חתימת הסכם מכירת "קלע דוד" לפינלנד \ קרדיט: דוברות משרד הביטחון

נחתמה עסקת מכירת "קלע דוד" לפינלנד

בפגישה חגיגית במשרד הביטחון במעמד השגרירה המקומית, הנספח הצבאי ואנשי ביטחון נוספים, נחתמה סופית עסקת המכירה ההיסטורית של מערכת היירוט שמוערכת בכ-1.3 מיליארד שקלים

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אייל זמיר, חתם היום על חוזה היסטורי למכירת מערכת ההגנה האווירית "קלע דוד" לפינלנד בעלות של כ-1.3 מיליארד שקלים. ׳קלע דוד׳ הינה מהמערכות המתקדמות בעולם ליירוט טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל״טים. מערכת 'קלע דוד' הוכיחה יכולות ביצוע גבוהות מאוד במלחמה, במגוון תרחישים מאתגרים.

בפגישה שנערכה  במשרד הביטחון השתתפו שגרירת פינלנד בישראל, H.E Dr. Nina Nordstorm, הנספח הצבאי הפיני Col. Oula Asteljoki, מנכ״ל חברת רפאל, אלוף (מיל׳) יואב הר-אבן, ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, ראש מנהלת 'חומה', משה פתאל, ראש אגף הכספים במשרד הביטחון, רו"ח דקל כהן ובכירים נוספים.

חתימת הסכם מכירת "קלע דוד" לפינלנד, צילום: דוברות משרד הביטחון

פינלנד מחזיקה בצבא גדול שרובו המוחלט נשען על כוחות מילואים שמגויסים לפי קריאה ועוברים אימונים שגרתיים. האיום האסטרטגי העיקרי על ביטחונה של פינלנד הוא רוסיה, שהוכיחה בעבר כי היא מוכנה להתערב צבאית בנעשה בגבולותיהן של שכנותיה. רוסיה מחזיקה במגוון גדול של טילים בליסטיים וטילי שיוט ואין זה סוד שהלסינקי מתעניינת במערכות הגנה מפני טילים מכמה סוגים.

אלוף (במיל) יואב הר אבן, מנכ״ל רפאל: ״מערכת "קלע דוד" מבית רפאל היא חלק משמעותי במערך ההגנה הרב שכבתי של ישראל, המערכת מוכיחה עצמה במערכה הנוכחית כחיונית בהגנה על שמי המדינה ועל תושביה. אנו גאים על העסקה שנחתמה ליצוא המערכת לראשונה לחו"ל ומשקיעים חלק לא מבוטל מההכנסות מעסקאות ייצוא בתקציבי פיתוח ומו"פ עצמי, על מנת לספק למערכת הביטחון את היכולות המתקדמות ביותר ומכאן שהרווח הוא כפול ומכופל. רפאל תמשיך לפעול בגאווה לממש את ייעודה להיות נדבך משמעותי בביטחון המדינה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו