אמו של החייל שנפל בפיגוע בי-ם: "אברהם היה ילד טוב, האובדן שלו קשה לי מאוד"

הותר לפרסום: לוחם המעברים אברהם פטנה נהרג בפיגוע שאירוע בשעות הבוקר במחסום המנהרות בירושלים • לווייתו תיערך מחר • אמו סיפרה: "אני מאוד שמחה שהוא הציל הרבה אנשים, אך הייתי שמחה מאוד אילו היה ניצל בסופו של דבר"

זירת הפיגוע // צילום: דוברות מבצעי מד"א, ציפי שליסל/TPS

אברהם פטנה, בן 20 מחיפה, הוא החייל שנהרג הבוקר (חמישי) בפיגוע הקשה שאירע במחסום המנהרות בירושלים. פטנה, לוחם בגדוד ארז של המשטרה הצבאית, נפצע תחילה באורח אנוש ובהמשך מת מפצעיו בבית החולים.

אמו של לוחם המעברים שנפל בפיגוע: "אברהם היה ילד טוב, האובדן שלו קשה לי מאוד"// מישל דוט קום

כזכור, שלושה מחבלים מחברון הגיעו בשעות הבוקר למחסום העמוס הסמוך לבירה עם נשק רב והחלו לירות לעבר החיילים והלוחמים במחסום. מלבד פטנה, נפצעו עוד ארבעה אנשים, ושלושת המחבלים חוסלו.

אברהם פטנה, צילום: רשתות חברתיות

רב"ט אברהם פטנה, נולד לאיילנש ואווקה וגדל בטירת הכרמל. הוא סיים את לימודיו בבית הספר עירוני א' בחיפה, ואת הטירונות סיים כחניך למופת. לווייתו תיערך מחר. 

אמו של רב"ט אברהם פטנה, צילום: מישל דוט קום

משפחתו סיפרה שאברהם זיהה ראשון את החולייה וחתר למגע. לטענת מפקדיו הוא מנע פיגוע גדול הרבה יותר בתוך ירושלים. "הוא הציל את ירושלים", אמרו המפקדים לאמו שגידלה אותו יחד עם אביו החורג באבי זגאייה. אברהם הותיר אחריו אח בן 19 ושתי אחיות בנות 6 ו-4.

אמו סיפרה עליו בשבעה: "אני מאוד שמחה שהוא הציל הרבה אנשים אך הייתי שמחה מאוד אילו היה ניצל בסופו של דבר. אברהם היה ילד טוב מאוד, הוא עזר לי בכל. האובדן שלו קשה לי מאוד". עוד סיפרה אמו כי "אברהם אהב מאוד את עולם המחשוב ורצה לעסוק בתחום אחרי הצבא".  

לפי המשטרה, בזירת הפיגוע נתפסו שני נשקים מסוג M-16, 2 אקדחים, מאות כדורים לנשק, כ-10 מחסניות מלאות כדורים, 2 גרזנים ולבוש דמוי מדי צה"ל. המחבלים הם עבד אלקאדר עבד אללה אבד אלקאדר קואסמה, בן 26, מחברון; חסן מאמון מוחמד חסן קפישה, בן 28 מחברון, ונצר אללה עבד אלעפו עבד אלפתאח קואסמי, בן 17 מדורא.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לזירת הפיגוע, וסיפר כי הנשק הרב שנמצא אצל המחבלים "מעיד כי הם התכוונו לבצע פיגוע בהיקפים אחרים לגמרי במקום אחר, ורק הערנות של השוטרים ואנשי המחסום הביאו לחיסולם. אין ספק שהייתה פה כוונה לבצע טבח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר