גורמים במשטרה: שוב בן גביר עושה שימוש במילים "שומר חומות 2" לצרכיו

ביקורת במשטרה על השר לבטחון לאומי בעקבות דבריו הבוקר בסיור בעיר שדרות: "אף אחד לא מנחה את המפכ"ל, המשטרה נערכת וערוכה, וההוכחה לכך היא שעד עתה לא היו מקרים חריגים" • מידע מודיעיני מצביע על כך שחמאס ימשיך בנסיונות להסית את ערביי ישראל ביהודה ושומרון, ודבריו של השר עלולים ללבות את השטח, לדבריהם

בן גביר - לקח מהשבת השחורה; המפכ"ל שבתאי - לתגמל שוטרים. צילום: אורן בן חקון

במשטרה מותחים ביקורת על השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר בעקבות דבריו הבוקר (רביעי) בסיור בעיר שדרות על כך שהנחה את המפכ״ל להיערך ל״שומר חומות 2״.

בן גביר בתחנת שדרות: "הנחתי את המפכ"ל להיערך לתרחיש 'שומר חומות 2'" // שמואל בוכריס


גורמים במשטרה אמרו ל"ישראל היום" כי המשטרה נערכה בחודשים האחרונים לארועים אלימים שעשויים להתרחש בערים המעורבות כלקח מ"שומר חומות", וכי הדבר הוכח גם הפעם.

"אף אחד לא מנחה את המפכ"ל, המשטרה נערכת וערוכה וההוכחה לכך היא שעד עתה לא התרחשו מקרים חריגים. באופן טבעי תרחיש כזה נלקח בחשבון ונגיב בעוצמה לכל מקרה אלימות במידה וייתרחש", אמרו.

הורסים את תחנת המשטרה בשדרות, צילום: שמואל בוכריס

גורמים במשטרה הוסיפו כי אין זו הפעם הראשונה שבן גביר עושה שימוש במילים "שומר חומות 2" לצרכיו. בינואר השנה, לפני הדיונים על התקציב, קיים בן גביר מסיבת עיתונאים עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שבה שלף לראשונה את תרחיש "שומר חומות 2" שעלול להתרחש, ולאור זאת דרש להוסיף למשטרה תקציבים.

יודגש כי אחד האתגרים שאיתם מתמודדים המשטרה וגורמי הביטחון הוא בלימת הסתה לטרור ברשתות. מידע מודיעיני מצביע על כך שחמאס בעזה ימשיך בנסיונות להסית את ערביי ישראל ביהודה ושומרון באמצעות המשך הפצת "פייקניוז" בנוגע לפעילות צה"ל ברצועה.

מהארגון האזרחי 'גבעת חביבה', ארגון שפועל ליצירת חברה משותפת ליהודים וערבים, נמסר בתגובה לדברי השר בן גביר: "בשיא הטראומה והכאב, לו שותפים כל אזרחי ישראל - יהודים וערבים - בוחר השר לביטחון פנים להתסיס במקום לקרב".

פעילות צה"ל ביהודה ושומרון (ארכיון), צילום: דובר צה"ל


"אותו שר שאמון על הבטחת השקט בארץ. שקט שנשמר על כנו בצורה מופתית למרות האמירות הגזעניות של השר, ורק בגלל ההבנה של כל אזרחי ישראל שאסור להדרדר לאלימות בתוך הארץ ביננו. בן גביר מנסה לנצל את המצב ולגרוף הון פוליטי מהתססה ומאלימות".

"שר הגיוני לבטחון פנים שהיה רוצה להרגיע את הרוחות, היה מרסן את כל הקוראים לאלימות, ומבטיח מנגנון לשמירה על בטחון כל האזרחים והערבות ההדדית בימים טרופים וכואבים אלה. אנחנו מאמינים ששתי החברות יקחו אחריות על הרגעת הרוחות, ולא יגררו לעימותים למרות נסיונות השר לגרור את כולנו לאלימות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר