סוכלה הברחת כלי הנשק הכי גדולה מאז קום המדינה

החוליה נתפסה כאשר ניסתה להבריח סחורה בגבול ירדן • ברשותם נמצאו 137 כלי נשק, ביניהם אקדחים מתוצרת אזרבייג'ן, ומאות מחסניות • מפקד משטרת מחוז דרום: "הברחות הן חלק בלתי נפרד מהלחימה שלנו"

מבצע ״תכשיט בערבה״: מאות כלי נשק נתפסו בהברחה הגדולה ביותר בישראל // איליה יגורוב

לאחר מעקב של חודשים: 137 כלי נשק ו-250 מחסניות נתפסו בפשיטה על חולית מבריחי נשק, על ידי המשטרה וכוחות צה"ל בגבול ירדן. ארבעה חשודים תושבי פזורת ירוחם בהברחת הגדר הכי גדולה בתולדות המדינה.

הנשק שנתפס במבצע "תכשיט בערבה", צילום: דודו גרישפן

היום (חמישי) הנשקים הוצגו הנשקים בתחנת באר שבע. "מדובר בחוליה שזהותה מודיעינית לפני מספר חודשים, כזאת שמתעסקת בהברחות בסדר גודל אחר. בדרך כלל הברחות הנשק הם בסדרי גודל של 30-20 כלי נשק. כאן זה משהו שונה ונעשה לאחר זיהוי מודיעני והכנות שעשו בשטח" אמר סגן ניצב רונן כלפון, מפקד יחידת מג"ן.

המבצע שנקרא "תכשיט בערבה" התקיים בשיתוף פעולה של צה"ל ויחידת המודיעין מאוגדה 80. "זיהינו את החוליה יורדת ליישוב צופר בשעות הלילה ומתחילים את הליך ההברחה. יחידת המסתערבים של מג"ב דרום תפסו אותם, כשהם מנסים להימלט אך נעצרו לאחר מרדף קצר. בין העצורים היה גם ראש הרשת ליד היישוב ספיר שניהל את ההברחה מרחוק" הוא כלפון.

יחידת המסתערבים של מג"ב דרום, צילום: דוברות המשטרה

בין האקדחים שנתפסו היו מאות גלוקים אך הממצא המעניין ביותר היו האקדחים תוצרת אזרבייג'ן, מה שיכול אולי לרמז על נתיב הברחה של אותם אקדחים. דרך איראן, סוריה וירדן.

לצד פעילות הביטחון השוטפת המוגברת, ומתן מענה לכל האירועים בתחומי המחוז, הורה מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, להמשיך בביצוע פעילויות מבצעית ממוקדת במסגרת המאבק הנחוש שמנהל המחוז הדרומי נגד תופעות הפשיעה והחזקת הנשק הבלתי חוקי.

הנשק שנתפס במבצע "תכשיט בערבה", צילום: דוברות המשטרה

״אנחנו פועלים בכל החזיתות והזירות, לא עוצרים לרגע גם בלחימה וגם מול הברחות האמל״ח שהן חלק בלתי נפרד מהלחימה שלנו", אמר מפקד מחוז הדרום כהן. הפעילות מתבצעת עלי ידי כלל האמצעים המודיעיניים והטכנולוגיים בשיתוף פעולה עם כוחות צה"ל וגורמי ביטחון נוספים. 

ועד תושבי הכפר רחמה מגנה בתוקף את ניסיון הברחת הנשק שבו מעורבים לפי הדיווחים תושבים מהכפר. יו"ר הוועד עודה זנון מסר: "קראנו בצער ובאכזבה גדולה את הידיעה על הברחת הנשק מירדן לישראל. מי שעשו מעשה נפשע זה צריכים להישפט על מעשיהם. רבים מתושבי רחמה שירתו ועדיין משרתים בצה"ל, חלקם נכי צה"ל, וגם אני גימלאי של הצבא אחרי 30 שנות שירות".

"אנו מגנים בחריפות את המעשה, ולצד זאת מבקשים להדגיש כי חשוב לא להכליל את כלל תושבי רחמה, שהינם אזרחים שומרי חוק. רבים מתושבי הכפר לקחו חלק פעיל בסיוע למאמצי המלחמה, בשמירה על ירוחם ובדאגה לכל צרכיהם של אנשי כוחות הביטחון המשרתים באזור, ובימים אלה אף פועלים עם המשטרה להקמת כיתת כוננות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר