הפסקת האש הופרה: שלושה מטענים הופעלו בעזה - כמה לוחמים נפצעו באורח קל

לראשונה מאז ההפוגה - ירי ומטענים על כוחות צה"ל בעזה • כמה חיילים נפצעו קל אחרי שהשיבו באש • דובר חמאס: "ישראל הפרה את תנאי הפסקת האש בצפון הרצועה"

מחנה שאטי בצפון הרצועה. צילום: רשתות ערביות

צה"ל אישר כי היום (שלישי) הופעלו שלושה מטענים בשני מקרים שונים בצפון הרצועה בסמוך לכוחות צה"ל, בניגוד להסכמות ההפוגה. באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח. כתוצאה מכך, כמה לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים הגיבו בירי לעבר מקורות הירי. בשני המקרים, כוחות צה״ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים.

ב"גאזה ריפורט" דיווחו: "גדודי אל-קאסאם פוצצו מטען חבלה בצפון עזה. למרות שמדובר בדיווחים ראשוניים, זה יכול לסמן את האירוע החמור ביותר עד כה". בנוסף דווח כי מטוסי קרב הופעלו מעל צפון הרצועה.

הרמטכ"ל על המחדל באמ"ן: "יהיו תחקירים נוקבים ועמוקים אחרי המלחמה, לא נכון לעסוק בכך עכשיו" // צילום: דוד כהן, ג'יני

דובר הזרוע הצבאית בחמאס, אבו עוביידה, הצהיר כי "כתוצאה להפרה ברורה מצד ישראל של הסכם ההודנה בצפון הרצועה היום, התרחשו חיכוכים בשטח והלוחמים שלנו פעלו מול ההפרה הזו. אנחנו מחויבים להודנה וקוראים למתווכים ללחוץ על הכיבוש להיות מחויב לכל התנאים בשטח ובמרחב האווירי".

בחמאס טענו כי התרחשו היתקלויות בשטח בעקבות הפרה של ישראל והם מחויבים להסכם ההפוגה כל עוד ישראל מחויבת לה. כמו כן הם קראו למתווכים ללחוץ על ישראל לכבד את כלל התנאים בקרקע ובאוויר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר