מנהרה, רימונים בבניין ה-MRI ואמל"ח באגף הלב - צה"ל מציג: כך פועל חמאס מתוך שיפא

בתיעוד מיוחד שנחשף הערב, צה"ל ושב"כ מציגים מנהרת טרור באורך של כ-55 מטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לבית החולים שיפא • פיר המנהרה, אשר גרם מדרגות עמוק מוביל לפתחו, מכיל אמצעי הגנה שונים לרבות דלת הדף וחרך ירי • בנוסף איתר צה"ל במקום אופנועים שייתכן שעליהם יצאו המחבלים לטבח ב-7.10 ורכב מסוג טויוטה מוכן ומאובזר עם אמל"ח

צה"ל והשב"כ חושפים את האמת בשיפא: פיר מנהרה ורכב מלא באמל"ח // דובר צה"ל

בית החולים שיפא בעזה, הפך למוקד לחימה ולסמל, הן עבור החמאס שמשתמש בפשיטת צה"ל לצרכיו התדמיתיים בעולם, והן עבור צה"ל שחושף מדי יום מאז תחילת התמרון הקרקעי את השימוש הציני שעושה ארגון הטרור במוסד שאמור לטפל בחולים אך משמש במסווה למטה מבצעי עבור המחבלים. 

בתיעוד מיוחד שנחשף הערב (ראשון), צה"ל ושב"כ מציגים את מנהרת הטרור שנבנתה מתחת לבית החולים שיפא. כוחות צה״ל בפיקוד אוגדה 36 ובהשתתפות כוחות מיוחדים מיחידות שלדג, יהל״ם ועוקץ, חשפו בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תוואי מנהרת טרור באורך של כ-55 מטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לבית החולים שיפא.

העברת מזון ומים לבית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל
בית חולים שיפא, צילום: רויטרס
כוחות צה"ל בתוך בית החולים שיפא, צילום: דובר צה"ל
אמצעי לחימה שנתפסו בתוך בית החולים שיפא, היום, צילום: דובר צה"ל

פיר המנהרה, אשר גרם מדרגות עמוק מוביל לפתחו, מכיל אמצעי הגנה שונים לרבות דלת הדף וחרך ירי. דלת מסוג זה משמשת את ארגון הטרור חמאס לחסימת יכולת הכניסה של כוחות הצבא למפקדות ונכסי תת הקרקע של הארגון. הפיר אותר בשטח בית החולים מתחת לסככה, בה היה גם רכב ועליו אמצעי לחימה רבים הכוללים RPG, מטענים, נשקי קלצ’ניקוב ועוד.

במישור הטקטי, צה"ל לא נכנס אל שיפא מהכניסה הראשית אלא פרץ את החומה ההיקפית של בית החולים וכך חדר למתחם. בעת הפעילות חשפו הכוחות את פיר המנהרה בסככה - מנהרה שבאמצעותה אפשר לנהל גדוד של חמאס.

בחמאס מטשטשים ראיות

בצה"ל מעריכים, כי בחמאס נערכו מראש לאפשרות חשיפת הפיר ולכן אטמו את פתח הפיר. רכב דחפור צה"לי מסוג D-9 כבד חשף את הפיר שבו ספירלה של מדרגות שיורדות למטה.

בצבא מציינים כי ההיגיון של החמאס בשיפא הוא לאו דווקא כמקום מסתור לבכיריו, אלא נועד למטרות ניהול לחימה. בתי החולים משמשים כמקום מסתור לפעילים, מקום לאחסון אמל"ח, שטח לחפירת מנהרות ומקום להחזקת חטופים. מבחינת צה"ל ולאור העובדות הברורות בשטח הצפי הוא להמשך פעילות אינטנסיבית של הצבא באזור שיפא עד להשמדת המנהרות.

בנוסף פרסם צה"ל תצלומי אוויר של בית החולים, לצד מיקומי תשתיות הטרור שנמצאו, ובניהן מטעני נפץ במחלקת הפיזיותרפיה, חדר חקירות במחלקת הלב, אמצעי לחימה ומודיעין במתחם ה-MRI ופיר המנהרה שאותר סמוך לבניין הקטארי של בית החולים.

תצלומי אוויר, צילום: דובר צה"ל
תצלומי אוויר, צילום: דובר צה"ל
תצלומי אוויר, צילום: דובר צה"ל
תצלומי אוויר, צילום: דובר צה"ל

הממצאים מוכיחים מעל כל ספק שבניינים במתחם בית החולים משמשים כתשתית לארגון הטרור חמאס, לפעילות טרור. זו הוכחה נוספת לדרך שבה ארגון הטרור משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי המכסה על פעילותו.

בתי החולים בעזה משמשים כמעין "כיפת ברזל" עבור המג"דים והמ"פים של חמאס שמנהלים את הלחימה מתוכם תוך שימוש במערך המנהרות המסועף ובאמצעי לחימה.

כך למשל, בבניין ה-MRI איתר צה"ל אמל"ח שכלל רימונים, ווסטים, אפודי נפץ ונשק. במחלקת הלב של בית החולים נמצא מחסן עם אמצעי לחימה, ובמחלקת הפיזיותרפיה נמצא גם כן אמל"ח.

בנוסף איתר צה"ל במקום אופנועים שייתכן שעליהם יצאו המחבלים לטבח ב-7.10 ורכב מסוג טויוטה מוכן ומאובזר עם אמל"ח - בדיוק באותו הנוהל של 7.10 - שהיה מוכן גם הוא לצאת לטבח. בצבא מעריכים כי ייתכן שחלק מהמחבלים יצאו לטבח משיפא. עוד אומרים בצה"ל, כי במשך כמה שבועות חמאס עוסק בהעלמת ראיות מפלילות מהשטח. 

בתום מספר ימי לחימה, בצה"ל מעדכנים כי אף לוחם צה"ל לא נפגע בפעולה בשיפא וכמו כן גם לא נפגע אף אזרח עזתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר