יום זעם ביו"ש: 9 פלשתינים נהרגו בעימותים עם צה"ל

לאחר שנקראו לבצע הפרות סדר במסגרת ״יום זעם״ ולפגוע ביהודים, ניסיונות פלשתיניים להבעיר את השטח ביו"ש • ליד טול כרם, מחבלים יידו אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים • ירי מחבלים במבוא דותן וביישוב מירב • התפרעויות ואלימות בגוש עציון, ג'נין ודרום הר חברון • גורם בצה"ל: "המצב השתנה, כוחותינו ערוכים ופועלים בצורה אגרסיבית משמעותית מבעבר"

הפרות סדר ביו"ש במהלך יום הזכם הפלשתיני. צילום: אי.אף.פי

המתיחות ביו"ש גוברת - עימותים קשים בכמה מוקדים: על רקע מלחמת ״חרבות ברזל״, הנהגת חמאס יצאה אתמול (חמישי) בקריאה לכלל תומכיהם בעולם לקיים היום ״יום זעם״ ולצאת ולפגוע ביהודים. הפרות סדר התפתחו ביו"ש, שם התפרעו היום מאות פלשתינים. כוחות הביטחון פועלים בצורה אגרסיבית ביותר על מנת לסכל אותם ולשמור על השקט. תשעה פלשתינים נהרגו במהלך הפרות הסדר ביו"ש.

בשעות הצהריים המוקדמות התקיימה הפרת סדר בסמוך למעבר 104 ליד טול כרם. מחבלים יידו אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים. מחבלים חמושים במטענים ניסו להשחית את גדר ההפרדה ולחצות אותה. כוחות מיחידת המסתערבים של מג״ב איו״ש פתחו בירי לעבר המחבלים וניטרלו לפחות ארבעה מחבלים.

מחבלים יורים לעבר מבוא דותן בצפון השומרון

מחבלים פתחו בירי לעבר היישובים מבוא דותן ומירב בצפון השומרון. "יישובי צפון השומרון תחת התקפה", דיווחו ביישובים. בתחילה בחלק מהיישובים אף הוכרז אביר לילה ג', כלומר חדירה ליישוב. במירב ככל הנראה תושבים השיבו אש באופן עצמאי ופגעו ברכב הביטחון של היישוב. לא היו נפגעים באירוע. בנוסף, היו מספר דיווחים על ירי לעבר סאלם וגלמה, אין נפגעים.

הפרת סדר משמעותית בגוש עציון באל ערוב. כוחותינו מנעו מהפורעים להגיע לכיוון ציר 60 ולפגוע ברכבים ישראליים. הכוחות ירו במחבל שזוהה זורק אבנים ומסכן את הכוח, זוהתה פגיעה.

הפרת סדר באל ערוב, צילום: TPS

בהר חברון התרחשה תקרית חריגה, כשמתיישב חמוש בנשק ארוך ירה בפלשתיני ופצע אותו. התיעוד שפרסם ארגון בצלם הינו חריג ובו נראה המתיישב יורה בפלשתיני מטווח אפס. נבדק האם קודם לכן היה ניסיון לחטוף את נשקו של המתיישב. מידו של הפלשתיני נפל אבן שהחזיק, ככל הנראה בניסיון ליידות אותו על הישראלים.

הפרות סדר ב"יום הזעם", צילום: TPS

כמו כן, בדרום הר חברון מחבלים יצאו מתפילה במסגד לתקיפת יהודים. אחד המחבלים נורה על ידי כוחותינו.

בנוסף, כוחות צבא הבחינו בהפרת סדר מתפתחת בגזרת ג'נין בכפר יעבד. כ-200 פורעים החלו להתקהל במקום.

הפרת סדר בג'נין, היום, צילום: קובי נתן/TPS

בתגובה להפרות הסדר ברחבי יו"ש, גורם בצה״ל האשים את חמאס בניסיונות להבעיר את השטח ואזהיר מפני שיתוף פעולה עם הארגון. ״תומכי חמאס, אותו ארגון שרצח נשים וילדים, מנסים להבעיר את יהודה ושומרון. המצב השתנה. כוחותינו ערוכים ופועלים בצורה אגרסיבית משמעותית מבעבר, למול כל מי שינסה לפגוע באזרחים או כוחותינו - דמו בראשו״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר