תמונת מצב ממעוז הטרור חאן יונס: 130 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה

כוחות צה"ל ביצעו תמרון מהיר בתוך העיר • מדובר על אזור שצה"ל לא היו בו שנים רבות • למרות ההתקלויות התמרון התבצע באופן מהיר

"אל נסב את עינינו פן תחלש ידנו". הרס בחאן יונס. צילום: רויטרס

כוחות אוגדה 98 ממשיכים להילחם באזור חאן יונס, הנחשב למעוז עיקרי של ארגון הטרור חמאס. לוחמי האוגדה חיסלו כ-130 מחבלים בקרבות, פעלו לאיתור והשמדת פירים והכווינו תקיפות מדויקות מהקרקע ומהאוויר.

צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 7 החל במתקפה על מנת לפרוץ את קווי ההגנה של חמאס, במהלכה תקפו עשרות עמדות נ״ט ותצפיות אויב. הלוחמים פשטו על המוצב הגדודי של גדוד ׳דיר אל בלאח׳ של ארגון הטרור חמאס ואיתרו אמצעי לחימה ומודיעין.

כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי, חטיבה 55 וחטיבה 4 מכתרים את העיר ומבצעים התקפות ופשיטות ממוקדות כנגד פלוגות בחטיבת חאן יונס של ארגון הטרור חמאס. בפשיטה ממושכת אותרו במרחב בית ספר אמצעי לחימה רבים וביניהם משגרים, קני מרגמות, RPG, מטענים ואמצעי מודיעין. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 השתלטו על מפקדה של חמאס בתוך מסגד ובו הסתתרה חוליית מחבלים, החוליה חוסלה במהלך הקרב. בנוסף, חיסלו הכוחות חולית מחבלים שניסתה לברוח לעבר תווך תת-קרקעי.

חאן יונס, עזה, צילום: GettyImages

צוות קרב של עוצבת הקומנדו פשט על מרכזי הכובד של חמאס בחאן יונס, בבתיהם של פעילי ומפקדי ארגון הטרור חמאס נמצאו אמצעי לחימה, קני שיגור ארטילרי וחומרים מודיעיניים. בנוסף, לוחמי הקומנדו מבצעים שימוש בטיל המדויק ׳עוקץ פלדה׳ ומכווינים תקיפות מהאוויר ומהקרקע באמצעות ירי מדויק בלחימה באזור צפוף.

פלשתינים נעים ממזרח למערב חאן יונס, צילום: איי.פי

בנוסף ללחימה מול כוחות החמאס, צה"ל מקיים מאמץ רב על מנת להפריד בין בינהם לבין האוכלוסייה האזרחית ולכן מנסה לפנות את התושבים לרפיח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר