קרב בצפון: צה"ל תקף בשטח סוריה בתגובה לשיגורים לישראל; דיווחים על יירוט טיל בליסטי ששוגר מתימן

רקטות שוגרו לגליל המערבי, לקריית שמונה ולראש פינה - אין נפגעים • גלנט נפגש עם משפחות החטופים בקריה • לוחמי צה"ל חיסלו מספר מחבלים ומנעו חדירה במרחב ארז • אחרי מטח לאזור ראש פינה ותקריות בגבול - רקטה שוגרה לקריית שמונה ונפלה בבית בעיר • הרמטכ"ל בדרום: "אנחנו פוגעים חזק באויב - גם בכניסה פנימה" • מספר שיגורים זוהו משטח סוריה לעבר ישראל, כוחות צה"ל הגיבו באש לעבר מקורות הירי

פגיעה בבית בקריית שמונה.. צילום: 27 א'

היום ה-23 למלחמה: צה"ל המשיך בתקיפות הנרחבות בצפון רצועת עזה, בחמאס טוענים כי עד כה יש יותר מ-8,000 הרוגים בתקיפות צה"ל. דיווחים בסוריה על הפגזת ארטילריה של ישראל באזור קוניטרה. לאחר התקפה קרקעית נוספת, ישנם סימנים של חזרת האינטרנט ברצועה.

עדכונים שוטפים:

01:13: כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה הסורית מדווחים על תקיפה ישראלית באזור דרעא שבדרום סוריה. לפי הדיווחים התקיפה מתמקדת בעמדות של צבא אסד.

01:02: הירי נמשך - אזעקות בשדרות ובעוטף עזה.

00:59: הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות על ניסיון החדירה של המחבל מלבנון - שחוסל באזור חניתא.

00:23: כלי תקשורת פלשתיניים מדווחים על סדרת תקיפות באזור ביה"ח אלקודס (ירושלים) בצפון רצועת עזה.

23:55: מקורות פלשתיניים מדווחים על התקפת בית משפחת מושתא בעיר עזה, וכי יש עשרות הרוגים ופצועים במקום. רוחי מושתהא הוא אחד מחברי הלשכה המדינית בחמאס עזה. לא ידוע אם נפגע.

23:47: בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק הנמצא מחוץ לעזה: "ציפינו להרבה יותר מחיזבאללה ומהאחים שלנו בגדה - אנחנו המומים מהעמדה המעציבה של הרשות הפלשתינית ברמאללה".

23:35: דיווחים ראשוניים על שיגור טיל בליסטי מתימן שיורט מעל הים האדום.

23:03: דיווח ב-CNN: כוח התגובה המהירה של חיל הנחתים האמריקני נמצא בדרכו למזרח התיכון ויתמקם בקרוב מול חופי לבנון על ספינת המלחמה USS Bataan

22:56: חיזבאללה: נסראללה ינאם לראשונה מתחילת המלחמה בשישי הקרוב.

22:17: כלי טיס של צה״ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. בין המטרות שהותקפו, תשתיות להכוונת טרור ותשתיות צבאיות של הארגון.

צה״ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון // קרדיט: דובר צה"ל

22:06: ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי בעקבות לחץ אמריקני, בישראל הסכימו לשקם את קווי התקשורת והאינטרנט בעזה כדי לאפשר לארגון הבריאות העולמי, האו"ם וקבוצות סיוע נוספות לתקשר עם אנשיהם שנמצאים ברצועה.

21:58: המאמץ לשחרור החטופים שבידי חמאס: ל"ישראל היום" נודע כי מלבד קטאר, ישנם גורמים בינלאומיים נוספים דרכם מקודם המאמץ להביא לחילוץ השבויים הישראליים.

21:48: לפי מקורות ברשת אל-מיאדין, בסיס א-שדאדי האמריקני במזרח סוריה הותקף משטח עיראק. לפי הדיווח, התרחשו כמה פיצוצים במקום.

שיגורים בגבול לבנון, צילום: רויטרס

21:47: לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

21:37: גורם ביטחוני מסר כי האירוע בנמל התעופה במחצ'קלה עדיין לא הסתיים. "מספר מצומצם יחסית של ישראלים ויהודים נמצאים כרגע מבודדים ומאובטחים בשדה התעופה", הוסיף הגורם. "אנחנו פועלים שהם ימריאו משם לטיסת המשך למוסקבה ברגע שהתנאים יאפשרו". נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי התייחס להסתערות ההמונים על המטוס ואמר כי "מדובר בחלק מתרבות השנאה הנרחבת של רוסיה כלפי מדינות אחרות".

המון זועם משוטט בשדה - נוסעים בטיסה בנמל מחצ'קלה מוברחים חזרה למטוס רשתות חברתיות

21:13: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הפציר בראש הממשלה נתניהו כי על ישראל יש להגדיל באופן מיידי ומשמעותי את כניסת הסיוע ההומניטרי לשטח רצועת עזה. "לישראל יש זכות להגן על עצמה אבל היא צריכה לעשות זאת בהתאם לחוק הבינלאומי ותוך הגנה על חיי אזרחים", טען ביידן.

21:08: משרד ראש הממשלה ולמשרד החוץ הוציאו הודעה בעקבות ההתפרעויות בדגסטן ומסרו כי "מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וביהודים בכל מקום".

21:00: צה"ל תוקף ברגעים אלה בדרום לבנון.

צה"ל תוקף בדרום לבנון, צילום: פרסום על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

20:45: דובר צה״ל, תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו ממשיכים להרחיב את הפעולה הקרקעית בצורה מדורגת. היא כוללת סיכונים - ונעשה הכול כדי להבטיח את ביטחונם של כוחותינו. נרדוף את יחיא סינוואר עד אשר נגיע אליו. אוכלוסיית עזה כבר מדברת על כך שסינוואר המיט עליהם אסון, הוא האיש שאחראי להקרסת עזה, הוא חושב ופועל כרוצח שהוכיח לעולם כולו שחמאס גרוע מדאעש." עוד עדכן הגרי כי מספר החטופים עומד על 239, ביניהם לא מעט עובדים זרים והבהיר: "אנחנו לא ננוח עד שנבין מה קרה ליקירכם". בנוגע לזירה בצפון: "הירי הזה לקחו עליו אחריות החמאס, מבחיתנו השליטה בלבנון היא של חיזבאללה".

20:23: סיכול חוליית נט, פעיל שהטיס רחפן והותקף על ידי זיק, ומחבל שניסה לחדור בחניתה וחוסל על המקום.

20:12: מערך הדיגיטל הלאומי: זוהתה חדירה למיילים של משרדי ממשלה, לא דלף מידע רגיש.

20:00: צה״ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון; כוחות צה״ל בסדיר ובמילואים ממשיכים בפריסה רחבה להגנה והתקפה בגבול הצפון.

תיעוד: יחידות הקומנדו של צה"ל תוקפות מטרות טרור בגבול הצפון // קרדיט: דובר צה"ל

19:54: הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר לוחמים ולוחמות תותחנים בדרום. בשיחה איתם אמר: "זה יהיה תהליך ארוך ואנחנו בשלב שאנחנו פוגעים חזק באויב גם בפנים בכניסה לתוך רצועת עזה. צה"ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד - ניצחון, פירוק חמאס, פגיעה בכמה שיותר מפקדים של האויב וכמה שיותר לוחמים ותשתיות". עוד הוסיף הלוי כי הוא "מכין לתהליך ארוך - אנחנו מתכוונים לטפל בחמאס באופן מקצועי. נעשה טוב, ננצח ונביא ביטחון למדינה".

הרמטכ"ל עם לוחמי תותחנים בדרום: "פוגעים חזק באויב, גם בפנים - בכניסה לרצועה" קרדיט: דובר צה"ל

19:45: המוני מוסלמים הגיעו לנמל התעופה בעיר מחצ'קלה, בירת רפובליקת דגסטן שברוסיה, שם נחת הערב מטוס שהמריא מישראל. על-פי דיווחים, המוסלמים קוראים קריאות "אללה אכבר" ומבקשים לפגוע בישראלים שנחתו בשדה התעופה בעיר.

המון מוסת פורץ לנמל התעופה במחצ'קלה בחיפוש אחר נוסעים מישראל רשתות חברתיות

19:28: בהמשך לדיווח על ירי הרקטות מוקדם יותר הערב, משטרת ישראל מטפלת בזירת נפילה נוספת בקיבוץ בצפון הארץ, לא דווח על נפגעים ואין נזק לרכוש.

19:24: מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, מסר בהצהרתו: "מידי יום אנחנו מסתכלים על כוונות האויב ולפי זה קובעים מדיניות חירום. מטרות המלחמה ברורות. על מנת לעמוד בהן, המלחמה תהיה ארוכה - שבועות או חודשים". עוד אמר: "כיוון שזו הולכת להיות מלחמה ארוכה, שגרת החירום צריכה להיות שגרה שלאט לאט נפתח אותה. את הלימודים אנחנו עושים בצורה דיפרנציאלית ובתיאום עם הרשויות. המשק חייב להתחיל להיפתח".

אלוף פיקוד העורף: "המלחמה תהיה ארוכה - שבועות וחודשים" // דובר צה"ל

19:16: שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, זומן הבוקר לשיחת מחאה במשרד החוץ בירושלים בעקבות ביקור משלחת חמאס במוסקבה. סמנכ"לת אגף אירואסיה במשרד החוץ, השגרירה סימונה הלפרין, הבהירה לשגריר הרוסי כי ישראל רואה בחומרה את העדר גינוי חד משמעי וברור מצד מוסקבה לארגון הטרור חמאס, ואת התנהלותה של רוסיה בארגונים הבינ"ל. 

19:00: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר פעם נוספת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

18:46: הערוץ הלבנוני אל-מיאדין מדווח כי הזרוע הצבאית של אל-ג'מאעה אל-איסלאמיה, ארגון אסאלמיסטי סוני בלבנון (מזוהה עם האחים המוסלמים) קיבל אחריות למטח הרקטות לעבר הצפון ולקריית שמונה בפרט. בהודעה נאמר שזוהי תגובה על המשך התקיפות הישראליות בדרום לבנון ובעזה ואף הוזכר איום להרחיב את הירי.

18:37: התנועה האסלאמית - אל-פג'ר, המזוהה עם חיזבאללה ונאמנה לאחים המוסלמים, לוקחת אחריות על ירי הרקטות לעבר קריית שמונה‌‌. הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון קיבלה אחריות לשיגור 16 רקטות לעבר נהריה.

18:26: בתגובה לירי, צה״ל תוקף בדרום לבנון.

18:13: אזעקות הופעלו בגליל המערבי. דיווח על נפילה בעכו.

18:07: הסתיימה פגישת משפחות החטופים עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הנשיא בירושלים. בני המשפחה של עופר, סהר וארז קלדרון ששבויים בידי החמאס, סיפרו: "אנחנו יוצאים מפגישה עוצמתית עם הנשיא. המדינה הזו לא תוכל להתקיים אם לא נחזיר את האנשים האלה. הנשיא אמר ששחרור החטופים והחזרתם הוא האינטרס העליון של מקבלי ההחלטות - וטוב שאמר, כי זה לא היה ברור לנו".  קרובת משפחתו של טל שוהם שחטוף גם הוא, אמרה: "יש אולי אופטימיות זהירה הערב".

משפחות החטופים ביציאה מהפגישה עם נשיא המדינה צילום: יוני ריקנר

18:04: בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה בקריית שמונה, זוהו שישה שיגורים לעבר שטח ישראל. כוחות צה"ל משיבים אש לעבר מקורות הירי. דוברות העירייה מעדכנת כי בעיר אותרו שלוש נפילות. פגיעה ישירה בבית פרטי, נפילה ביציאה מהעיר ונפילה נוספת בתוך העיר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

לאחר המטח לקריית שמונה: שני בתים עולים באש // דוברות עיריית קריית שמונה

17:46: פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה, נזק כבד נגרם למבנה. אין נפגעים. משטרת ישראל מטפלת כעת בשתי זירות נפילה של פריטי רקטה באזור קרית שמונה, כתוצאה מאחת הנפילות פרצה שריפה בדירת מגורים ללא נפגעים לאחר שתושבי הבית התפנו מהמקום ובזירה השניה נגרם נזק בלבד.

שני בתים עולים באש בעקבות פגיעת רקטה בקריית שמונה, צילום: דוברות עיריית קריית שמונה
פגיעה בבית בקריית שמונה., צילום: 27 א'

17:45: לפי הדיווחים בעזה, צה"ל תקף רב קומות ליד בית החולים ירושלים בצפון הרצועה.

דיווח פלשתיני: צה"ל תקף רב קומות ליד בית החולים ירושלים בצפון הרצועה

17:41: שר הביטחון יואב גלנט, נפגש היום עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים. במפגש, שנערך בקריה. "נחוש לנצח במלחמה, השבת החטופים היא חלק מהניצחון״.

שר הביטחון גלנט נפגש את נציגי משפחות החטופים // אלעד מלכה

נחוש לנצח במלחמה, השבת החטופים היא חלק מהניצחון״. גלנט נפגש עם משפחות החטופים, צילום: אלעד מלכה

17:37: ראשוני: הופעלה התרעה בקריית שמונה, הפרטים בבדיקה.

17:23: צה"ל סיכם את התקרית במעבר ארז, שם סוכלה חדירת מחבלים לשטח ישראל מהרצועה. המחבלים יצאו מפיר של מנהרה בשטח רצועת עזה, ולאחר זיהוי - הלוחמים ניהלו מולם קרב, הרגו מספר מחבלים ופצעו נוספים. במקביל, התרחשו מספר קרבות נוספים שבהם חוסלו מחבלים.

תיעוד: פעילות לוחמי צה"ל ברצועת עזה במהלך היממה האחרונה // דובר צה"ל

17:12: צה"ל תקף את חוליית המחבלים שביצעה שיגורים לעבר הר דב מוקדם יותר היום; הותקפו תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

17:06: הקהילה הישראלית באתונה וישראלים שנמצאים ביוון משתתפים במאמץ ההסברה הבינלאומי, במיוחד לאור התחושה כי יש צורך לאזן את התעמולה המוטית לטובת החמאס ולהביא את הסיפור של החטופים הישראליים בעזה לידיעת העולם. המייצג הוקם למרגלות האקרופוליס, במקום שאליו מגיעים אלפי תיירים מידי יום. המבקרים עוברים על פני תמונות החטופים ומזדהים.

קמפיין החטופים מגיע ליוון, למרגלות האקרופליס באתונה, צילום: ללא קרדיט

16:58: אזעקות בגליל העליון באזור ראש פינה. ארבע רקטות נורו מלבנון , שתיים יורטו, שתיים נפלו בשטחים פתוחים

ירוט מעל טובא זנגרייה בצפון מישל מכול

16:57: האירוע סמוך למעבר ארז בשטח הרצועה הסתיים - כל המחבלים חוסלו, ללא נפגעים לכוחותינו. 

16:54: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבסיס הזירה הדרומית של זרוע הים, שם הוא קיבל סקירה על סיכולי עשרות המחבלים שניסו לחדור דרך הים. בשיחה עם לוחמי זרוע הים הוא שיבח אותם על מאמציהם לטיהור יישובי העוטף ועל משימות ההתקפה על חופי עזה. "אתם לוחמים ולוחמות - אריות הים. מהרגע הראשון של הלחימה, חלקכם ביישובים ורובכם מכאן, עשיתם פעולה פשוט מדהימה - בלחימה ובבלימת הכניסות שלהם". נתניהו הוסיף: "בלמתם אותם, ועדיין אתם בולמים אותם, והרגתם בהם ולא נתתם להם להיכנס. מפקד חיל הים, יש לך כאן אריות. אתם מגינים על אזרחי ישראל, אתם מגינים על הבית. אני מצדיע לכם".

רה"מ נתניהו בבסיס חיל הים: "אתם מגינים על אזרחי ישראל, אתם מגינים על הבית" רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ /לע״מ

16:42: שר החוץ האיראני על הטענות למעורבות מדינתו במתקפת חמאס: "חסרות כל בסיס".

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן, צילום: אי.פי.איי

16:40: אחרי סערת הציוץ, שבעקבותיו קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לחזור בו - השר בני גנץ הגיע לביקור בצפון ואמר כי הוא "מתקדם קדימה". עוד אמר גנץ: "אני התייחסתי לדברים האלה ואמרתי בציבוריות את מה שהיה צריך להגיד". בנוסף, אמר גנץ: "המטרה העליונה לצד השבת החטופים - לשנות את המציאות בדרום וגם מול אויבינו בצפון. הניצחון שלנו יהיה כשתושבי בארי ומטולה יחזרו לבתיהם ויידעו שהם בטוחים ומוגנים".

16:33: כ-100 איש מפגינים בשעה זו סמוך לבית הנשיא בירושלים בקריאה לשחרר את החטופים הנמצאים בידי חמאס. המפגינים מחזיקים את תמונות החטופים לצד שלטים עליהם נכתב: ״ושבו חטופים לגבולם״ ושרים בשקט ובכאב

16:28: בעזה דיווחו כי תושבים הסתערו על מחסנים ומרכזי חלוקה שמפוקחים על ידי סוכנות אונר"א בדרום הרצועה ומרכזה, הוציאו שקי מזון והחלו לחלק קמח וחיטה. באונר"א הזהירו מפני כאוס בעקבות הבזיזה במרכזי חלוקת המזון ומסרו כי "אלפי תושבים פרצו למחסנים, זהו סימן מדאיג שהסדר החברתי החל לקרוס בחלוף 3 שבועות מתחילת המלחמה על עזה, הסיוע שמגיע אוזל ובלתי מספיק".

פלשתינים בעזה פורצים למרכזי חלוקת הסיוע של אונר"א

16:21: פצמר נורה לעבר ערב אל ערמשה. צהל תוקף בחזרה

16:12: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש כעת עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים. במפגש משתתפים כ-70 בני משפחות של 35 חטופים ונעדרים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים ממשפחות החטופים והנעדרים.

16:06: תושבת אשדוד בת 70 הובהלה היום לבית החולים אסותא שבאשדוד כשהיא במצב קשה ועם דימום מוחי, מהתקף חרדה ממנו סבלה שהתפרץ לאחר שרקטה נפלה סמוך למקום מגוריה. מצבה מוגדר כעת קשה אך יציב.

ד"ר סאלו חרץ מנהל מחלקת נוירולוגיה: "יש להקפיד לקחת תרופות ואיזון לחץ דם" דוברות ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד

15:54: היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, הזהיר את נתניהו מפני אלימות המתנחלים וכינה אותה "בלתי מתקבלת על הדעת". סאליבן קרא לישראל "להבחין בין מחבלים לאזרחים" ברצועת עזה.

16:42: היתקלות באזור מעבר ארז בעזה - מספר מחבלים הרוגים במקום. כרגע האירוע עדיין מתנהל.

אוניברסיטת אל אזהר בעזה לאחר שהותקפה ע"י צה"ל., צילום: 27 א'

15:16: יחידת המילואים של מגלן סיכלה חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט בגבול לבנון במרחב אזרחי.

14:55: כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב אביבים.

14:35: הגדלת אספקת המים לרצועה: גורם ישראלי מוסיף כי תגבור אספקת המים לרצועה, נועד לקנות לישראל עוד אשראי בינלאומי וכי הצעד משרת את מטרות הלחימה של משיכת האוכלוסיה העזתית דרומה. הוא הוסיף כי כאשר הדבר יתאפשר, ישראל תחדל כליל מלספק מים לעזה ואולם כרגע המצב בדרום הרצועה מחייב את תגבור הזרמת המים לאוכלוסיה.

14:31: הג'יהאד האסלאמי מודיע כי אחד מבכיריו ד"ר תיסיר אל־ר'וטי חוסל עם משפחתו בתקיפה של צה"ל ברפיח.

14:11: דובר צה"ל: "כוחותינו ממשיכים בפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה; חוסלו מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח רצועת עזה".

תיעוד הפעילות הקרקעית בשטח הרצועה // דובר צה"ל

הכוחות חיסלו מחבלים שירו לעבר הכוחות וכן מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח רצועת עזה.

13:50: דיווחים ערביים: 18 הרוגים לפחות בתקיפה על בית במחנה ג'באליא שבצפון הרצועה.

13:32: צבע אדום בעוטף עזה.

נפילה באזור הרצליה \\ צילום: השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

13:30: גורמים בישראל מאשרים: הקבינט המצומצם החליט לפתוח צינור מים שני מישראל לעזה. המים יוזרמו לדרום רצועת עזה וההערכה כי ההחלטה מגיעה בעקבות לחץ אמריקני.

13:10: דובר צה"ל: "זוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי".

12:05: דיווח על נפילות בהרצליה ובראשון לציון. אין נפגעים.

12:00: מטח למרכז הארץ: אזעקות בגוש דן ובאזור השרון

11:45: מינוי של מאיר שפיגלר לפרוייקטור המלחמה האזרחי - ירד מהפרק. ל"ישראל היום" נודע כי בעקבות בירוקרטיה מינויו הסתבך ולא ייצא אל הפועל.

11:15: בית החולים אסף הרופא-שמיר יצטרף לטיפול בנפגעים במלחמת "חרבות ברזל".

11:10: עובדי משרד הבריאות עמדו דקת דומיה לזכר הנופלים וקרבנות מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. 

עובדי משרד הבריאות לזכר בנופלים, צילום: ללא קרדיט

11:05: רה"מ נתניהו התנצל על הדברים שנכתבו בציוץ הלילי, ונתן גיבוי למערכת הביטחון: "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך. אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ״ל ואת מפקדי וחיילי צה״ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח".

10:25: עקב חשש לאירוע ביטחוני בצפון, תושבי משגב עם מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים. הצירים ברכס רמים ואל הרכס סגורים לתנועה.

10:10: דובר צה"ל: "גיוס הלוחמים והתצפיתניות יימשך, נקיים את ההכשרה בצורה הטובה ביותר".

בסיוע אווירי: צה"ל פעל קרקעית בעזה במהלך הלילה \\ צילום: דובר צה"ל

10:05: אזעקות בעוטף עזה.

10:04: אינדיקציות לחזרת הגישה לרשת האינטרנט ברצועת עזה.

9:45: כתב אישום הוגש נגד בעל עסק באשקלון, שבו אותרו שני תושבי עזה ללא אישורי שהייה בארץ. צו סגירה ל-30 יום הוצא עבור העסק.

המשטרה סגרה את המסעדה באשקלון שהעסיקה שב"חים מעזה, צילום: דוברות המשטרה

9:30: לשכת ראש הממשלה על הציוץ שנכתב בלילה: "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה״ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".

9:20: נתניהו מחק את הציוץ שכתב בלילה, שבו שיתף כי לא קיבל התרעות על תקיפה אפשרית של החמאס, אלא אף עודכן כי ארגון הטרור מורתע.

8:40: הותר לפרסום: קצין צה"ל נפצע באורח קשה מפגיעת פצמ"ר במהלך הפעילות הקרקעית הלילה בצפון הרצועה. לוחם צה"ל נפצע בינוני בהיתקלות עם מחבלים בצפון עזה.

8:20: ירי ארטילרי של כוחותינו במסגרת פעילות במרחב בוצע באזור נהריה - אין חשש לאירוע ביטחוני. במרחב שתולה - בוצע ירי בעקבות זיהוי של חשודים בסמוך לגבול. 

7:50: דגל ישראל מונף הבוקר על מבנה בלב עזה, ליד טנק מרכבה ישראלי.

6:42: במהלך הלילה: צה"ל הגביר את התקיפות מהאוויר והרחיב את המהלך היבשתי בעזה.

6:30: לאחר לילה שקט: צבע אדום בעוטף עזה.

06:00: כל המחבלים שחוסלו במלחמת חרבות הברזל עד כה - צה"ל מפרסם אינפוגרפיקה בנושא מחבלי ארגון הטרור חמאס שחוסלו על ידי צה"ל ושב"כ.

אינפוגרפיקה בנושא מחבלי ארגון הטרור חמאס שחוסלו, צילום: דובר צה"ל

05:59: כוחות צה״ל, הנדסה ומג״ב פעלו הלילה במחנה הפליטים עסכר שבעיר שכם בחטיבת שומרון להריסת דירתו של המחבל, פעיל ארגון הטרור חמאס שביצע את פיגוע הירי בו נרצחו לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל בבקעה. מדובר על הריסת בית חמישית מתחילת המלחמה

02:10: משרד הבריאות של חמאס בעזה טוען: "יותר מ-8,000 הרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה מתחילת המלחמה".

01:15: נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

01:14: תיעוד: תקיפת חיל האוויר בצפון רצועת עזה

תקיפה של צה"ל בצפון רצועת עזה. רשתות ערביות

01:00: דיווחים ראשוניים בסוריה על הפגזות באזור קוינטרה שליד הגבול עם ישראל, רשת אל-מיאדין הלבנונית מדווחת הלילה על הפגזת ארטילריה של ישראל באזור קוניטרה שליד הגבול עם סוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר