"אוהב אדם והאמין בשלום": האיש שמאחורי המותג "דוד משה" נרצח בניר עוז

סעיד משה ז"ל, החקלאי אשר היווה השראה למותג הירקות "דוד משה", נרצח על ידי מחבלי חמאס - ואשתו נחטפה לרצועת עזה • בתו, מיה שושני: "הם נכנסו לממ"ד בביתם, והוא הצליח להחזיק אותה מבפנים - אך אחד הכדורים חדר דרך הדלת ופגע בו"

סעיד משה ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

סעיד משה ז"ל, החקלאי שהיווה השראה למותג הירקות המצליח "דוד משה" שפועל מזה עשרות שנים בחבל מעון שבנגב המערבי, הוא בין קורבנות הטבח בניר עוז.

מיה שושני, בתו של סעיד משה, סיפרה ל"ישראל היום": "ללא ספק, רוחו של אבי עומדת מאחורי המותג של 'דוד משה', למרות שלא דמותו היא זו שפורסמה על מוצרי החברה. הוא היה חקלאי וחלק מרכזי מגידול תפוחי אדמה ומומחה לתפוחי אדמה. כל מי שהתעסק בתפוחי אדמה הכיר אותו, הוא היה שם דבר".

"ההורים שלי חיו בקיבוץ ניר עוז משירותם הצבאי ועד היום. אבא שלי היה בן 75 ואמי בת 72", סיפרה שושני. "הם חיו בקיבוץ עשרות שנים, ובבוקר ה-7 באוקטובר, הבינו שמחבלים חדרו לקיבוץ. הם שמעו את המחבלים בחוץ וראו אותם מחלון ביתם, אחרי שרצחו מוקדם יותר את שכנתם. הם נכנסו מיד לממ"ד ואבי אף הצליח לסגור את הדלת. היינו בקשר, אך ב-09:15 הוא נותק. בדיעבד הבנו שהיו מאות מחבלים ברחבי הקיבוץ. שהמחבלים נכנסו הביתה וירו בדלת הממ"ד. אבא שלי החזיק את הדלת מבפנים ולכן הם לא הצליחו לפתוח אותה, אבל אז הם הלכו לחלון הממ"ד וירו משם. כדור חדר דרך הדלת ופצע אותו קשה. אמא שלי הייתה איתו ושלחה הודעה לאנשי הקיבוץ שהוא נפצע קשה. אף אחד לא היה יכול לעזור ואף גורם מהצבא לא היה שם עד 14:00".

ההריסות בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח, צילום: אורן כהן


שושני הוסיפה לספר שכנראה שהמחבלים פוצצו מטען נוסף עד שהצליחו לפתוח את דלת הממ"ד. "הם ירו על אבא שלי עוד כדורים, הממ"ד היה מחורר בכדורים. המחבלים לקחו את אמא שלי דרך החלון, ובהמשך מישהו ראה סרטון של אמא שלי ברצועת עזה – ויומיים אחר כך הודיעו לנו שמית שהיא נחטפה", אמרה.

"העברנו תרופות שהיא צריכה, ומעבר לזה אנחנו לא יודעים מה קורה איתה. גם אחי, שמתגורר בקיבוץ עם חמשת ילדיו הקטנים, היה בממ"ד בזמן המתקפה. מחבלים ניסו להיכנס אליהם ולפתוח אותה, אבל הם לא הצליחו – כל הזמן הזה, אחי וילדיו החזיקו את הדלת וחיכו לצבא. את הבית של ההורים שלי שרפו לחלוטין, רק הממ"ד נשאר", סיפרה.

סעיד משה ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה

שושני סיפרה כי ניר עוז הוא קיבוץ קטן המונה כ-400 תושבים קטנים, לא היו כמעט בתים שהמחבלים דילגו עליהם: "זהו טבח נורא ואיום, היה שם הרס נורא שהתחולל שם. זה פגש כמעט כל משפחה בקיבוץ. יש יותר מ-100 חטופים וכמה עשרות נרצחים ועשרות נעדרים נוספים, שלאט-לאט מתברר שהם הרוגים. משפחות שלמות נרצחו".

על אביה, סיפרה שושני: "הוא היה חקלאי כל חייו. בכל פעם שהמשפחה המורחבת הייתה מגיעה לקיבוץ, היא הייתה נהנית מסיור קבוע בקיבוץ. היינו מוציאים את התפוחים מהאדמה עם הילדים, ואבי היה מראה להם איך מושכים את תפוחי האדמה נכון וכיצד איך תולשים את הגזר. הקיבוץ שוכן שני קילומטרים מהגדר, זה נוף הילדות שלי. אבא שלי היה איש מתון, אוהב אדם שהאמין בשלום. הוא הוא עובד עם בדואים, ובזמן שעזה הייתה פתוחה גם עם אנשים ממנה".

שקית תפוחי אדמה של "דוד משה" // צילום: יחסי ציבור

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר