דובר צה"ל: "סימנים מעידים לכך שחמאס החזיק חטופים בבית חולים רנטיסי - נמצא בקבוק של תינוק"

תא"ל דניאל הגרי הציג סימנים לשהייתם של חטופים ישראלים במנהרה, בהם חיתולים שייתכן ששימשו תינוק חטוף ישראלי • עוד הוצג כיצד מקשרות המנהרות שבנה חמאס מתחת לבתי חולים ומתחת לבתי הספר ומשמשות את חמאס לצרכי טרור

דובר צה"ל תא"ל הגרי מתעד את פשיטת שייטת 13 וחטיבה 401 על בית החולים "רנתיסי" // דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי קיים הערב (שני) הצהרה מיוחדת לתקשורת בנושא חשיפת תשתית הטרור על ידי שייטת 13 בבית החולים רנתיסי. לצד ההצרה, דובר צה"ל פרסם סרטון מתוך רצועת עזה שבו הסביר איך ארגון הטרור מתבסס מתחת לבתי החולים ובתי הספר - ופועלים שם לצורך טרור.

דובר צה"ל: "יש לנו סימנים שבביה"ח רנתיסי שהו חטופים" // דובר צה"ל

בתיעוד שהציג, הגרי הראה בעצמו את הממצאים מבית החולים ברצועת עזה. "חזרתי מעזה, מבית החולים לילדים רנתיסי, לשם התלוו אלינו כתבים", אמר.

"שיער של חטופה, בקבוקי תינוקות וטיטולים"

"זו הוכחה לכך שחמאס משתמש בבתי החולים כחלק מהלחימה שלו". בנוסף אמר הגרי: "יש לנו חשד וסימנים שמעידים על כך שנמצאו בבית החולים 'רנתיסי' חלק מהחטופים לזמן מסוים".

בקבוק התינוק הישראלי בבית החולים רנתיסי בעזה, צילום: דובר צה"ל

הגרי ציין כי נמצאו סימנים מעידים לכך שחמאס החזיק במקום חטופים. הגרי הציג את מנהרות הטרור בבית החולים: "חמאס יצר מקום מנותק משאר בית החולים. באחד החדרים אותרו נשקים, ומרתף שאמור לשמש מקלט לילדים - הוא בעצם מחסן נשק של חמאס. יש שם חומרי נפץ שעלולים לגרום נזק לכל הסובבים".

"כוחות חי"ר ושריון ממשיכים בפשיטות צבאיות בלב שאטי", קרא תת-אלוף הגרי. "כוחותינו הגיעו לבית החולים רנתיסי, במבצע חשפנו את תשתית הטרור בבית החולים, והוכחנו שחמאס מחזיק נשק בבית החולים".

 

הממצאים בביה"ח לילדים בעזה, שם הוחזקו חטופים, צילום: דובר צה"ל

"בנוסף, יש לנו חשד וסימנים שבמקום שהו חלק מהחטופים הישראלים בבית החולים רנתיסי, וזה נמצא כעת בחקירה יודעים את זה על בסיס מודיעין שלנו שמאמת את זה".

חמאס הפך מרחב מוגן לילדים למחסן תחמושת

"ישראל עזרה להנהלת בית החולים כדי לפנות את החולים למקום בטוח", הוסיף, "אתמול בית החולים הודיע לנו ש-18 החולים הראשונים בבית החולים רנתיסי פונו למקום בטוח, המלחמה שלנו היא נגד חמאס ולא נגד תושבי עזה".

"יש מנהרה סמוך לבית הספר וסמוך למרפסת, הראנו עם צוותי ההנדסה שלנו את הכניסה למנהרה, שנחפרה סמוך לבית החולים וסמוך לבית הספר. הם בנו את המנהרה במיוחד סמוך למקומות האלה. מתוך המנהרה יוצא קו זרם שמתחזק את המנהרה, רואים סולם ירידה של 20 מ' כלפי מטה והרובוט שלנו מצא דלק".

פיר מתחת לבית החולים רנתיסי, צילום: דובר צה"ל

הגרי הדגיש כי "כל זה קורה סמוך לביה"ח לילדים רנתיסי. בית חולים שאמור לטפל בילדים חולי סרטן, ואנו רואים את תשתית הטרור שנמצאת שם בסמוך".

"כמות חומרי הנפץ שנמצאה בבית חולים מהווה סיכון רציני לכל מי שמתאשפז שם. מצאנו שם אופנוע שאנחנו מאמינים שהחטופים הובאו לשם רכובים על גביו. אנחנו מאמינים כי חטופים הוחזקו במנהרה. מצאנו כיסא ועליו חבלים קשורים, בקבוק תינוק ועלון של ארגון הבריאות העולמי", אמר תא"ל הגרי בהצהרתו.

"חושב על החטופים, הקשישים והילדים"

"הם בנו שירותים מאולתרים ומטבח מאולתר גם כן, שאנחנו מאמינים ששימש את המחבלים בין היתר עבור החזקת החטופים", הוסיף. "הם שמו וילון, לא כדי לחסום את השמש אלא כדי לצלם סרטונים באופן דיסקרטי. מצאנו גם טבלת יאוש על הקיר".

כלי נשק ותחמושת שנמצא בבית החולים רנתיסי, צילום: דובר צה"ל

"כשהייתי שם חשבתי על החטופים, הקשישים והילדים. חמאס עושה בהם שימוש אזרחי כמגנים אנושיים. מדובר בפשעי מלחמה והעולם צריך לדעת. אסור לעולם לשכוח את הפשעים. אנחנו נשחרר את החטופים מעזה ונשחרר את עזה מחמאס, למען אזרחי ישראל וכן תושבי עזה".

עוד ציין דובר צה"ל כי "במרתף ביה"ח רנתיסי חמאס יצר מתחם שמנותק משאר בית החולים. שם יש המון תחמושת, רימונים, RPG. זה אמור להיות מקום מסתור לילדים אבל הוא משמש למקום שבו מאוחסנת תחמושת נגד ישראלים, בונקר. יש כאן אמצעי לוחמה שמסכנים את שלום החולים בביה"ח. חמאס הפך מרחב מוגן לילדים בביה"ח למחסן תחמושת, וסיכן את שלום החולים".

"זה לא בית החולים היחיד שבו הם משתמשים בו בעזה, זה פשע נגד האנושות", ציין. "הכסף שהושקע בבית החולים עוזר לחמאס במאמץ המלחמתי שלו. אנחנו משתדלים לתת לעזתים מעבר דרומה, אבל בתי החולים משמשים את חמאס, ופשעים נגד אנושות מופנים כלפי אזרחי ישראל מצד רצועת עזה על ידי חמאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר