ראשי הרשויות בצפון נפגשו עם רה"מ: "המסר שלא נחזור כל עוד רדואן על הגדר - עבר"

ראש הממשלה קיים היום מפגש עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון • "אנחנו מחוייבים להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל, הן בדרום והן בצפון, וכך גם נעשה", אמר בסיום • ראשי הרשויות מסרו כי "נתניהו רשם לעצמו נקודות שהעלינו לגבי הטיפול ברשויות ובתושבים, ואמר שהצוותים יתחילו לעבוד בנושא"

"אנחנו מחוייבים להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל - הן בדרום והן בצפון", נתניהו בפגישה עם ראשי הרשויות בצפון // עומר מירון/לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון, בחמ"ל רגבה שבמועצה אזורית מטה אשר. ראש הממשלה שמע מראשי הרשויות על הצורך ההכרחי בהמשך יישום התכנית ותקצוב המיגון לצפון.

ראשי הרשויות קראו לראש הממשלה להמשיך בלחימה ולא להרפות עד להשלמת המשימה - השבת החטופים, ביטחון ליישובי קו העימות - ביטחון אישי לצד ביטחון כלכלי. בתום הפגישה הצטלם ראש הממשלה עם ראשי הרשויות על רקע תמונות החטופים בתקווה להשבתם במהרה.

"אני לא מציע לחיזבאללה לנסות את מדינת ישראל, זאת תהיה טעות חייהם". נתניהו בפגישה עם ראשי הרשויות בצפון, היום, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

"אני פה אחרי פגישה מצוינת, מעמיקה, רצינית ונוקבת עם ראשי הרשויות בצפון, כאן, במושב רגבה. יש כאן עמידה איתנה שלהם ושל התושבים, שעוברים ימים קשים, אבל עוברים את זה יחד. אני חייב להגיד שהעמידה הזו היא חלק אינטגרלי מהמאמץ שלנו כדי להשיג את יעדי המלחמה", אמר נתניהו בתום הפגישה.

"יש לנו משנה סדורה: היעד שלנו הוא קודם כל ניצחון מוחלט על חמאס בדרום והשבת חטופינו. הדבר השני, הוא כמובן להבטיח שביום שאחרי לא חוזר החמאס, לא חוזר משהו דמוי חמאס - גם את זה נבטיח. הדבר השלישי, ולא פחות חשוב, הוא לטפל כאן בגזרת הצפון", הוא הוסיף.

נתניהו הגיב על התחממות הגזרה הצפונית: "בגזרת הצפון כרגע יש חילופי מהלומות קשים. אנחנו מכים בחיזבאללה, אבל ההנחייה שלי לצה''ל היא להיערך לכל תרחיש. אני לא מציע לחיזבאללה לנסות את מדינת ישראל - זאת תהיה טעות חייהם. אנחנו מחוייבים להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל - הן בדרום והן בצפון. כך גם נעשה. אני מודה לכם חברים יקרים על העמידה הפנטסטית שלכם".

נתניהו על רקע קיר תמונות החטופים, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

לראשי הרשויות שנכחו בפגישה היה חשוב כי ראש הממשלה יקבל את המסר הברור כי התושבים לא ישובו כל עוד לא מובטח ביטחון בשטח: "לא באנו עם ציפיות אז לא יצאנו מאוכזבים. נתניהו לא פרס בפנינו את התכניות הצבאיות. וגם לא ציפינו שיעשה את זה. אבל הוא הבין את המסר שתושבי הצפון לא יחזרו, ואנחנו לא נחזיר אותם, כל עוד רדואן על הגדרות. והוא הבטיח שהוא יטפל בזה. הוא רשם לעצמו נקודות שהעלינו לגבי הטיפול ברשויות ובתושבים ואמר שהצוותים יתחילו לעבוד בנושא".

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "ברור לי שראש הממשלה יוצא מכאן מחוזק שיש פה רוח לחימה של ממש במטרה לאומית להשיב את הביטחון הממשי של תושבינו מתוך ידיעה כי עם השבת הבטחון, מפה רק נצמח, זאת לצד צורך לתת מענים מיידים לקו העימות ותושביו במגוון הסוגיות הדחופות שהעלינו בפניו".

ראש הממשלה בנימין נתניהויחד עם פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון, היום, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף ביקש להעביר תקציבים תוך מתן אמון ברשויות: "אם אנחנו רוצים שהרשויות יתנו אמון במדינה, אנחנו צריכים לתת בהם את האמון, ולכן צריך להעביר להם תקציבים מהירים וגמישים ולתת להם לנהל את התקציב, ולא להכתיב להם מה לעשות ואיך, כי הם יודעים הכי טוב איך לנהל את התקציב שלהם ומכירים את הבעיות ואת האתגרים. הם יידעו לפתור הכי טוב את הבעיות".

לפגישת ראש הממשלה הצטרפו שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, ר' הסגל צחי ברוורמן, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, סמנכ"לית פנים, תכנון ופיתוח הדס שון. לוי ונציגי פיקוד העורף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר