אלחנן קליין בן ה-30 חזר הביתה מהמילואים - ונרצח בפיגוע ירי בצפון השומרון

אלחנן קליין נרצח בפיגוע ירי בכביש בין שבי שומרון לעינב • רכב המחבלים ביצע עקיפה ותוך כדי ירה לעבר רכבו של קליין שהיה בדרכו חזרה הביתה ממילואים • קליין, אב לשלושה מהיישוב עינב, זכה בתעודת הצטיינות על חיסול מחבל לפני שנה

אלחנן קליין, שנרצח בפיגוע בצפון השומרון הבוקר. צילום: ללא קרדיט

אלחנן קליין, בן 29 מהיישוב עינב בשומרון נרצח הבוקר (חמישי) בפיגוע ירי בכביש בין שבי שומרון לעינב, סמוך לכפר בית ליד שבשומרון. רכב המחבלים ביצע עקיפה ותוך כדי ירה לעבר רכבו של קליין שהיה בדרכו חזרה הביתה ממילואים. קליין נפגע מהירי וכתוצאה מכך איבד שליטה ורכבו סטה והתהפך. רכב המחבלים המשיך בנסיעה וכעת כוחות רבים של צה״ל ומג״ב מבצעים סריקות במרחב ופורסים חסמים נרחבים במרחב.

אלחנן קליין שנהרג בפיגוע ירי בצפון השומרון, הוא הלוחם שניטרל פיגוע לפני שנה וחצי סמוך ליישוב בת-אל

אלחנן, אב לשלושה, זכה לפני שנה בתעודת הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש על חיסול מחבל. אלחנן גדל בישוב שדמות מחולה, אשתו מורה לספורט בבית ספר ישוב הר ברכה, בהריון עם בנם הרביעי.

"זמנם של המחבלים קצוב"

"רק שלשום דרשנו לסגור לתנועה את הכביש הזה משכם, שמוביל לכיוון עינב", אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן בתגובה על ההודעה המצערת. "אחרי יומיים של תחנונים, קיבלנו אחרי פיגוע ירי אחר שכבר היה כאן, חסימה לא מלאה ולא בידוק מלא. אנחנו משלמים כאן בדם".

אלחנן קליין עם משפחתו, צילום: באדיבות המשפחה

דובר צה"ל, שמסר הצהרה במקביל, התייחס לפיגוע ואמר כי "צה"ל עסוק מאוד בסיכול טרור ביהודה שומרון", וכי "כך יימשך גם בסוף השבוע". גורם צבאי מסר "חווינו פיגוע קשה מאוד, בפעילות סיכול רחבה מנענו עשרות אולי מאות פיגועים מתחילת הלחימה, לצערי את הפיגוע הזה לא הצלחנו. הזמן של המחבלים קצוב, נרדוף אותם ואת סייעניהם מהקרקע ומהאוויר ונבוא איתם חשבון".

אלחנן קליין, שנרצח בפיגוע בצפון השומרון הבוקר, צילום: ללא קרדיט

בהודעת הישוב שדמות מחולה נאמר "אנו מחבקים את משפחת קליין, את אשתו הילה ושלושת ילדיו. על מועד ומיקום הלוויה נודיע בהמשך. הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ".

בעקבות הפיגוע, אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "רק שלשום ביקשנו לסגור את הכביש משכם, ובשם ההכלה לא נענינו. חייבים להחליף דיסקט ביו"ש כמו בעזה. כולנו מבינים מהיום שמשפחתו של הרוצח תתחיל לקבל שכר מהרשות הפלשתינית הטרוריסטית, זה פרס על רצח יהודים".

הוא הוסיף: "כולנו מחזקים את לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון. אני אומר לממשלה – העם מאחוריכם כדי לתת מכה רצחנית, אבל בינתיים אנחנו סופגים מכה אחרי מכה. אלה אותם מחבלים נאצים נאלחים מחמאס, אך גם מפת"ח של הרשות הפלשתינית. המחבלים ביו"ש צריכים לקבל את אותו הטיפול שמקבלים החברים הנאצים שלהם בעזה. אנחנו לא מוכנים לשלם בדם, לא בעוטף עזה ולא ביהודה ושומרון".

אלחנן קליין מקבל תעודת הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש על חיסול מחבל שניסה לבצע פיגוע בצומת בית אל, צילום: 27 א'

מהישוב עינב נמסר: "בצער רב ובלב דואב התבשרנו הבוקר על הירצחו של חברינו היקר והאהוב אלחנן קליין הי"ד. במלחמה הקשה שעם ישראל מתמודד איתה, עינב איבדה אדם ענו, מאיר פנים, שמח, גיבור ומלא בנתינה שהשפיע בענב רבות על כל מי שהיה סביבו. הישוב ענב כולו אבל עם המשפחה על האובדן הנורא".

לפני שלושה ימים התרחש פיגוע ירי סמוך לזירת הפיגוע היום, שהסתיים ללא נפגעים. המחבל שביצע את הפיגוע הקודם הסגיר את עצמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר