הנרצח בפיגוע הירי בצפון השומרון: אלחנן קליין - אב לשלושה מהישוב עינב

לפי מגן דוד אדום, קליין נורה והתהפך עם רכבו בכביש 557 הסמוך לעינב שבשומרון • צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו: "הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם פציעות חודרות" • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "שלשום ביקשנו לסגור את הכביש משכם - ובשם ההכלה לא נענינו" • צה"ל פתח במרדף אחר המחבלים

זירת פיגוע הירי בסמוך לכפר בית ליד // צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הותר לפרסום: הנרצח בפיגוע הירי הבוקר (חמישי) בין שבי שומרון לעינב הוא אלחנן קליין בן ה-29, אב לשלושה שהיה בדרכו חזרה מהמילואים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים וחוסמים צירים במרחב. נבדק חשד אם המחברים נמלטו מהמקום באמצעות אופנוע.

לפי מגן דוד אדום, בשעה 10:06 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על ירי שבוצע לעבר רכב בכביש 557, הסמוך לכפר בית ליד. כתוצאה מהירי, הרכב התהפך.

זירת פיגוע הירי, היום,

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהגיעו לזירת הירי כדי לטפל בפצוע, שלו היו פציעות חודרות, נאלצו לקבוע את מותו במקום.

חובש בכיר במד"א שהגיע לזירת הפיגוע, בנצי לנדסברג, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בשיחים, בצד הכביש, רכב הפוך על הגג. נהג הרכב, גבר בשנות ה-30 לחייו, היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם פציעות חודרות. ביצענו בדיקות רפואיות, ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

כאמור, הנרצח בפיגוע הירי הבוקר בין שבי שומרון לעינב הוא אלחנן קליין אב לשלושה שהיה בדרכו חזרה מהמילואים. אלחנן (29) מהישוב עינב שבשומרון, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים בגילאים שנה עד חמש. אלחנן זכה רק לפני שנה בתעודת הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש על חיסול מחבל.

אלחנן - גדל בישוב שדמות מחולה, אשתו מורה לספורט בבית ספר ישוב הר ברכה, בהריון עם בנם הרביעי. היה לוחם בדרכו לישוב בחזרה ממילואים.

חיילים בשבי שומרון (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

בעקבות הפיגוע, אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "רק שלשום ביקשנו לסגור את הכביש משכם, ובשם ההכלה לא נענינו. חייבים להחליף דיסקט ביו"ש כמו בעזה. כולנו מבינים מהיום שמשפחתו של הרוצח תתחיל לקבל שכר מהרשות הפלשתינית הטרוריסטית, זה פרס על רצח יהודים".

הוא הוסיף: "כולנו מחזקים את לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון. אני אומר לממשלה – העם מאחוריכם כדי לתת מכה רצחנית, אבל בינתיים אנחנו סופגים מכה אחרי מכה. אלה אותם מחבלים נאצים נאלחים מחמאס, אך גם מפת"ח של הרשות הפלשתינית. המחבלים ביו"ש צריכים לקבל את אותו הטיפול שמקבלים החברים הנאצים שלהם בעזה. אנחנו לא מוכנים לשלם בדם, לא בעוטף עזה ולא ביהודה ושומרון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר