מטח למרכז: פגיעה ישירה בבניין בתל אביב - ארבעה נפצעו, שניים באורח בינוני

שניים נוספים נפצעו במצב קל • שכנה בבניין הסמוך: "היה בום חזק, חשבתי שהבניין נפל"

הדירה שנפגעה מרקטה בת"א, היום // צילום: כוחות כיבוי אש והצלה

רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר גוש דן פגעה היום (שישי) ישירות בבניין בתל אביב, וכתוצאה מכך שני בני אדם נפצעו בינוני ושניים נוספים קל. נוסף על כך, נזק כבד נגרם בבניין.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים איכילוב ושיבא בתל השומר גבר כבן 53 במצב בינוני עם חבלה בבטן, צעיר כבן 20 במצב בינוני עם חבלות בראש ובגפיים, ושני גברים כבני 78 ו-52 במצב קל ששאפו עשן.

כוחות ביטחון וצוותי מד"א בזירת האירוע בתל אביב, צילום: קוקו

נאווה, דיירת בבניין הסמוך, סיפרה: "בישלתי במטבח, ולפתע נשמעה אזעקה. מיד רצתי למדרגות כי אין לנו ממ"ד, ואז פתאום היה בום מטורף. חשבתי שכל הבניין נופל. יצאתי במהירות החוצה וראית את השריפה בבית לידי".

רגע הפגיעה בתל אביב \\ צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

יגאל, דייר בבניין הסמוך, תיאר: "הרגשנו פיצוץ אדיר עם רעידות בבית. הילדים היו בממ"ד ורצתי לסגור את החלון. בדרך כלל אני מצלם מהמרפסת, והפעם קרה לי נס כשהייתי בדיוק בממ"ד. היו כמה שניות של הלם, ואז שמענו צרחות ובכי. הדירה בקומה השלישית בבניין לידי עלתה באש והיה ריח חזק של שרוף. ניצלתי בנס".

הבניין שנפגע בתל אביב, צילום: קוקו

דנה, שמתגוררות מאחורי הבניין שנפגע: "היה לנו נס גדול, הלכתי לממ"ד ואמא שלי אמרה לי לסגור את החלון בממ"ד, ונשמע הפיצוץ. כל הבניין רעד, היה שקט, ואז התחלתי לשמוע צעקות. תוך דקה המשטרה הגיע וגם אמבולנסים".

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א יוסף נהון סיפר: "מייד כששמעתי את האזעקות נכנסתי למרחב מוגן והמתנתי על פי הנחיות פיקוד העורף. כעבור מספר רגעים שמעתי רעש חזק מאוד של פיצוץ וכשיצאתי החוצה ראיתי שמדובר בפגיעה ישירה. דיווחתי למוקד מד"א על האירוע על מנת שישלחו צוותים רפואיים למקום.

"הרחקתי את כל מי שהיה באזור והתחילו לצאת אלינו נפגעים החוצה, צעיר כבן 20 יצא אלינו מהבניין כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלות בראש ובגפיים, העקנו לו טיפול רפואי והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו בינוני. שני פצועים נוספים - אישה כבת 70 וגבר כבן 40 במצב קל מטופלים ע"י צוותי מד"א. הכוחות של מד"א נמצאים במקום ומאבטחים את הסריקה בבניין וערוכים להעניק טיפול רפואי במידה ויהיו נפגעים נוספים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר