ישראל לאו"ם: על האוכלוסייה הפלשתינית להתפנות מצפון הרצועה תוך 24 שעות

המסר הועבר לנציגי הארגון בעזה • דובר האו"ם: "מבקשים לבטל את ההחלטה, צעד הרה אסון" • שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: "מוטב שיתמקדו בהחזרת החטופים, בגינוי חמאס ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

לוחמי צה"ל בעוטף עזה. צילום: חיים גולדברג/פלאש90

מנהלת התיאום והקישור הודיעה הלילה (שישי) לאנשי האו"ם ברצועת עזה, שעל האוכלוסייה הפלשתינית להתפנות מצפון רצועת עזה דרומה ביממה הקרובה. הצבא הבהיר כי כי מי שיבחר שלא לעשות זאת, מעמיד עצמו בסכנה.

בהודעה ששלח צה"ל לתושבי העיר עזה נכתב כי "צה״ל קורא לכל תושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוע דרומה לשם הגנתם ולהתמקם באזור מדרום לנחל עזה, כפי שמתואר במפה. ארגון הטרור חמאס פתח במלחמה מול מדינת ישראל, העיר עזה היא מרחב שבו מתקיימת פעילות צבאית. הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי. ניתן יהיה לחזור לעיר עזה רק לאחר הודעה שתאשר זאת. אין להתקרב לאזור הגדר עם מדינת ישראל".

"האו"ם 'עוצם עיניים'". שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן, צילום: ניר אריאלי

עוד הוסיפו: "מחבלי חמאס מסתתרים בעיר עזה במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים חפים מפשע. תושבי עזה נועו דרומה למען ביטחונכם האישי וביטחון משפחותיכם, הרחיקו עצמכם ממחבלי החמאס שמשתמשים בכם כמגן אנושי. צה״ל עתיד בימים הקרובים להמשיך לפעול באופן משמעותי בעיר עזה, ומעוניין להימנע מפגיעה באזרחים".

מדובר על פי ההערכה ב-750,000 איש שיצטרכו לנוע דרומה. בדין הבינלאומי נקרא הצעד ״הנעת אוכלוסיה לשם הגנתה״. זו התפתחות דרמטית בלחימה. ישראל מעולם לא נקטה בצעד מסוג זה מאז מלחמת העצמאות.

דובר צה"ל הגרי: "צה"ל פועל ויפעל בכל המזה"ת" // קרדיט: דובר צה"ל

"ארגון האומות המאוחדות סבור שתנועה שכזאת אינה יכולה להתרחש מבלי שלדבר יהיו השלכות הומניטריות הרסניות" מסר דובר הארגון. "האו"ם מבקש שהחלטה על כך, אם התקבלה, תבוטל  על מנת להימנע מלהפוך את הטרגדיה הנוכחית לאירוע הרה אסון", הוסיף.

שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן הגיב להודעת דובר האו"ם: ״תגובת האו״ם לאזהרה המוקדמת של ישראל לתושבי עזה היא חרפה! זה שנים רבות, שהאו״ם ״עוצם עיניים״ לנוכח התחמשות החמאס והשימוש שלו באוכלוסיה האזרחית ובתשתית האזרחית ברצועה כמקום מסתור לכלי הנשק והרצח שלו, וכעת, במקום לעמוד לצידה של ישראל, שאזרחיה נשחטו על ידי מחבלי החמאס ושמנסה למזער פגיעה בבלתי מעורבים, הוא מטיף דווקא לישראל. מוטב שהאו״ם יתמקד כעת בהחזרת החטופים, בגינוי החמאס ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה״.

בכיר ישראלי ל"ישראל היום": "יש לסלק את נציגי האו"ם מעזה. הם מסכנים את האוכלוסייה כשאינם קוראים לה לעזוב את האזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר