נציבת שב"ס: תנאי המחבלים בכלא צומצמו למינימום הנדרש

בשב"ס רמזו הבוקר כי היא מצפה מהקבינט לעצור העברת כספים לאסירים ביטחוניים • רב גונדר פרי: "הנחתי לשמור ביטחון הסגל מפני חטיפה או רצח"

אסירים ביטחוניים בכלא עופר. צילום: משה שי

רב גונדר קטי פרי, נציבת שב"ס, קיימה הבוקר (שלישי) תדרוך לכתבים על פעילות שירות בתי הסוהר מאז פרצה המלחמה, ועל ההיערכות להמשך.

הנציבה רמזה כי היא מצפה מהקבינט המדיני-ביטחוני לבטל את האפשרות להפקיד כספים לאסירים הביטחוניים לטובת קניות בקנטינה או לצמצמם באופן משמעותי.

"החל מה-7 באוקטובר כלל מתקני הכליאה נכנסו למצב חירום. המטרות העיקריות - אבטחת מתקנים בעקבות התראות על חוליות רדומות בשטח גם כיום שאולי מתכוונות להפתיע. הנחתי גם על שמירת ביטחון הסגל מפני חטיפה או רצח. בנוסף צומצמו העתירות ותנאי המחיה של האסירים הביטחוניים לרמה של המינימום הנדרש לפי חוק", אמרה הנציבה.

דוברות המשטרה

"במקביל, לוחמי היחידה המטכ״לית 'מצדה' לחמו כתף אל כתף עם צה״ל, חיסלו מחבלים חילצו וטיפלו באזרחים. המוד כיום הוא מוד של פעילות מלחמתית. מה-7 לחודש קלטנו 800 אסירים, מתוכם 500 מחבלים".

הנציבה ציינה עוד כי על פי תקנות משרד הביטחון, מחבלי חמאס שביצעו את הטבח האכזרי בעוטף עזה ושנעצרו, מוגדרים כ״לוחמים בלתי חוקיים״. המשמעות של ההגדרה היא כי הם אינם נחשבים לשבויי מלחמה לפי אמנת ז'נבה השלישית, מכיוון שאינם משתייך לצבא סדיר או למיליציה שקיבלה על עצמה את דיני המלחמה, ועל כן לא נהנים בשלב זה מזכויות של שבויים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר