המשטרה פתחה בחקירה נגד בכיר בפת"ח ששיבח את חמאס: "יודעים לסיים את העבודה"

בראיון לערוץ אל-מידאן אמר עבאס זכי על הטבח ב-7 באוקטובר: "אנו מודים לגדודי עז אלדין אלקסם" • ארגון עורי ישראל פנה בתלונה למשטרה, ובעקבות כך נפתחה חקירה • ח"כ לשעבר אביחי בוארון: "ההתבטאויות הקשות - הוכחה שאין הבדל בין הרשות הפלשתינית לחמאס"

מחבלי חמאס בעזה. צילום: Getty Images

משטרת ישראל פתחה בחקירה נגד בכיר בפת"ח, עבאס זכי, שהודה לחמאס על מעשיהם המזעזעים ב-7 באוקטובר באזרחי ישראל: "יודעים לסיים את העבודה"

החקירה מגיעה לאור פנייה של יוזמת עורי ישראל למפקד המחוז, נצ"מ יוסי גלון, בעקבות תמיכה שהביע זכי בטבח בדרום וכן הזדהות איתם. בתלונה שהגיש עו"ד חג'בי בנושא עבור עורי ישראל, הם טענו כי מדובר באמירות חמורות בזמן רגיל, אך במיוחד בתקופה שבה מדינת ישראל נמצאת תחת מלחמה רב חזיתית.

במהלך ראיון לערוץ הלבנוני אל-מידאן, אמר זכי, פוליטיקאי פלשתיני שמתגורר בנפת חברון, אחרי ה-7 באוקטובר הייתה התעוררות פלסטינית. "אנו מודים לגדודי עז אלדין אלקסאם על ההכנות הללו. ברגע שהם יוצאים לדרך, הם יודעים לסיים את העבודה, מבלי לוותר על המטרות שלנו - להפסיק הלחימה, הסרת המצור, החלפת שבויים וכן נסיגה ישראלית מוחלטת מהגדה המערבית והקמת מדינה פלשתינית".

עו"ד חג'בי כתב בבקשתו לפתוח בחקירה נגד הבכיר הפלשתיני כי זו לא הפעם הראשונה שבה הוא מתבטא בעד טרור ורצח יהודים. במסגרת נאום שנשא מוקדם יותר השנה, שפורסם אף הוא בתקשורת הפלשתינית, אמר זכי כי לישראלים יש בחירה, או לעזוב דרך הים או לשוט בים של דם. במסגרת אותו הנאום הוא אף שיבח מחבלים שבצעו פעולות טרור נגד יהודים ואזרחי מדינת ישראל. כמו כן, בנאום בשנה שעברה בטקס לציון 54 שנים לחזית הערבית הפלסטינית, שיבח זכי נער בן 19 שדקר למוות שני ישראלים.

ב-2019 אף העניק זכי אות הוקרה למחבל שביצע פיגוע דקירה וירי באזור אריאל שבו נרצח הרב אחיעד אטינגר הי"ד וכן סמ"ר גל קיידאן הי"ד. בעבר השתתף זכי גם בעצרת חמאס ששודרה באל-ג'זירה, ובמהלך העצרת הוא הצדיע לגדודי אל-קסאם ואמר "כל מי שנושא נשק למען פלשתין קדוש לנו". בראיון לרשת אל-מנאר של חיזבאללה הוא הודה "אף אחד מאיתנו, במיוחד בפת"ח, לא שלל את האפשרויות הצבאיות".

ח"כ לשעבר אביחי בוארון, צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

במכתבו לניצב משנה יוסי גולן כתב עו"ד חג'בי כי באמירותיו של זכי יש חשד לביצוע עבירות בניגוד לחוק הטרור, או לכל הפחות לחוק המאבק בטרור, פשע שהעונש בצידו הוא מעל שלוש שנים. "דומה כי הדוגמאות שהובאו לעיל הנשענות על נאומים בהם רואים את זכי אומר את הדברים מקימות את הטעם למעצר זכי ולפתיחת חקירה נגדו. אמירותיו של זכי חמורות בזמן "רגיל" וביתר שאת בתקופה בה נמצאת מדינת ישראל. הסתה ותמיכה בטרור מביאים באופן ישיר לכדי ביצוע פיגועי טרור חמורים".

"לפרק את הרשות הפלשתינית"

לאחרונה פנו לחג'בי אנשי משטרת חברון ומסרו לו כי הם פתחו בחקירה בעניין. ל"ישראל היום" מסרה משטרת ישראל כי "במשטרה הוגשה תלונה והיא נבחנת בימים אלו". עו"ד אביחי חג'בי מסר בתגובה: "במסגרת שינוי הדיסקט הנטען שחל במדינתנו, טוב שמשטרת ישראל פתחה בחקירה נגד מהלל המחבלים זכי. יש לעצור אותו ולהשליך אותו לתקופה ארוכה לכלא. תלונה זו היא נייר הלקמוס של משטרת ישראל באשר לשינוי בהתנהלות".

מאחורי הפנייה עומד ארגון עורי ישראל, תנועה שקוראת לפרק את הרשות הפלשתינית "שפועלת במגוון דרכים לקידום פגיעה במדינת ישראל וביהודים". בתנועה חברים בין היתר ארגון רגבים, ארגון לביא, ח"כ לשעבר אביחי בוארון, עו"ד יוסי בן ברוך ועוד.

חבר הכנסת לשעבר אביחי בוארון, ממייסדי היוזמה, אומר כי "ההתבטאויות הקשות של עבאס זכי הן עוד הוכחה נוספת לכך שאין שום הבדל בין הרשות הפלשתינית לבין החמאס. מדובר בארגון טרור פלסטיני שלא רק מעודד את הטרור, כפי שידענו כל השנים, אלא שבכיריו מעודדים את ההמון ולהילחם בנו. אסור לנו לעצום את העיניים לנוכח הפעילות של הרשות, אלא עלינו להתעשת לפני האסון שיכול להגיע חלילה בכל רגע.

"על מדינת ישראל לפרק את הרשות הפלשתינית, לסיים את 'השלטון' שלה ביהודה ושומרון, ולהעמיד לדין את אנשיה בגין תמיכה בטרור, וההחלטה של המשטרה לפתוח בחקירה נגדו צריכה להיות הצעד הראשון בדרך לשם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר