גלנט לשרי ההגנה של נאט"ו: "2023 היא לא 1943 - הפעם ישראל חזקה ומאחדת"

שר הביטחון הציג למקביליו במדינות אירופה סרטונים לא מצונזרים של הטבח הנורא - ובו עריפת ראשים וירי בקשישים ובילדים • "זו מלחמה על עתידנו במזרח התיכון, ובסופה החמאס לא יהיה קיים״

שר הביטחון גלנט. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שר הביטחון גלנט דיבר היום (חמישי) בכינוס שרי ההגנה של נאט״ו בבריסל, והתייחס לכל מה שאירע מהתקיפה של חמאס עד עתה: ״ספגנו מכה קשה, אך אל תטעו: 2023 היא לא 1943. אנחנו אותם היהודים, אך יש לנו יכולות שונות. מדינה ישראל חזקה ומאוחדת״.

השר גלנט סקר בפני השרים את ההתקפה הברוטלית והאכזרית של החמאס נגד אזרחי ישראל - תינוקות, נשים וקשישים.

ביידן בנאום היסטורי: "אנחנו עומדים לצד ישראל!"

בסיום השיחה, שר הביטחון הודה לשרי ההגנה על הבמה החשובה, והביע את הערכתו האישית למזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, על פעולותיו למען ביטחון ישראל.

שר הביטחון הציג בפני 31 השרים סרטון לא מצונזר של זוועות הטבח, עריפת ראשי חיילים, שריפת אזרחים והתעללות בחטופים.

תקיפת חיל האוויר בעזה, צילום: איי.פי

גלנט אמר בכינוס: ״אירועים כמו שראינו ביום שבת, לא קרו לעם היהודי מאז 1945. נערות נאנסו באלימות, ילדים נגררו לעזה בזמן שהם מדממים. פסטיבל מוזיקה הפך למרחץ דמים חסר הבחנה, עשרות אזרחים ממדינותיכם נרצחו או נחטפו.

״השבוע ביקרתי בקיבוץ בארי, שנבנה על ידי ניצולי שואה שעבדו את האדמה ובנו קהילה לתפארת. הלכתי מבית לבית, ראיתי את גופות החלוצים שלנו, ניצולי השואה, שנשרפו בעודם בחיים. ילדים נקשרו ונורו בראשם, ראשיהם של חיילינו נערפו״.

עוד אמר: ״ספגנו מכה קשה, אך אל תטעו: 2023 היא לא 1943. אנחנו אותם היהודים, אך יש לנו יכולות שונות. מדינה ישראל חזקה ומאוחדת.

ההרס בבארי, צילום: איי.אף.פי.

״בימים אלה חיל האוויר שלנו הורס את מפקדות החמאס, מפציץ את תשתיות הטרור ומשמיד את מפעלי הנשק. זו מלחמה על עתידנו במזרח התיכון, אנחנו נשנה את המציאות הביטחונית והחמאס לא יהיה קיים״.

שר הביטחון חתם: ״נגיע עד לאחרון מבצעי ומתכנני הטבח - כל אדם שעל ידיו יש את דם ילדינו. זו תהיה מלחמה קשה וארוכה, אך מדינת ישראל תנצח. אני מודה לכולכם על הבעת הסולידריות, ההצהרות הברורות והשיחות שאני ממשיך לקבל מעמיתיי. זו לא רק המלחמה שלנו, זו מלחמה על החופש, זו מלחמה על ערכים״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר