פיגוע ירי בירושלים: שלושה נרצחים ופצועים קשה בכניסה לעיר; שני מחבלים נוטרלו

הנרצחים - הרב אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24) • שני מחבלים הגיעו עם רובים לטרמפיאדה, פתחו באש - ונוטרלו על ידי אנשי כוחות הביטחון ואזרח • אחד המנטרלים - חייל מילואים שחזר לחופשת אפטר מעזה • המחבלים, שני אחים ממזרח העיר, תומכי חמאס • אחד מהם היה בכלא כעשור על רקע פעילות טרור • המשטרה: "אנחנו עם מאות התרעות לפיגועים מדי יום"

תיעוד חדש מהפיגוע בירושלים: שני מחבלים יורדים מרכב - ויורים לכל עבר לכיוון טרמפיאדה עמוסה // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הרב אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24) נרצחו בפיגוע ירי שאירע הבוקר (חמישי) בכניסה לירושלים. בפיגוע נפצעו שבעה ישראלים נוספים, כמה מהם במצב קשה. נפסל החשש לזירה נוספת. שני מחבלים, תושבי שכונת צור באהר ממזרח העיר, בעלי תעודת זהות כחולה - נוטרלו. השכונה נחשבת למעוז חמאס באזור. ברכב המחבלים נמצאו מאות כדורים. אחד המנטרלים - חייל מילואים שיצא לאפטר מעזה.

פיגוע ירי בכניסה לירושלים // תיעוד מבצעי מד"א, השימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הרב אלימלך וסרמן נרצח בפיגוע בירושלים, צילום: ללא קרדיט

על פי התחקיר, בסביבות השעה 07:40 בבוקר בוצע ירי בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים. המחבלים שהגיעו למקום ברכב כשהם חמושים בכלי נשק, פתחו בירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו על ידי כוחות ביטחון ואזרח ששהו בסמוך.

משה חן ששון, חובש באיחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה: "עברתי בכניסה לירושלים ושמעתי ירי. עצרתי ישר בצד וראיתי שהתחנה ביציאה מירושלים הייתה עמוסה. שני חיילים נטרלו את המחבלים. היו הרבה נפגעים במקום. פינו כבר את כל הפצועים".

עדכון על מצבם של הפצועים בפיגוע בירושלים // צילום: יוני ריקנר

המפכ"ל ובכירי המשטרה עם האמל"ח שנמצא ברכבם של המחבלים, צילום: דוברות המשטרה
כוחות רבים בשטח. שני המחבלים נוטרלו, צילום: אורן בן חקון

עד ראייה ששהה במקום בזמן הפיגוע סיפר כי "התחנה הייתה מלאה, הכול היה מפוצץ, חמישה אוטובוסים הגיעו ואז פתאום התפנתה כל התחנה. באותו זמן הגיע רכב, ראיתי מישהו יורד ויורה. התחלתי לשמוע פיצוצים. הלכתי מאחורי התחנה, התחלתי להסתכל מאיפה זה מגיע. ראיתי חיילים נעים לכיוון המחבל וכיוונתי אותם. התחיל קרב יריות, ראיתי את המחבל קורס".

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים // צילום: יוני ריקנר

המחבלים 

 - מוראד נימר, בן 38, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בין השנים 2010-2020 על רקע כוונות לפעילות טרור.

 - אברהים נימר, אחיו של מוראד, בן 30, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.

מוראד נימר. אחד המחבלים, צילום: רשתות ערביות
אברהים נימר. אחד המחבלים, אחיו של מוראד, צילום: רשתות ערביות

ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים, אמר: "שני מחבלים פרקו מאוטו והסתערו בירי לעבר האנשים שנכחו בתחנה. מהר מאוד הגיעה תגובה של שני חיילים ואזרח נוסף שמנטרלים את המפגעים - שניהם חוסלו. הנטרול היה מהיר. שני המחבלים תושבי מזרח ירושלים, הם היו חמושים ברובה M-16 ואקדח. הכוחות פרוסים בכלל הזירות".

מהמשטרה נמסר: "שני המחבלים נוטרלו במקום. אנחנו עם מאות התרעות לפיגועים מדי יום. הצלחנו לנטרל לא מעט פיגועים, אבל לצערי הבוקר לא הצלחנו".

כוחות משטרה נכנסים לשכונת צור באהר שממנה יצאו שני המחבלים שעשו הפיגוע

התחמושת שנמצאה בידי המחבלים, צילום: דוברות המשטרה
שלושה נרצחים בפיגוע בירושלים, צילום: אורן בן חקון

רה"מ נתניהו: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחות הנרצחים בפיגוע בירושלים. כולנו מתפללים לשלום הפצועים. תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח שחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון - בכל מקום"

.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "האירוע הזה מראה שוב כמה אסור לנו להפגין חולשה כמה מול חמאס, צריך לדבר רק דרך מלחמה. בחמאס נלחמים. האירוע הזה מוכיח כמה האירוע של חלוקת הנשק חשובה למרות הביקורת של כל מיני גורמים, אני אמשיך לחלק נשק. נשק מציל חיים.

"יש היום דיון אצל היועמ"שית בנושא הזה, אני מאמין שאנשיה רואים את המציאות ומבינים שזה מציל אנשים. מדובר בפעילי חמאס ואני אומר בצורה מפורשת - החמאס מדבר בקול אחד שכביכול הפסקת אש, וקול שני של טרור. אסור לתת לחמאס לדבר איתנו בשני קולות".

השר בן גביר בזירת הפיגוע // צילום: יוני ריקנר

שגריר ארה"ב בישראל ג’ק לו: "‏פיגוע מתועב בירושלים הבוקר. אנו מגנים באופן חד משמעי אלימות אכזרית שכזו. מחשבותיי עם משפחות הקורבנות ואני מנחמת את כל הנפגעים".

השתתפה בהכנת הידיעה: דנה בן שמעון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר