעו חטיפה של לוחמינו.
חנוכה הוא חג הגבורה היהודית, חג של ניצחון, ובבסיס המורשת של עמנו. אנחנו חטיבת העם, חטיבת הגיבורים, ואתם גיבורים! אתם דור הניצחון, וכולנו מבינים שזה או אנחנו, או הם. מורשתם של חברינו הגיבורים חדה וברורה. אנחנו ממשיכים קדימה. יהיה זמן גם לכאב, עכשיו אנחנו נלחמים. תחנות גולני כאן קודקוד, עד הניצחון, סוף״.

דובר צה"ל

19:00: דובר צה"ל: בעקבות אינדיקציה מודיעינית על פעילות חשודה ולאחר שנוהלה לחימה מבית הספר כנגד כוחותינו, צוות הקרב של חטיבה 55 פשט על בית ספר בחאן יונס. במהלך הפשיטה נתקלו הלוחמים בחוליית מחבלים שירתה לעבר הכוחות ירי מנשק קל וטילי נ"ט מסוג RPG. הלוחמים חתרו למגע, ניהלו קרב אל מול המחבלים וחיסלו אותם. במרחב בית הספר איתרו הלוחמים מתחם לחימה תת קרקעי. בהמשך, מכלול האש החטיבתי הכווין למקום מטוסי קרב של חיל האוויר שהשמידו את המתחם ומרכזי תצפית ושליטה נוספים של ארגון הטרור החמאס.

צפו בתיעוד:

דובר צה"ל

18:22:  ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במתקן החקירות של יחידה 504 של אמ״ן ובמכלול 460 של חיל השריון, בדרום הארץ.

בפתח הביקור, ראש הממשלה צפה בהליך החקירות של מחבלי חמאס שנתפסו ברצועת עזה, אותו מובילה יחידה 504. בנוסף, ראש הממשלה קיבל סקירה ממפקד היחידה אל״ם ד׳ על כלל מאמצי היחידה בכלל הזירות ובמהלך המלחמה בפרט, ביניהם פעולת החילוץ של גופות החטופים רס״ב זיו דדו ז״ל ועדן זכריה ז״ל מרצועת עזה.

ראש הממשלה נתניהו בשיחה בקשר עם מח״ט 460 של חיל השריון שנמצא בלחימה בעזה: ״אני רוצה שתעביר הלאה עד אחרון החיילים - אנחנו ממשיכים עד הסוף, עד הניצחון, עד השמדת חמאס. שלא יהיה שום ספק בעניין הזה״.

וידאו: איתי בית-און / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

18:13: משפחות של האזרחים האמריקנים שעדיין מוחזקים כבני ערובה על ידי חמאס בעזה נמצאות בבית הלבן לפגישה אישית ראשונה עם הנשיא ביידן, יממה לאחר שהתרחב הקרע בין ארה"ב וישראל על רקע משך הלחימה בעזה.

הפגישה עם המשפחות אינה בלוח הזמנים הציבורי של הנשיא, אך גורמים בבית הלבן אישרו כי ביידן ייפגש עם משפחות שמונת האמריקאים שנותרו בשבי. חלק מהמשפחות ישתתפו בפגישה באופן וירטואלי, בעוד שאחרות יהיו בבית הלבן.

18:04: יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, והשר חילי טרופר קיימו היום (רביעי) מפגש עם נציגים ממשפחות החטופים יחד עם הממונה על החטופים והנעדרים תא״ל (במיל׳) גל הירש.

השניים הדגישו את מחוייבותם להשבת החטופים, וציינו כי מדובר במטרה עליונה ודחופה וכי המאמץ נמשך כל העת ובכל האמצעים, לצד המשך המאמץ המלחמתי.

18:03: צה"ל מעדכן את הנחיות פיקוד העורף.

הנחיות פיקוד העורף, צילום: דובר צה"ל

17:55: הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר מוקדם יותר היום בבית חולים שיבא ושוחח עם פצועים מן המלחמה. "אני רואה בכם חוד החנית של צה"ל", אמר להם. "אלו שיצאו להגן על ישובים, אלו שנכנסו ללחימה בתוך רצועת עזה בלחימה מורכבת, בבחירה שלכם ללכת ולהיות בקרב. זו גבורה גדולה ועילאית, אני רואה בכם דור מופת של החברה הישראלית". לידיעה המלאה

הרמטכ"ל הרצי הלוי מבקר בבית חולים שיבא, צילום: ללא קרדיט

17:28: במד"א מעדכנים: אין נפגעים במטח האחרון לאשדוד. (הידיעה המלאה)

17:22: שר הביטחון, יואב גלנט, ביקר היום בשדרות, ונפגש עם ראש העיר, אלון דוידי, ועם אנשי הביטחון של העירייה ונציגי השירות במוקד העירוני. דוידי אמר לגלנט: "התושבים מתגעגעים, אבל לא יחזרו עד שירגישו שיש ביטחון".

17:05: התרעות צבע אדום נשמעו באשדוד ובסביבה. אזעקות גם באזור השפלה. תיעוד: רקטה מהמטח האחרון באשדוד, בתוך סופר

רקטה בתוך סופר באשדוד

16:37: שר הבריאות, אוריאל בוסו, ושר החוץ, אלי כהן, ייפגשו מחר (חמישי) בתל אביב עם נשיאת הצלב האדום. בפגישה, שבה ישתתפו אנשי מקצוע בכירים ממשרד הבריאות וצוותי רפואה שטיפלו בנשים ובילדים ששבו מעזה, יציג השר בוסו דו"ח רפואי חסוי בנוגע למצב החטופים שחזרו מהשבי.

16:25: חמאס אינו מגיב לפניות שנעשו בימים האחרונים בניסיון לחדש את המגעים לשחרור החטופים, כך אמר לרשת CNN גורם המעורה במתרחש בזירה הדיפלומטית. על פי הגורם, קטאר העבירה לארגון הטרור רעיונות חדשים לעסקה, שתכלול גם גברים, אולם ללא הועיל. בכיר אמריקני אישר את הפרטים והוסיף: "אין כעת שיחות, אולם יש ניסיון להביא רעיונות חדשים איך לחדש את המגעים".

לוחמי צה"ל בעזה, צילום: אי.פי.איי

16:10: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לסוגיית השליטה ברצעת עזה לאחר המלחמה - ותקף את רה"מ נתניהו: "בזמן שילדינו הגיבורים נהרגים בעזה, נתניהו המציא מחלוקת. עוד אחת. המציא מחלוקת עם ארה״ב, המציא מחלוקת איתי, המציא מחלוקת עם בני גנץ וגדי איזנקוט. ‏אין אדם אחד בעולם שאומר שצריך להעביר את עזה לידי אבו מאזן ביום שאחרי המלחמה.  אפילו לא אחד! הוא המציא את הרעיון הבלתי ניתן ליישום הזה, כדי שהוא יוכל להגיד שהוא ילחם נגדו בכל הכוח.

עם זאת, בחודש שעבר טען לפיד דווקא כי לאחר המלחמה צריכה הרשות הפלשתינית לשלוט בעזה, בכפוף לשליטה ביטחונית של צה"ל. 

יותר מאלף אנשים בבית העלמין באשקלון בהלוויתו של אוריה יעקב

15:54: זוהתה נפילה אחת של טיל באזור צומת הגומא בסמוך לקריית שמונה. לא הופעלה אזעקה, עקב זיהוי הירי לשטחים פתוחים.

15:40: היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, צפוי להיפגש בביקורו בישראל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, קבינט המלחמה והנשיא יצחק הרצוג כדי לדון בהתפתחויות האחרונות במלחמה בעזה.

15:30: לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי המורכב מלוחמי חי״ר וכוחות מיוחדים, הנדסה ושיריון פושטים על תשתיות טרור במרחב העיר בני סוהילה שבדרום רצועת עזה. הלוחמים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות מטווח קצר.

דובר צה"ל

הכוחות השמידו תשתיות טרור, אתר קשר צבאי של ארגון הטרור חמאס ונקודות מפגש של מחבלים מארגוני הטרור ברצועה. במקביל לוחמי יחידת אגוז נלחמים בלב חאן יונס ואיתרו פירי מנהור משמעותיים. לוחמי היחידה תוקפים באמצעות חימוש מדויק עמדות נ״ט, תצפית ומחבלים ומאתרים אמצעי לחימה.

15:28: משפחות של שמונה בעלי אזרחות אמריקנית, החטופים בידי חמאס, ייפגשו היום עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. חלקם יגיעו לבית הלבן וחלקם יצטרפו לפגישה מרחוק. על פי בכיר בבית הלבן, בשיחה ישתתפו גם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן וסגן היועץ לביטחון לאומי, ג'ון פיינר. זו תהיה הפגישה הראשונה של הנשיא ביידן פנים אל פנים עם קרובי החטופים. עד כה שוחררו משבי חמאס ארבעה בעלי אזרחות אמריקנית.

15:20: הנשיא, יצחק הרצוג, ערך היום ביקור ניחומים בבית משפחת מאור איזנקוט ז"ל באילת. לביקור הצטרפו גם לוחמי גולני מגדוד 12 שיצאו מעזה אמש ובאו לנחם את האם.

הרצוג בביקור ניחומים בבית משפחת איזנקוט באילת, צילום: יהודה בן יתח

הרצוג אמר, בין היתר: "שום דבר לא יכול לנחם את האובדן הגדול.כל הארץ מדברים עליו ומעריצים את הגבורה שלו. יהיו פה דורות של תלמידים שישמעו עליו. הכאב הוא גדול וכל אחד בעם צריך להעריך את הלוחמים שחו, את החיילים ואת המפקדים".

15:05: לממשל ביידן אין לפי שעה תוכניות להציב מגבלות על הסיוע הצבאי לישראל, כך אמרו בכירים בממשל לרשת CNN. ההבהרה באה על רקע קריאות של מחוקקים מהמפלגה הדמוקרטים וארגוני זכויות אדם לעצור את אספקת הנשק אם ישראל לא תעשה יותר להגנה על האזרחים בעזה. בתוך כך, אישרו בממשל שהיועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, ינחת בישראל ביום חמישי.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, צילום: AFP

15:03: קבינט המלחמה צפוי להתכנס הערב. 

15:01: בריטניה מכריזה על סנקציות חדשות נגד מנהיגי חמאס, בהם מחמוד א-זאהר. שר החוץ קמרון אמר כי "לא יהיה לחמאס עתיד בעזה".

הסנקציות הוטלו על שבעה בני אדם המקושרים לחמאס במסגרת צעדים נגד האיום המתמשך שמציב ארגון הטרור, שבהם ניתוק הגישה שלו למימון והטלת הגבלות תנועה חדשות על בני אדם המקושרים לארגון. הצעד, שנעשה בתיאום עם ארצות הברית, הוא סבב שני של הטלת סנקציות על גורמים המקושרים לחמאס מאז המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

14:45: שר החוץ אלי כהן אמר היום (רביעי) כי על הקהילה הבינלאומית לפעול באגרסיביות כדי להגן על נתיבי השייט הבינלאומיים. עוד הוסיף כי הפסקת אש בשלב זה תהיה מתנה לחמאס ותאפשר לו לתקוף את ישראל בשנית.

14:07: האזעקות בראש הנקרה: זוהו שיגורים מלבנון, נפילות בשטחים פתוחים. בצה"ל משיבים בארטילריה.

14:02: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בראש הנקרה.

14:00: נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס לנפילת עשרת החיילים בקרבות בעזה: "עשרה שמות התווספו היום למצבת השכול שלנו במלחמה הקשה והצודקת נגד האויב האכזר. עשרה מפקדים ולוחמים, טובים שבטובים, גיבורים שבגיבורים אשר נפלו במערכה להגנת העם והמולדת, והותירו חלל עצום בדמותם – בלבבות כולנו.

"אנחנו מחבקים את משפחותיהם האבלות, את הפצועים, ואת אחיהם לנשק – המכבים בני ימינו - שעודם נלחמים בעוז וגבורה, ונשבעים למלא את צוואתם: נצח ישראל ואחדות ישראל. 'וַאֶשְׁמַע כָּל נֵר וָנֵר, לִי קוֹרֵא: קוּם, הִתְעוֹרֵר, עַם חָיָה וָקָם!'".

ביקור של נשיא המדינה אצל משפחת האחיין של איזנקוט באילת | רן שאולי

13:42: בפעילות שנמשכת יותר מ-30 שעות, לוחמי צה״ל במילואים, מסתערבי מג״ב איו״ש ומג״ב, כוחות הנדסה בהכוונת שב״כ ואמ״ן פועלים במבצע לסיכול טרור בפיקודה של חטיבת מנשה במחנה הפליטים ג׳נין.

תיעוד: השמדת מעבדות לייצור מטענים ופירים תת-קרקעיים במחנה הפליטים ג'נין | דובר צה"ל

עד כה במהלך הפעילות הכוחות סרקו מאות מבנים ועיכבו מאות חשודים לתחקור. הוחרמו כ-30 נשקים, תחמושת רבה, ציוד צבאי וחלקי נשק רבים. כמו כן, הושמדו שש מעבדות לייצור מטענים, מספר פירים תת-קרקעיים שאותרו במרחב המחנה, ארבעה חמ"לי תצפית ומטענים רבים שנמצאו בסריקות. 

ציוד לחימה שהוחרם ממחנה הפליטים ג'נין, צילום: דובר צה"ל

במהלך המבצע במחנה הפליטים ג׳נין ארבעה לוחמי צה״ל נפצעו קל מרסיסים כתוצאה מפיצוצים מבוקרים וירי כוחותינו, קיבלו טיפול רפואי בשטח ופונו להמשך קבלת טיפול בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.

13:20: בבית החולים השרון מאושפז מאתמול בלילה מחבל שהובא על ידי צה"ל מעזה. ככל הידוע הפינוי נעשה במסגרת "סבב" בין בתי החולים כאשר בכל פעם מועבר מחבל לבית חולים אחר.

צפו: כיפת ברזל בפעולה בדרום הארץ | אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

12:36: משפחות החטופים קיימו עצרת מחאה מול בניין האו״ם בז׳נבה - ברקע התכנסות ראשי מדינות לרגל 75 שנה להצהרת זכויות האדם. באמצעות שלט ענק עם שמות ותמונות החטופים, שנפרס מול בניין האו''ם בז'נבה, מטה המשפחות הזכיר לראשי המדינות, השגרירים, השרים והמשלחות מכל רחבי העולם שהגיעו לאירוע, שבשבי חמאס-דעאש ישנם 135 חטופים שזכויותיהם נרמסות ברגל גסה בכל דקה ודקה כבר מעל חודשיים.

מחאת משפחות החטופים מול בניין האו"ם בז'נבה, צילום: מטה משפחות החטופים

12:22: אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים.

12:13: אזעקת צבע אדום נשמעה בנחל עוז.

11:55: חטיבת גולני מוסיפה לנהל קרבות בקסבה של סג'עייה בתשתיות אזרחיות ותת קרקעיות. מפקד האוגדה אמר לכוחות לאחר נפילת הלוחמים: "גולני כמו גולני, מפקדים מלפנים - מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור".

תיעוד: הקרבות של לוחמי גולני בסג'עייה | דובר צה"ל

דובר צה"ל מציין כי במסגרת המתקפה אתמול נתקלו לוחמי צוות הקרב החטיבתי במחבלים אשר יידו מטענים לעבר הכוח וביצעו לעברם ירי מתוך מבנה מגורים שבתוכו תת קרקע. המפקדים בשטח הפגינו אומץ לב וקור רוח, פיקדו מלפנים וקפצו לסייע ולחלץ לאחור את הלוחמים הפצועים. בקרב נפלו חלק מן המפקדים והלוחמים שהגיעו לסייע ולחלץ את הכוח במבנה. אמש, בסיום האירוע קיים מפקד אוגדה 36 הערכת מצב עם מפקדי צוות הקרב החטיבתי של גולני.

הערכת המצב של מפקד אוגדה 36 לאחר הקרב שבו נפלו הלוחמים | דובר צה"ל

11:20: אזעקת צבע אדום נשמעה בזמרת, בשובה, בסעד ובתקומה שבעוטף עזה. 

10:50: דיווח ברשת אי.פי: שני הטילים שירו לפנות בוקר החות'ים לעבר ספינת סחר בים האדום החטיאו את מטרתם. ספינת קרב אמריקנית יירטה כטב"ם ששלחו לעברה החות'ים. 

10:20: אזעקת צבע אדום נשמעה בניר עוז שבעוטף עזה.

כוחות צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

09:38: הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בצפון רצועת עזה: אל"ם יצחק בן בשט, בן 44, משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני וסמל ערן אלוני, בן 19 מאופקים, לוחם בגדוד 51 בחטיבת גולני.

09:38: שוב תקרית ימית מול חופי תימן במיצרי באב אל מנדב: המרכז הבריטי לסחר ימי מדווח על ירי לעבר ספינה ששטה במרחק של 50 ק״מ מחופי העיר חודיידה שבשליטת החות׳ים.

ספינת מלחמה צרפתית בים האדום, צילום: אי.פי

09:07: הלחימה ברצועת עזה נמשכת- מעל 250 מטרות הותקפו במהלך היממה האחרונה; חוסלה חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לשגר רקטות לעבר שטח ישראל.   הכוחות הקרקעיים, חיל האוויר ולוחמי זרוע הים ממשיכים לתקוף שורת מטרות ותשתיות טרור ברצועת עזה, במהלך היממה האחרונה הותקפו מעל 250 מטרות.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי של ביסל"ח, בשיתוף עם לוחמי גדוד איסוף 636 של חיל הגנת הגבולות זיהו חוליית מחבלים במרחב סג׳עייה שהייתה בדרכה לשגר רקטות לעבר שטח ישראל, הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את החולייה.

תיעוד: חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לשגר רקטות לישראל חוסלה מהאוויר \\ דובר צה"ל

08:50: במטח האחרון לשדרות שוגרו ארבע רקטות, שתיים יורטו, אחת נפלה בשטח פתוח, סריקות אחר רקטה רביעית. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש. 

08:11: אזעקות בעוטף עזה.

07:55: בצה"ל מעריכים כי יש ימים בודדים בלבד לכיבוש סג'עייה. בתקרית בס'געייה עולה כי הכוח נכנס לסריקה משני כיוונים, בתוך המבנה הופעל או נזרק מטען על הכוח, בנוסף גם רימונים וירי. במהלך הפעילות נותק קשר עם חלק מהכוח, היה חשש לחטיפה ונעשה מאמץ למנוע אותו, המפקדים התייצבו והיו מקדימה.

6:15: האירוע שבו נהרגו שבעה חיילי צה"ל אירע בקסבה בסג׳עייה. במהלך טיהור בשטח צפוף בתים, החל ירי על כוח צה"ל מאחד הבתים ובנוסף הופעל מטען. הכוח השיב באש, כתוצאה מהפעלת המטען נוצר ניתוק בין הכוחות והחל הליך של חילוץ. כוח נוסף שהגיע נכנס לתוך המבנה, ואז הופעל מטען שני שגבה הרוגים נוספים. 

6:03: הותרו לפרסום שמותיהם של שמונה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. 

מימין בשורה העליונה: סמל אחיה דסקל, רס"ן משה אברהם בר-און, רס"ן רועי מלדסי וסא"ל תומר גרינברג. 

מימין בשורה התחתונה: סמ"ר אוריה יעקב, סרן ליאל חיו, רס"ן בן שלי ורס"ל רום הכט. 

סא״ל תומר גרינברג (35), מאלמוג, מפקד גדוד 13, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

רס״ן רועי מלדסי (23), מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

רס״ן משה אברהם בר-און (23), מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

סמל אחיה דסקל (19), מחיפה, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

סרן ליאל חיו (22), משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51, חטיבת גולני, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

רס״ן בן שלי (26), מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

רס״ל רום הכט (20), מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ״ר אוריה יעקב (19), מאשקלון, לוחם בגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

04:12: הפגנות פרו פלשתיניות בניו יורק, מחוץ למשרד הניו יורק טיימס, סטארבאקס ומשרדי חברת הבנקאות הבינלאומית סיטי גרופ. 

3:50: בכירי חמאס מהדהדים את החלטת האו"ם להפסקת אש. ישראל צריכה "להפסיק את התוקפנות, רצח העם והטיהור האתני שלה נגד עמנו".

03:39: נציגת בית הנבחרים האמריקני, הרפובליקנית אליס סטפניק שביצעה את השימוע הנוקב לנשיאי האוניברסיטאות הבכירות בארה"ב, אומרת על התנהלות הארווארד: "השינוי היחיד שהם עשו בקוד ההתנהגות שלהם....הוא לאפשר פלגיאט כנשיא הרווארד".

02:49: באוניברסיטת הארווארד הודיעו כי נשיאת המוסד קלודין גיי תישאר בתפקידה, למרות הקריאות הרבות שדרשו ממנה להתפטר לאחר דבריה בשימוע מול הקונגרס לאור התגברות השיח האנטישמי באוניברסיטה. 

נשיאת הרווארד, קלודין גיי, צילום: אי.פי.איי.

02:30: דיווח ברשתות ערביות: צה"ל מגביר את הפעילות בג'נין ומכתר את השכונה המזרחית.

24:45: ביידן, בתגובה לדיווחים על הצפת ישראל במנהרות: "יש הבטחות שאין בני ערובה במנהרות הללו‌‌".

24:28: בהמשך לדיווח בוול סטריט ג'ורנל: רשת CNN פרסמה כי ישראל יידעה את האמריקנים על הזרמת מי ים למנהרות חמאס "באופן מדוד ומוגבל". את הדברים אמר ל-CNN גורם אמריקני. 

24:15: צה"ל השלים שורת תקיפות בשטח סוריה ובשטח לבנון. כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות צבאיות ועמדה צבאית של צבא סוריה בשטח סוריה. בנוסף מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית צבאית וכוחות צה"ל תקפו עמדת משגר של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. (צפו בסרטון בראש הכתבה)

24:10: 20 שעות לתחילת המבצע הנרחב בג'נין, צה"ל ממשיך לתגבר כוחות בגזרה. עד כה חוסלו על פי הדיווחים לפחות שבעה מחבלים.

תיעוד ערבי מג'נין אחרי יציאת כוחות צה"ל ממחנה הפליטים

23:43: 153 מדינות תמכו, עשר מדינות התנגדו ו-23 מדינות נמנעו: עצרת האו"ם אישרה החלטה נגד ישראל הקוראת להפסקת אש מיידית.

תמונת ההצבעה בקריאה להפסקת אש, צילום: ללא

22:51: בשעה זו דנה העצרת הכללית של האו"ם בהצעה של מצרים לקרוא לעצירת את המלחמה בעזה. למעשה, ביוזמת איחוד האמירויות תעלה להצבעה בעצרת הכללית את אותה ההצעה שנפלה בשישי האחרון במועצת הביטחון. לכתבה המלאה

השתתפו בהכנת הידיעה: לילך שובל, שחר קליימן, שירית אביטן כהן, דנה בן שמעון, איליה יגורוב, עידן אבני, מישל מכול, אפרת פורשר, נעם (דבול) דביר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר