בפעולה לילית בלב שטח האויב, ללא נפגעים: פרטים חדשים על שחרור החיילת

בזכות עבודה מודיעינית מאומצת, אורי מגידיש חולצה בזכות שיתוף פעולה של שב"כ וצה"ל, שכוחותיהם נכנסו לרצועת עזה – וחילצו את החיילת ללא פגע • מצבה הבריאותי מוגדר טוב, והיא הספיקה להיפגש עם בני משפחתה

אורי מגידיש במדי צה"ל. צילום: דובר צה"ל

אורי מגידיש, שחולצה אמש (ראשון) בידי כוחות הביטחון מתוך רצועת עזה ללא פגע, חולצה בפעולה קרקעית בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן של שב"כ וצה"ל, כשגם המוסד תרם תרומה משמעותית למהלך, שהיה חלק ממאמץ מבצעי, מודיעיני ואזרחי.

לאחר שחרורה של התצפיתנית, שנחטפה ב-7 באוקטובר, היא נבדקה, ומצבה מוגדר טוב. בהמשך היא נפגשה עם הרמטכ"ל הלוי וראש השב"כ בר. בצה"ל מספרים כי המפקדים והלוחמים עשו ככל שביכולתם תוך שלקחו סיכונים גדולים למען המטרה, כשכל המעורבים ממשיכים לחשוב כיצד ניתן לחלץ את שאר החטופים.

רה"מ נתניהו על שחרור החיילת החטופה // צילום: לע"מ

בצה"ל לא מתכוונים לפרט כיצד שוחררה החיילת, וזאת במטרה להשאיר את כל האפשרויות פתוחות עבור שחרור 238 החטופים שנותרו ברצועה, שבכוונת הצבא לעשות את כל המאמצים על מנת להשיבם הביתה.

לאחר שחרורה של מגידיש, ששימשה כתצפיתנית במוצב בנחל עוז, היא עברה תחקור והועברה לביתה, שם נפגשה עם בני משפחתה הנרגשים והרמטכ"ל. למרות שמצבה הבריאותי מוגדר טוב, בכוונת הצבא לתחקר אם החיילת נפצעה.

מגידיש ובני משפחתה, לאחר ששוחררה משבי חמאס, צילום: דוברות שב"כ

עשרות מחבלים נהרגו הלילה

בצה"ל יודעים גם כי סרטון שלושת החטופות שחמאס פרסם היום נועד לבצע טרור פסיכולוגי בקרב אזרחי ישראל והחטופים. מכיוון שזו פעולה שארגון הטרור עשוי לחזור עליו בהמשך, בצה"ל רוצים שתושבי ישראל יידרשו לאורך רוח וגם שהעולם ידע ולא ישכח שחמאס – שמחזיק, בין היתר, גם תינוקות, נשים, זקנים ואנשים חולים – מבצע פשעים נגד האנושות.

בצה"ל ממשיכים להרחיב ולהעצים את הפעולה הקרקעית בטח הרצועה, ואף הוסיפו עוד כוחות לשם כך – חלקם עצרו ומייצרים פשיטות, חלקם עדיין נמצאים בתנועה, תוך כדי שהוא מבצע אש גדול מאוד, מהאוויר ומהים. התמרונים שצה"ל מבצע כחלק מהפעולה הקרקעית הורג מחבלים ומפרק תשתיות.

במהלך הלילה, בצה"ל תקפו כ-600 מטרות שונות ואף הרגו עשרות מחבלים. בצבא יודעים לא להיכנס למלכודות אלא להמשיך לנוע.

חיילים וטנקים בסמוך לרצועת עזה (ארכיון), צילום: אי.פי.איי.

מאות נעצרו

בתגובה לשיגורים הרבים שבוצעו אתמול מלבנון ומסוריה, צה"ל הגיב בתקיפת מטרות של חיזבאללה בלבנון וגם בתקיפה של חוליית מחבלים במדינה. בכל העת הזו, ישנה מוכנות גבוהה בצפון הארץ.

כמו כן, מתחילת המלחמה נעצרו באיו"ש 1,070 מחבלים, 700 מהם שייכים לחמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר