חיסול דרגים פיקודיים, סיכול תשתיות טרור ופגיעה בכשירות המבצעית של חמאס: ההתקדמות השיטתית של צה"ל ברצועת עזה

הכוחות בתוך רצועת עזה, בהכוונת המודיעין, פועלים לחיסול פעילי ארגון הטרור ומפקדיו • שני גדודים שנפגעו באופן משמעותי הם גדוד "שאטי" וגדוד "דארג' תפאח", שאיבדו מפקדות מרכזיות, דרג פיקודי בכיר ויותר מ-200 מחבלים בכל גדוד

חיילי צה"ל פועלים ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

מאז השבעה באוקטובר, פועל צה"ל, בהכוונת המודיעין, לחיסול פעילי ארגון הטרור הרצחני חמאס ומפקדיו בדרכי השטח, זוטרים ובכירים כאחד. בצה"ל עקבו בשנים האחרונות אחר התפתחות העיר התת-קרקעית, בה חמאס השקיע מיליארדים, וכעת מתמקדים בחיסולה. בנוסף, בעדיפות עליונה נמצא טיפול ביחידת הקומנדו של חמאס, הנוחב'ה, שהובילו את הטבח בשבת השחורה.

הפריסה הארגונית של חמאס ברצועת עזה ומבנה הכוחות (אילוסטרציה) // דובר צה"ל

עד כה, אומרים בצה"ל, חמאס ספג פגיעה משמעותית בשדרת הפיקוד, בפיקוד הזוטר, באמצעי לחימה ובאמצעי המודיעין שלו.

ארגון הטרור מנה ערב הלחימה כ-30,000 מחבלים בשטח רצועת עזה, המחולקים לחמש חטיבות מרחביות, 24 גדודים ולכ-140 פלוגות. בכל חטיבה מיומנויות צבאיות הכוללות נ״ט, צליפה והנדסה, ובנוסף פועלים מערך אווירי, ימי ופעילי תעשייה ומסחר. בנוסף, בגזרת כל גדוד מספר מעוזים ומוצבים צבאיים אשר משמשים את מחבלי הארגון.

צה"ל מפרק את מערך ההגנה

הפגיעה בגדודים פירקה את מערך ההגנה של האויב פירקנו חלק משמעותי מהמערכת היריבה. גם במקרים בהם החליפו את מי שמאייש את התפקידים הבכירים, מדובר באנשים שלא מצליחים לתפקד באותה צורה אפקטיבית.

צה״ל ממשיך לסכל ולפגוע בגדודי ארגון הטרור חמאס. צפון הרצועה, צילום: דובר צה"ל

צה״ל את לחימת כוחותיו הקרקעיים בצפון רצועת עזה, במסגרתה לוחמים כוחות היבשה של צה״ל במרחבים של מספר גדודים של ארגון הטרור.

הגדודים, אומרים בצה"ל, סופגים פגיעה משמעותית בכשירותם המבצעית ולמעשה המסגרות הצבאיות של חמאס בצפון הרצועה חדלו מלפעול כמסגרות מאורגנות. דוגמאות בולטות לשני גדודים שכשירותם נפגעה באופן משמעותי הם גדוד "שאטי" וגדוד "דארג' תפאח".

נציין כי גדוד בחמאס הוא מסגרת להגנה על תא שטח רחב. גדוד בדרך כלל מונה כ-1,000 לוחמים ופרוס על כל הרצועה. הגדוד הוא עוצבת היסוד בהגנה בכל שטח הרצועה. המ"פ הוא גורם מאוד משמעותי שמסנכרן את הלחימה.

ארגון הטרור מנה ערב הלחימה כ-30,000 מחבלים בשטח רצועת עזה. פריסת הכוחות בצפון הרצועה,

נוסיף כי בגדודים יש אחראי לכל תחום, בתוך כך הכוונת תמ"ס לתוך שטח ישראל, הכוונת תמ"ס מעל כוחות צה"ל בשטח הרצועה בעומק, כמו גם במעטפת.

הגדוד שפעל לביצוע הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר

גדוד "שאטי", בחטיבת העיר עזה, שמחבליו פעלו לביצוע הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר, ואשר באחריותו מפקדות מרכזיות כמו בית החולים שיפאא' (המשמש כמפקדה פעילה של חמאס בשטח הרצועה) נפגע בצורה קשה.

גדוד 'שאטי' בחטיבת העיר עזה, שמחבליו פעלו לביצוע הטבח הרצחני ב-7.10, נפגע בצורה קשה,

במגוון פעילויות של לוחמי צה"ל נפגעו באופן משמעותי תשתיות התת קרקעיים של הגדוד, חוסלו מפקדים וכ-200 מחבלים זוטרים. בתוך כך, עם חיסול המג"ד של הגדוד, נפגעה היכולת להוציא פעולות מסונכרנות באופן אפקטיבי, כמו גם התקשורת ואספקת האמל"ח.

פגיעה משמעותית בגדוד "דארג' תפאח"

גדוד "דראג' תפאח", הנמצא באחריות חטיבת העיר עזה של החמאס, נפגע משמעותית גם הוא במהלך הלחימה. כלל הדרג הפיקודי חוסל ואיתם גם כ-260 מחבלים נוספים, דבר שהביא לפגיעה משמעותית ביכולותיו וכן השתלטו על מעוזי ומוצבי הגדוד.

גדוד 'דראג' תפאח' הנמצא באחריות חטיבת העיר עזה, נפגע משמעותית במהלך הלחימה, צילום: דובר צה"ל

אוגדת עוצבת הפלדה לוחמת בצפון הרצועה בשטחים הפתוחים בהם נערכה עיקר ההגנה של חמאס, שהצליחה פחות מהמתוכנן. 

בצה"ל מציינים כי לפחות עשרה גדודים נפגעו באופן משמעותי. נכון לרגע זה, צה"ל לא פועל בדרום הרצועה, אך הכוחות פועלים במרחב הגדר בכל היקף הרצועה ובעומק העיר עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר