בסמוך לנדנדות ומתוך בתי ספר: כך חמאס משתמש במבנים אזרחיים למטרות טרור | צפו

דובר צה"ל חשף את מנגנון ההיטמעות בשכונות אזרחיות של ארגון הטרור ברצועת עזה • בסרטון שהוצג לתקשורת הבינלאומית, נראות תשתיות של חמאס, בהם מנהרות תת-קרקעיות, מקומות מסתור למחבלים, עמדות שיגור טילים ועוד

מג"ד 932 בחטיבת הנח"ל מתאר את אחיזת חמאס בשכונת שאטי שבצפון רצועת עזה // צילום: דובר צה"ל

צה"ל הציג היום (שלישי) לתקשורת הבינלאומית את שיטת הפעולה של חמאס להפיכת שכונות אזרחיות ברצועת עזה למרחבי טרור שמהם פעיליו פועלים כנגד כוחותינו.

ארגון הטרור ממקם באופן שיטתי תשתיות טרור במבנים אזרחיים כגון בתי ספר, גני ילדים, מסגדים ותשתיות טרור. בין התשתיות שאותרו בידי כוחות צה"ל במבנים אזרחיים, נמצאו מנהרות תת-קרקעיות, מקומות מסתור למחבלים, חמ"לים לניהול מבצעים, עמדות שיגור רקטות ונ"ט, ומחסני אמצעי לחימה. כלל תשתיות הטרור מוקמו באותם מבנים אזרחיים כדי להשתמש בתושבי עזה כ"מגן אנושי" ו"אפוד מגן" עבור המחבלים.

בחמאס פועלים לניצול מרבי של המוסדות האלו, בקרקע ומתחתיה, מתוך אמונה כי ישראל לא תפעל במקומות אלו, אך כפי שכבר הוכח בעבר – המוסדות האזרחיים ברצועת עזה תחת משמשים הלכה למעשה כבסיסי טרור.

תשתית טרור בסמוך למתקני שעשועים לילדים ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל


בסרטון שהוצג בפני כלי התקשורת, הוצגה הדגמה של אזור בשכונת שאטי שבצפון רצועת עזה, שם חמאס משתמש בתשתיות אזרחיות כמו בתי ספר לילדים ובתי מגורים של אזרחים על מנת להסתיר את תשתיות הטרור שלו ולפעול כנגד כוחות צה"ל. בכסות התוואי האזרחי, ארגון הטרור משגר טילים, מסליק אמצעי לחימה ומפעיל חמ"לי טרור.

הסרטון מהווה הדגמה של אזור מצומצם מתוך אזורים רבים הקיימים ברצועה, בהם חמאס משתמש באותה דרך תוך סיכון אוכלוסייה אזרחית.

בתיעוד שמוצג בסרטון נראה סגן אלוף דותן, מג"ד בחטיבה 932 בחטיבת הנח"ל, מתאר את אחיזת חמאס בשכונת שאטי. "אלה מקומות שנראים תמימים כמו בתי ספר וגני ילדים שבפועל מהווים מעוז למחבלים", אמר. הוא נראה צועד בסמוך לנדנדות וקרוסלות תמימות למראה, שירי בוצע מפירי מנהרות סמוכים אליהן. "ממש בתוך כיתות בבית ספר היה שטח כינוס למחבלים".

אמל"ח שאותר בגן ילדים ברצועת עזה,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר