למרות ההיערכות להמשך הלחימה: צה"ל משחרר לוחמי מילואים

לאחר גיוס של יותר מ-150% צה"ל החליט לשחרר חלק מחיילי המילואים, גם מיחידות לוחמות • דובר צה"ל: "הוחלט על ניהול מושכל של היקף כוחות המילואים, זאת ללא פגיעה במאמצי הלחימה"

כוחות צה"ל ליד בית חולים שיפא (ארכיון). צילום: איי.פי

הלחימה נמשכת, הכוחות משתחררים: ל״ישראל היום״ נודע כי הצבא החליט לשחרר לא מעט חיילי מילואים לביתם. כך, בין היתר, ישוחררו לוחמי מילואים בפיקוד הצפון ובפיקוד המרכז.

לוחמי המילואים חושפים - מטענים ואמצעי לחימה שאותרו בגן ילדים ברצועת עזה // דובר צה"ל

נזכיר כי מאז תחילת הלחימה גויסו מאות אלפי מילואימניקים ובחלק מהיחידות נרשמו אחוזי גיוס גבוהים במיוחד, לעיתים של יותר מ-150 אחוזים. לצבא הייתה דילמה האם לשחרר את כוח האדם העודף אך בתחילה בחרו שלא. בהמשך החליט צה״ל לרדד כוח אדם במילואים בעיקר במפקדות, אך כעת כאמור אנו מפרסמים שהוחלט בשלב זה לשלוח הביתה מילואימניקים גם ביחידות לוחמות.

בצבא מתקיימים כל הזמן דיונים כיצד להתנהל עם המילואימניקים, שכן מצד אחד הם נחוצים ללחימה הרב זירתית המתנהלת כרגע, ומלבד התמרון בעזה הם נדרשים גם להגנה על גבול בצפון וכמובן גם בגזרת יהודה ושומרון. מצד שני, המשמעויות הכלכליות של המילואימניקים גבוהות, וההבנה היא שצריך להתחיל לרדד את מספר המילואימניקים כדי לסייע למשק, כל זאת מבלי לפגוע במאמץ המלחמתי.

חיילי צה"ל ברצועת עזה, צילום: איי.אפ.פי

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: ״צה״ל ממשיך במאמצי הלחימה בכלל הגזרות, תוך הפעלת כוחות מילואים בהיקף מוגבר. לצד המאמץ המבצעי, צה"ל פועל כדי לשמר את כשירות הכוחות לאורך זמן, לצד חזרה לפעילות במשק. לאור כך, הוחלט על ניהול מושכל של היקף כוחות המילואים, זאת ללא פגיעה במאמצי הלחימה. התאמות אלו יאפשרו תכנון לשנת 2024 לצד המשך פעילות הלחימה בגזרות השונות.

"במסגרת זו, בימים הקרובים, ישוחררו מספר מסגרות ששהו באימונים, מסגרת אחת ששהתה בתעסוקה מבצעית בפיקוד המרכז וכן גדוד אחד בפיקוד הצפון. צה״ל מוקיר ומעריך את מערך המילואים המהווה חלק בלתי נפרד מכוחו ועוצמתו של צה״ל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר