בכירים בצה"ל לתקשורת זרה: "הכניסה הקרקעית קרובה, עשרות אלפי חיילים יתמרנו בעזה"

על פי הניו יורק טיימס, שציטט שלושה קצינים בכירים, המטרה היא למחוק את ההיררכיה המדינית והצבאית של חמאס

דובר צה"ל: "נתקוף בזמן הקרוב בעוצמה רבה בעזה" // צילום: דובר צה"ל

בניו יורק טיימס ציטטו הלילה (בין שבת לראשון) בכירים בצה"ל שאישרו כי אכן הכניסה הקרקעית של כוחות צה"ל לעזה תחל בקרוב. 

על פי הטיימס, צה"ל מתכנן להיכנס קרקעית לרצועת עזה עם עשרות אלפי חיילים, כאשר המטרה היא לכבוש את העיר ולהשמיד את ההנהגה הנוכחית, כך לפי שלושה קצינים בכירים בצבא ישראל שפירטו פרטים לא מסווגים על התוכנית.

טנקים בתנועה, צילום: איי.פי.

בכלי התקשורת האמריקני דיווחו גם כי לא ברור אם חיזבאללה, הנתמכת על ידי איראן, בעלת ברית עם חמאס ומחזיקה במגוון עצום של טילים מונחים מדויקים וכוחות קרקע, אכן תגיב לפלישה שכזו לעזה בפתיחת חזית נוספת עם ישראל, הפעם מאזור לבנון.

הטיימס מדגיש כי הצבא עדיין לא הודיע ​​רשמית כי יפלוש לעזה, אם כי אישר כי היו פשיטות לרצועה לזמן קצר ביום שישי וכי כוחות ישראליים מגבירים את מוכנותם למלחמה קרקעית.

על פי החשד, עשרות אלפי חמושים של חמאס התבצרו בתוך מאות קילומטרים של מנהרות ובונקרים תת-קרקעיים מתחת לעיר עזה ולחלקים שמסביב לצפון הרצועה. בכירים בצה"ל מצפים שחמאס ינסה לעכב את התקדמותם על ידי פיצוץ חלק מהמנהרות הללו כשהכוחות מתקדמים מעליהן, ועל ידי פיצוץ מטענים בצד הדרך ומבנים ממולכדים.

כוחות צה"ל בעוטף, צילום: רויטרס

בנוסף לחיל הרגלים, יכלול כוח טנקים, חבלנים וקומנדו, הוסיפו הקצינים. חיילי הקרקע יקבלו כיסוי על ידי מטוסי מלחמה, מסוקים, מל"טים אוויריים וארטילריה מהיבשה ומהים. מטרתם תהיה "השחתה של חמאס וחיסולם של מנהיגיו לאחר הטבח שהם ביצעו", אמר ביום שבת דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר